Розробки уроків - Математика 5 клас І семестр - 2018
УРОК 2 (резервна година). ПОВТОРЕННЯ МАТЕРІАЛУ, ВИВЧЕНОГО В 1-4 КЛАСАХ. ДІЇ ПЕРШОГО СТУПЕНЯ
Формування компетентностей:
✵ предметна компетентність: повторити означення дій множення і ділення, назви компонентів цих дій, правила знаходження невідомих компонентів; відтворити вміння виконувати множення і ділення чисел;
✵ ключові компетентності:
✵ спілкування державною мовою — чітко, лаконічно та зрозуміло формулювати думку;
✵ математична компетентність — встановлювати відношення між реальними об'єктами навколишньої дійсності; розв'язувати задачі, зокрема практичного змісту;
✵ соціальна та громадянська компетентності — висловлювати власну думку, слухати і чути інших;
Тип уроку: узагальнення та систематизація знань і вмінь.
Обладнання та наочність: __________
Хід уроку
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП
ІІ. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
1. Перевірка завдання, заданого за підручником
2. Робота в парах
Обговоріть план виконання завдань. Розподіліть, хто виконуватиме завдання варіанта 1, а хто — варіанта 2. Виконайте завдання і здійсніть взаємоперевірку. Здайте роботу вчителеві на перевірку.
Варіант 1 |
Варіант 2 |
1) Виконайте дії: |
|
а) 54078 + 9136; б) 27135 -18874 |
а) 65039 + 7254; б) 25367-17756 |
2) Розв’яжіть рівняння: |
|
а) x + 35 = 74; б) x -19 = 45 |
а) 44 + x = 82; б) 85 - x = 37 |
3) Розв’яжіть задачу: |
|
В Одесі сонячних днів буває 290 на рік, а в Києві — на 130 менше. Скільки сонячних днів на рік буває в Києві? |
Довжина річки Збруч дорівнює 247 км, а довжина річки Сула на 118 км більша. Чому дорівнює довжина річки Сула? |
ІІІ. ПОВТОРЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ І ВМІНЬ
План повторення теми
1. Множення і ділення натуральних чисел.
2. Назви компонентів дії множення.
3. Знаходження невідомого множника.
4. Назви компонентів дії ділення.
5. Знаходження невідомого діленого.
6. Знаходження невідомого дільника.
7. Порядок виконання дій у прикладах.
IV. РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ
1. Робота з підручником
2. Додаткові завдання
1) Якою цифрою закінчується добуток усіх натуральних чисел від 1 до 81?
2) Автомобіль виїхав із села о 10-й год ранку і приїхав у місто о 2-й год того ж дня. Яка відстань від села до міста, якщо за 1 год автомобіль проїжджав 60 км?
3) Пішохід іде зі швидкістю 6 км за годину. Більше чи менше ніж 1 м за секунду проходить пішохід?
V. ЗАСТОСУВАННЯ ЗНАНЬ І ВМІНЬ
1. Робота з підручником
2. Самостійна робота
Варіант 1
1) Виконайте дії:
а) 45 ∙ 23; б) 105 ∙ 20; в) 744 : 8; г) 532 : 76.
2) Розв’яжіть рівняння:
а) 13 ∙ x = 221; б) x : 11 = 5; в) 64 : x = 16.
3) Першого дня туристи подолали 20 км, а кожного наступного — на 1 км більше, ніж попереднього. Запишіть числа, що виражають відстані, подолані туристами другого, третього, четвертого і п’ятого днів.
Варіант 2
1) Виконайте дії:
а) 36 ∙ 42; б) 201 ∙ 30; в) 534 : 6; г) 632 : 79.
2) Розв’яжіть рівняння:
а) 16 ∙ x = 224; б) x : 12 = 4; в) 65 : x = 13.
3) За першу годину турист пройшов 5 км, а за кожну наступну — на 1 км менше, ніж за попередню. Запишіть числа, що виражають відстані, подолані туристом за другу, третю, четверту і п’яту години.
Відповіді
Варіант 1. 1) а) 1035; б) 2100; в) 93; г) 7. 2) а) 17; б) 55; в) 4. 3) 21, 22, 23, 24.
Варіант 2. 1) а) 1512; б) 6030; в) 89; г) 8. 2) а) 14; б) 48; в) 5. 3) 4, 3, 2, 1.
VІ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ, РЕФЛЕКСІЯ
VІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
1. Завдання за підручником: ________________________________________
2. Додаткове завдання. Уздовж ділянки шосе, довжина якого дорівнює 4 км, прокладають телефонну лінію. Скільки потрібно стовпів, якщо відстань між двома сусідніми стовпами дорівнює 50 м?
Відповідь. 81 стовп.