Розробки уроків - Математика 5 клас І семестр - 2018
УРОК 44. ПРЯМОКУТНИЙ ПАРАЛЕЛЕПІПЕД. КУБ. ПІРАМІДА
Формування компетентностей:
✵ предметна компетентність: сформувати поняття прямокутного паралелепіпеда та його елементів, куба, піраміди та її елементів; сформувати вміння розпізнавати у просторі та співвідносити з об'єктами довкілля прямокутний паралелепіпед, куб, піраміду;
✵ ключові компетентності:
✵ спілкування державною мовою — робити висновки на основі інформації, поданої в різних формах, зокрема в таблицях;
✵ математична компетентність — оперувати числовою інформацією, геометричними об'єктами в просторі;
✵ основні компетентності у природничих науках і технологіях — розпізнавати проблеми, що виникають у довкіллі і які можна розв'язати засобами математики;
Тип уроку: засвоєння нових знань і вмінь.
Обладнання та наочність: __
Хід уроку
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП
ІІ. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
1. Перевірка завдання, заданого за підручником
2. Виконання завдань на картках із друкованою основою
Заповніть порожні клітинки таблиці, де a, b — сторони прямокутника, P — периметр, S — площа.
a |
b |
P |
S |
4 см |
9 см |
||
7 м |
35 м2 |
||
6 дм |
26 дм |
||
4 мм |
16 мм2 |
||
10 м |
60 м2 |
ІІІ. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
План вивчення теми
1. Приклади предметів, що дають уявлення про прямокутний паралелепіпед:
2. Елементи прямокутного паралелепіпеда: грані, ребра, вершини.
3. Виміри прямокутного паралелепіпеда.
4. Площа поверхні прямокутного паралелепіпеда.
5. Куб як окремий вид прямокутного паралелепіпеда.
6. Уявлення про піраміду.
7. Види пірамід.
8. Елементи піраміди: вершина, грані ребра, основа.
IV. ЗАСВОЄННЯ НОВИХ ЗНАНЬ І СПОСОБІВ ДІЙ
1. Робота з підручником _______________
2. Додаткові завдання
1) Чи вистачить шматка дроту довжиною 50 м для того, щоб зробити каркас прямокутного паралелепіпеда, виміри якого дорівнюють 6 м, 4 м, 3 м?
2) Один із вимірів прямокутного паралелепіпеда дорівнює 4 см, другий у 3 рази більший за перший, а третій у 2 рази менший від другого. Обчисліть площу поверхні паралелепіпеда.
3) Із жерсті зроблений бак без кришки. Він має форму прямокутного паралелепіпеда довжиною 90 см, шириною 50 см і висотою 70 см. Бак потрібно пофарбувати зовні і зсередини. Яку площу потрібно пофарбувати?
4) Акваріум має форму прямокутного паралелепіпеда. Його бічні стінки зроблені зі скла. Визначте площу поверхні скла, якщо довжини акваріума дорівнює 50 см, ширина — 25 см, висота — 30 см.
V. ЗАСТОСУВАННЯ ЗНАНЬ І ВМІНЬ
1. Робота з підручником ________________________________
2. Виконання тестових завдань із подальшою взаємоперевіркою і взаємооцінюванням
Варіант 1
Укажіть букву, що відповідає правильній відповіді.
1) Скільки граней у прямокутного паралелепіпеда?
А. Три. Б. Шість. В. Вісім. Г. Дванадцять.
2) Площа поверхні куба дорівнює 54 см2. Чому дорівнює площа однієї грані куба?
А. 4 см2. Б. 6 см2. В. 9 см2. Г. 18 см2.
Варіант 2
Укажіть букву, що відповідає правильній відповіді.
1) Скільки ребер у прямокутного паралелепіпеда?
А. Три. Б. Шість. В. Вісім. Г. Дванадцять.
2) Площа поверхні куба дорівнює 24 см2. Чому дорівнює площа однієї грані куба?
А. 4 см2. Б. 6 см2. В. 9 см2. Г. 18 см2.
Відповіді
Варіант 1. 1) Б. 2) В.
Варіант 2. 1) Г. 2) А.
VІ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ, РЕФЛЕКСІЯ
VІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
1. Завдання за підручником: _______________________________
2. Додаткове завдання. Із 18 однакових кубиків склали прямокутний паралелепіпед висотою у три кубики. Знайдіть площу поверхні цього паралелепіпеда, якщо площа поверхні одного кубика дорівнює 24 см2. Скільки розв’язків має задача?
Відповідь. 168 см2 або 216 см2.