Розробки уроків - Математика 5 клас І семестр - 2018
УРОК 3. НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА. ЧИСЛО НУЛЬ
Формування компетентностей:
✵ предметна компетентність: узагальнити і поглибити знання учнів про натуральні числа; сформувати вміння розпізнавати натуральні числа, наводити приклади натуральних чисел;
✵ ключові компетентності:
✵ уміння вчитися впродовж життя — усвідомлювати цінність нових знань і вмінь;
✵ соціальна та громадянська компетентності — аргументувати та відстоювати свою позицію;
✵ спілкування державною мовою — ставити запитання і розпізнавати проблему;
Тип уроку: засвоєння нових знань і вмінь.
Обладнання та наочність: __
Хід уроку
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП
ІІ. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
ІІІ. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
План вивчення теми
1. Приклади, які сприяють формуванню поняття натуральних чисел:
2. Означення натуральних чисел.
3. Що називають натуральним рядом (або рядом натуральних чисел)?
4. Властивості числового ряду:
✵ найменше натуральне число;
✵ нескінченність натурального ряду.
5. Число нуль.
6. Існування чисел, які не є натуральними.
ІV. ЗАСВОЄННЯ НОВИХ ЗНАНЬ І СПОСОБІВ ДІЙ
1. Робота з підручником ___________
2. Додаткові завдання
1) Чи може сума двох різних натуральних чисел дорівнювати: а) 0; б) 1; в) 2; г) 3?
2) Знайдіть три послідовних натуральних числа, сума яких дорівнює 210.
Відповідь. 69; 70; 71.
3) Знайдіть п’ять послідовних натуральних чисел, сума яких дорівнює 450.
Відповідь. 88; 89; 90; 91; 92.
4) Деяке натуральне число, більше за 5, позначили буквою n. Запишіть для числа n три попередніх і три наступних числа.
5) Деяке натуральне число позначили буквою n. Скільки чисел натурального ряду міститься між числами n і n + 10?
6) Запишіть чотири рази підряд число 10. Запишіть число, яке в натуральному ряді стоїть за утвореним числом і передує йому.
V. ЗАСТОСУВАННЯ ЗНАНЬ І ВМІНЬ
1. Робота з підручником
Альтернативні варіанти
2. Виконання усних вправ
1) Чи існує в ряді натуральних чисел:
а) найменше число; б) найбільше число?
2) Чи кожне число в ряді натуральних чисел має:
а) наступне число; б) попереднє число?
3) Подано натуральний ряд чисел: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, ... Скільки натуральних чисел стоїть у ньому між числами 2 і 6; 2 і 9; 2 і 12?
4) Скільки натуральних чисел міститься між числами n і n + k?
Відповідь. k -1 натуральне число.
3. Виконання тестових завдань із подальшою самоперевіркою і самооцінюванням
Варіант 1
Укажіть букву, що відповідає правильній відповіді.
1) Яке з наведених чисел не є натуральним?
А. 99. Б. 1000. В. 0. Г. 10.
2) Яке число в натуральному ряді стоїть за числом 1099?
А. 1010. Б. 2000. В. 1001. Г. 1100.
3) Скільки натуральних чисел міститься між числами 16 і 28?
А. 10. Б. 11. В. 12. Г. 13.
Варіант 2
Укажіть букву, що відповідає правильній відповіді.
1) Яке з наведених чисел не є натуральним?
А. 0. Б. 109. В. 500. Г. 20.
2) Яке число в натуральному ряді передує числу 1011?
А. 1001. Б. 1000. В. 1100. Г. 1010.
3) Скільки натуральних чисел міститься між числами 27 і 38?
А. 8. Б. 9. В. 10. Г. 11.
Відповіді:
Варіант 1. 1) В. 2) Г. 3) Б.
Варіант 2. 1) А. 2) Г. 3) В.
VІ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ, РЕФЛЕКСІЯ
VІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
1. Завдання за підручником: _________________________________________
2. Додаткове завдання. Іринка записує послідовність чисел так, що кожне наступне число визначено за простим правилом. Установіть це правило і запишіть наступне число:
1) 3, 13, 23, 33, ...; 2) 11, 101, 1001, ...; 3) 1, 2, 3, 5, 8, ...; 4) 2, 5, 11, 23, 47, ...
Відповідь. 1) 43; 2) 10001; 3) 13; 4) 95.