Розробки уроків - Математика 5 клас І семестр - 2018
УРОК 53 (резервна година). РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ
Формування компетентностей:
✵ предметна компетентність: удосконалити вміння розв'язувати задачі, що передбачають використання поняття звичайного дробу, правильного і неправильного дробу;
✵ ключові компетентності:
✵ уміння вчитися впродовж життя — прагнути до вдосконалення результатів своєї діяльності;
✵ спілкування державною мовою — розуміти, пояснювати і перетворювати тексти математичних задач (усно і письмово), грамотно висловлюватися рідною мовою;
Тип уроку: удосконалення знань і вмінь.
Обладнання та наочність: _
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП
II. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
1. Перевірка завдання, заданого за підручником ________
2. Математичний диктант із подальшою перевіркою і обговоренням
1) Дріб називають правильним, якщо...
2) Якщо знаменник дробу менший від чисельника, то дріб називають...
3) Із дробів (записаних на дошці) випишіть правильні.
4) Запишіть три неправильних дроби з чисельником 8.
5) Дріб x/8 є правильним при таких значеннях x :...
6) Дріб 7/x — неправильний. Отже, x може набувати таких значень...
7) При у = 12 дріб y/5 буде... (правильним чи неправильним?).
8) Якщо c менше від b , то дріб c/b буде...
9) Дріб 3x/12 правильний при таких значеннях x:...
III. УДОСКОНАЛЕННЯ ЗНАНЬ І ВМІНЬ. РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ
1. Робота з підручником ____________________________
2. Додаткові завдання
1) Порівняйте значення величин:
2) На фарбування 5 м2 підлоги потрібно 1 кг фарби. Скільки кілограмів фарби потрібно, щоб пофарбувати 3 м2, 6 м2, 13 м2 підлоги?
3) Накресліть координатний промінь із одиничним відрізком, що дорівнює 6 см. Позначте на ньому точки Чому дорівнює довжина відрізків АB, BC і AC?
4) У баку автівки був бензин. Перед поїздкою в нього налили ще 10 л бензину. Під час поїздки витратили чверть бензину, що був у баку. Скільки бензину було в баку автівки спочатку, якщо під час поїздки витратили 12 л?
5) Концерт юних музикантів замість запланованих 3 год тривав 13/10 цього часу, оскільки глядачі просили повторити деякі виступи. Скільки часу тривав концерт? Скільки хвилин тривали виступи «на біс»?
IV. ЗАСТОСУВАННЯ ЗНАНЬ І ВМІНЬ
1. Робота з підручником ________________________________
2. Самостійна робота
Варіант 1
1) В акваріум налили 6 л води, і з’ясувалося, що він наповнений на чверть. Скільки літрів води поміщається в акваріумі?
2) При яких значеннях а дріб: а) 9/a неправильний; б) a/12 правильний?
3) Марічка і Оленка збирали гриби. Кількість грибів, зібраних Оленкою, становить 4/3 кількості грибів, зібраних Марічкою. Хто з дівчаток зібрав більше грибів?
Варіант 2
1) У відро налили 2 л води, і з’ясувалося, що відро наповнене на чверть. Скільки літрів води поміщається у відрі?
2) При яких значеннях b дріб: а) b/18 правильний; б) 11/b неправильний?
3) Олег і Максим ловили рибу. Кількість рибин, зловлених Максимом, становить 6/5 кількості рибин, зловлених Олегом. Хто з хлопчиків виловив більше риби?
V. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ, РЕФЛЕКСІЯ
VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
1. Завдання за підручником: _________________________________
2. Додаткове завдання. Для натуральних чисел a, b, c і d виконуються нерівності: а < b < c < d. Порівняйте дроби
Розв’язання. Оскільки а < d, то дріб a/d — правильний; оскільки c > b, то дріб c/b — неправильний. Будь-який правильний дріб менший від будь-якого неправильного, тобто
Відповідь.