Розробки уроків - Математика 5 клас І семестр - 2018
УРОК 58 (резервна година). РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ
Формування компетентностей:
• предметна компетентність: удосконалити вміння виконувати додавання і віднімання звичайних дробів з однаковими знаменниками; удосконалити вміння розв'язувати задачі, у яких передбачено додавання і віднімання дробів з однаковими знаменниками;
• ключові компетентності:
• спілкування державною мовою — розуміти, пояснювати і перетворювати тексти математичних задач (усно і письмово);
• уміння вчитися впродовж життя — прагнути до вдосконалення результатів своєї діяльності;
Тип уроку: удосконалення знань і вмінь.
Обладнання та наочність: _
Хід уроку
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП
ІІ. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
1. Перевірка завдання, заданого за підручником
2. Виконання усних вправ
1) Знайдіть суму чисел:
2) Знайдіть різницю чисел:
3) Відомо, що різницею дробів 11/15 і 3/15 є дріб a/15. Знайдіть число a.
4) Який дріб потрібно додати до дробу:
а) 5/13, щоб дістати дріб 12/13; б) 4/9, щоб дістати дріб 7/9?
5) Подайте дріб 5/7 у вигляді суми двох дробів зі знаменниками 7.
6) Подайте дріб 7/9 у вигляді суми трьох дробів зі знаменниками 9.
7) Укажіть усі пари правильних дробів зі знаменником 13, сума яких дорівнює 4/13.
8) Подайте одиницю як:
а) різницю двох дробів зі знаменником 8;
б) суму двох дробів зі знаменником 9.
9) Розв’яжіть рівняння:
ІІІ. УДОСКОНАЛЕННЯ ЗНАНЬ І ВМІНЬ. РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ
1. Робота з підручником ____________________________
2. Додаткові завдання
1) Знайдіть значення виразу c - a + b, якщо
2) При якому значенні n правильна рівність:
3) Робітникові потрібно 1 кг фарби, щоб пофарбувати панелі стін. Він змішав 4/10 кг синьої і 7/10 кг білої фарби. Чи вистачить йому цієї суміші для виконання запланованих робіт?
4) Порівняйте значення виразу і дріб:
IV. ЗАСТОСУВАННЯ ЗНАНЬ І ВМІНЬ
1. Робота з підручником _____________________________
2. Самостійна робота
Варіант 1 |
Варіант 2 |
1) Виконайте дії: |
|
|
|
2) Розв’яжіть рівняння: |
|
|
|
3) Першого дня Сашко прочитав 4/15 книги, а другого — 2/15 книги. Яку частину книги прочитав Сашко за два дні? |
3) Першого дня робітники відремонтували 5/13 дороги, а другого — 6/13 дороги. Яку частину дороги відремонтували робітники за два дні? |
Відповіді.
Варіант 1.
Варіант 2.
V. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ, РЕФЛЕКСІЯ
VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
1. Завдання за підручником:________________
2. Додаткове завдання. Порівняйте з одиницею число а, якщо:
Відповідь. 1) а > 1; 2) а < 1; 3) а = 1.