Розробки уроків - Математика 5 клас І семестр - 2018
УРОК 52. ПРАВИЛЬНІ ТА НЕПРАВИЛЬНІ ДРОБИ
Формування компетентностей:
✵ предметна компетентність: сформувати поняття правильного та неправильного дробу; сформувати вміння порівнювати правильний і неправильний дріб з одиницею, розв'язувати задачі, що передбачають використання поняття правильного і неправильного дробів;
✵ ключові компетентності:
✵ спілкування державною мовою — розуміти важливість чітких та лаконічних формулювань;
✵ математична компетентність — оперувати числовою інформацією;
✵ уміння вчитися впродовж життя — аналізувати та оцінювати результати своєї навчальної діяльності;
Тип уроку: засвоєння нових знань і вмінь.
Обладнання та наочність: ______
Хід уроку
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП
ІІ. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
1. Перевірка завдання, заданого за підручником
2. Самостійна робота з подальшою самоперевіркою і самооцінюванням
Варіант 1
1) Турист пройшов 2/3 маршруту. Яка довжина маршруту, якщо він подолав 4 км?
2) Частину огірків, що принесли з городу, засолили, а 12 кг залишили свіжими. Скільки кілограмів огірків засолили, якщо свіжими залишили 2/7 усіх огірків, принесених із городу?
Варіант 2
1) Велосипедист проїхав 5/8 дороги. Яка довжина дороги, якщо він подолав 40 км?
2) Частину зерна, що було у вагоні, розвантажили до перерви, а після перерви розвантажили 20 т. Скільки тонн зерна розвантажили до перерви, якщо після перерви розвантажили 4/9 усього зерна, що було у вагоні?
Відповіді:
Варіант 1. 1) 6 км. 2) 30 кг.
Варіант 2. 1) 64 км. 2) 25 т.
ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
Виконання усних вправ
1. Прочитайте дроби Укажіть чисельник і знаменник кожного з дробів.
2. Серед дробів виберіть ті, у яких:
1) чисельник менший від знаменника;
2) чисельник більший за знаменник або дорівнює йому?
3. Зібрали 10/10 усього врожаю пшениці. Що це означає?
4. Довжина відрізка дорівнює 7/5 метра. Виразіть довжину відрізка в метрах і сантиметрах.
IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
План вивчення теми
1. Означення правильного дробу.
2. Означення неправильного дробу.
3. Порівняння правильного дробу з одиницею.
4. Порівняння неправильного дробу з одиницею у випадку, якщо:
✵ чисельник і знаменник неправильного дробу рівні між собою;
✵ чисельник неправильного дробу більший за знаменник.
V. ЗАСВОЄННЯ НОВИХ ЗНАНЬ І СПОСОБІВ ДІЙ
Робота з підручником _____________________________
VI. ЗАСТОСУВАННЯ ЗНАНЬ І ВМІНЬ
1. Робота з підручником ________________________________
Альтернативні варіанти
2. Фронтальне опитування
1) Який дріб називають правильним? Наведіть приклади.
2) Який дріб називають неправильним? Наведіть приклади.
3) У яких випадках дріб: а) менший від одиниці; б) більший за одиницю; в) дорівнює одиниці? Наведіть приклади.
4) Який із дробів більший — правильний чи неправильний?
3. Виконання завдань на картках із друкованою основою
Кожний із дробів запишіть у відповідну комірку таблиці. У дужках запишіть назву дробів у кожному із стовпців таблиці.
Дроби, що менші від 1 (_________________) |
Дроби, що більші за 1 (_________________) |
Дроби, що дорівнюють 1 (_________________) |
VII. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ, РЕФЛЕКСІЯ
VIII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
1. Завдання за підручником: ______________________________
2. Додаткове завдання. При яких натуральних значеннях x дроби x/10 і 6/x — правильні, а дріб 8/x — неправильний?
Відповідь. 7 і 8.