Розробки уроків - Математика 5 клас І семестр - 2018
УРОК 55. МІШАНІ ЧИСЛА
Формування компетентностей:
✵ предметна компетентність: сформувати поняття мішаного числа, його цілої і дробової частин; сформувати вміння виділяти цілу частину з неправильного дробу, записувати мішане число у вигляді неправильного дробу;
✵ ключові компетентності:
✵ уміння вчитися впродовж життя — застосовувати потрібні знання та способи діяльності для досягнення навчальної мети;
✵ інформаційно-цифрова компетентність — діяти за алгоритмом;
✵ спілкування державною мовою — ставити запитання і розпізнавати проблему;
Тип уроку: засвоєння нових знань і вмінь.
Обладнання та наочність: __
Хід уроку
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП
ІІ. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
1. Перевірка завдання, заданого за підручником _________________________________
2. Математичний диктант
Варіант 1 [2]
1) Запишіть дробом ділення числа 24 на 5 [28 на 9].
2) Ділення яких чисел означає дріб
3) Запишіть частку 17 : 9 [19 : 4] у вигляді дробу.
4) Якому натуральному числу дорівнює дріб
5) Запишіть число 14 [12] у вигляді дробу зі знаменником 2.
6) При якому значенні x правильна рівність
ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
Виконання усних вправ
1. Виразіть довжину відрізка в дециметрах і сантиметрах, якщо його довжина дорівнює:
2. Виразіть тривалість сеансу кінофільму в годинах і хвилинах, якщо сеанс кінофільму триває:
3. Виконайте ділення з остачею: 1) 17 : 5; 2) 21 : 4; 3) 35 : 7. Укажіть неповну частку і остачу.
IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
План вивчення теми
1. Означення мішаного числа.
2. Означення цілої і дробової частини числа.
3. Правило перетворення неправильного дробу на мішане число.
4. Приклади запису неправильного дробу у вигляді мішаного або натурального числа.
5. Правило перетворення мішаного числа на неправильний дріб.
6. Приклади запису мішаного числа у вигляді неправильного дробу:
V. ЗАСВОЄННЯ НОВИХ ЗНАНЬ І СПОСОБІВ ДІЙ
Робота з підручником _____________
VI. ЗАСТОСУВАННЯ ЗНАНЬ І ВМІНЬ
1. Робота з підручником ________________________
2. Виконання тестових завдань із подальшою самоперевіркою і самооцінюванням
Варіант 1
Укажіть букву, що відповідає правильній відповіді.
1) Яке з чисел є цілою частиною неправильного дробу 17/5?
А. 2. Б. 17. В. 3. Г. 1.
2) Яка з наведених рівностей неправильна?
Варіант 2
Укажіть букву, що відповідає правильній відповіді.
1) Яке з чисел є цілою частиною неправильного дробу 14/5?
А. 2. Б. 4. В. 3. Г. 14.
2) Яка з наведених рівностей неправильна?
Відповіді:
Варіант 1. 1) В. 2) Г.
Варіант 2. 1) А. 2) Г.
VII. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ, РЕФЛЕКСІЯ
VIII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
1. Завдання за підручником: _____________________________
2. Додаткове завдання. Деякий невисокосний рік починається з понеділка. У який день тижня закінчується цей рік?
Розв'язання. Знайдемо кількість тижнів у невисокосному році. Для цього з неправильного дробу 365/7 виділимо цілу частину: Отже, рік складається з 52 повних тижнів і ще одного дня. Тобто, якщо він починається з понеділка, то й закінчується в понеділок.
Відповідь. У понеділок.