Розробки уроків - Математика 5 клас І семестр - 2018
УРОК 33 (резервна година). РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ НА ВСІ ДІЇ З НАТУРАЛЬНИМИ ЧИСЛАМИ
Формування компетентностей:
✵ предметна компетентність: формувати вміння застосовувати дії з натуральними числами та їх властивості до розв'язування задач;
✵ ключові компетентності:
✵ математична компетентність — оперувати числовою інформацією;
✵ спілкування державною мовою — чітко, лаконічно та зрозуміло формулювати думку;
✵ уміння вчитися впродовж життя — прагнути до вдосконалення результатів своєї діяльності;
Тип уроку: застосування знань і вмінь.
Обладнання та наочність:
Хід уроку
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП
ІІ. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
1. Перевірка завдання, заданого за підручником
2. Виконання завдань на встановлення відповідностей
Установіть відповідність між виразом (1-4) та його значенням (А-Д).
Відповіді
Варіант 1 |
Варіант 2 |
Варіант 3 |
Варіант 4 |
|
1 |
Д |
Б |
Г |
В |
2 |
А |
Г |
Д |
Г |
3 |
Б |
Д |
Б |
А |
4 |
В |
А |
А |
Д |
ІІІ. РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ
1. Робота з підручником ____________________________
2. Додаткові завдання
1) У книзі 234 сторінки. Василь у понеділок прочитав 48 сторінок, а кожного з двох наступних днів він читав на 10 сторінок менше, ніж попереднього. Скільки всього днів витратив Василь на читання книги, якщо з четверга він читав по 30 сторінок?
2) Знайдіть число, що в разі збільшення втричі збільшиться на 24.
3) Складіть буквений вираз для розв’язування задачі.
На змагання з баскетболу прийшло а дівчаток, а хлопчиків — на b більше. Для гри вони об’єдналися в команди по 5 гравців. Скільки вийшло команд?
Обчисліть, якщо а = 29, b = 17.
4) Скількома способами можна розставити в ряд букви A, B, C?
5) Скількома способами можна розподілити перше і друге місця в змаганнях, у яких бере участь 12 команд?
IV. ЗАСТОСУВАННЯ ЗНАНЬ І ВМІНЬ
1. Робота з підручником ____________________________
2. Самостійна робота
Варіант 1
1) Виконайте дії: 59 400 : 27 + 15 ∙ 240.
2) Спростіть вираз (256 - у) - 156 і знайдіть його значення, якщо: а) у = 44; 6) у = 100.
3) У пасажирському потязі 12 вагонів по 54 місця і 6 вагонів по 36 місць. Скільки залишилось вільних місць після того, як 667 пасажирів зайняли свої місця?
Варіант 2
1) Виконайте дії: 350 ∙ 16 + 68 200 : 31.
2) Спростіть вираз 238 - (38 + m) і знайдіть його значення, якщо: а) m = 175; б) m = 200.
3) В актовій залі 420 місць. Скільки залишилось вільних місць, після того як 4 класи по 24 учні і 6 класів по 28 учнів у кожному зайняли свої місця в залі?
Відповіді:
Варіант 1. 1) 5800. 2) а) 56; б) 0. 3) 197 місць.
Варіант 2. 1) 7800. 2) а) 25; б) 0. 3) 156 місць.
V. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ, РЕФЛЕКСІЯ
VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
1. Завдання за підручником: ___________________________
2. Додаткове завдання. Сума двох чисел дорівнює 462. Одне з них закінчується нулем. Якщо цей нуль закреслити, то дістанемо друге число. Знайдіть ці числа.
Розв’язання. Якщо в числі, що закінчується нулем, закреслити нуль, то число зменшиться в 10 разів. Нехай число, у якому закреслили нуль, дорівнює х. Тоді до того, як закреслили нуль, це число дорівнювало 10x. За умовою 10х + х = 462, звідки х = 42.
Відповідь. 420 і 42.