Розробки уроків - Математика 5 клас І семестр - 2018

УРОК 54. ЗВИЧАЙНІ ДРОБИ І ДІЛЕННЯ НАТУРАЛЬНИХ ЧИСЕЛ

Формування компетентностей:

предметна компетентність: показати зв'язок між дією ділення і звичайними дробами; сформувати вміння записувати: дріб у вигляді частки, частку у вигляді дробу, натуральне число у вигляді дробу;

ключові компетентності:

• спілкування державною мовою — розуміти важливість чітких та лаконічних формулювань;

• математична компетентність — оперувати числовою інформацією;

• соціальна та громадянська компетентності — висловлювати власну думку, слухати і чути інших;

Тип уроку: засвоєння нових знань і вмінь.

Обладнання та наочність: __

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП

ІІ. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

1. Перевірка завдання, заданого за підручником

2. Розв'язування задач

Колективне розв'язування задач, аналогічних до тих, що були задані додому

Індивідуальні завдання

№ 1. Для приготування обіду витратили 4 кг овочів. Із них 7/20 пішло на борщ, 5/13 залишку — на салат, а решта — на рагу. Скільки грамів овочів пішло на кожну страву?

№ 2. П’ятачок і Віні-Пух принесли Кролику трикілограмовий торт. Віні-Пух з’їв 13/15 торта, Кролик — 3/4 залишку, а решту — П’ятачок. Скільки грамів торта з’їв кожний?

№ 3. На виконання завдання з математики Дмитрик витратив 3/4 години, що становить 5/9 часу, витраченого на виконання всіх домашніх завдань. Скільки часу Дмитрик виконував усі домашні завдання?

№ 4. Іван Іванович їхав тролейбусом 7/12 години, що становить 5/7 часу, витраченого на шлях до роботи. Скільки часу Іван Іванович добирався до роботи?

ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Виконання усних вправ

1. Як називають числа 56, 7 і 8 у виразі: 56 : 7 = 8?

2. Знайдіть частку від ділення чисел:

1) 38 і 19; 2) 45 і 15; 3) 49 і 7.

3. Назвіть чисельник і знаменник дробу:

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

План вивчення теми

1. Запис дробу у вигляді частки.

2. Запис частки у вигляді дробу.

3. Яким числом може бути результат ділення двох натуральних чисел?

4. Запис натурального числа у вигляді дробу з будь-яким знаменником.

________________________________________________________________

V. ЗАСВОЄННЯ НОВИХ ЗНАНЬ І СПОСОБІВ ДІЙ

1. Робота з підручником ___________________________________________

2. Додаткові завдання

1) Розв’язком яких із наведених задач є дріб 8/9:

а) число 9 поділити на число 8;

б) 8 яблук поділити порівну між 9 дітьми;

в) дізнатися швидкість мотоцикліста, який за 9 хв проїхав 8 км?

2) Із-поміж дробів випишіть дроби, які дорівнюють: а) числу 3; б) числу 5; в) числу 6.

Які дроби залишились? Чи дорівнюють вони яким-небудь натуральним числам?

3) Знайдіть суму коренів рівнянь

VI. ЗАСТОСУВАННЯ ЗНАНЬ І ВМІНЬ

1. Робота з підручником _________

2. Виконання усних вправ

1) Подайте у вигляді дробу частку:

а) 14 : 3; б) 7 : 15; в) 37 : 75; г) 98 : 53.

2) Яке натуральне число записане дробом:

3) Подайте:

а) число 8 у вигляді дробу зі знаменником: 1; 3; 5; 10;

б) число 15 у вигляді дробу зі знаменником 2; 4; 5; 15.

VII. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ, РЕФЛЕКСІЯ

VIII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1. Завдання за підручником: _____________________________

2. Додаткове завдання. При яких значеннях x дріб дорівнює 1?

Відповідь. При x = 3.



Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити