Розробки уроків - Математика 5 клас І семестр - 2018
УРОК 61 (резервна година). УЗАГАЛЬНЕННЯ ЗНАНЬ ІЗ ТЕМИ «ЗВИЧАЙНІ ДРОБИ І ДІЇ З НИМИ»
Формування компетентностей:
✵ предметна компетентність: узагальнити і систематизувати знання учнів із теми «Звичайні дроби і дії з ними»; удосконалити вміння розв'язувати задачі з цієї теми;
✵ ключові компетентності:
✵ спілкування державною мовою — розуміти, пояснювати і перетворювати тексти математичних задач (усно і письмово);
✵ уміння вчитися впродовж життя — визначати мету навчальної діяльності, відбирати й застосовувати потрібні знання та способи діяльності для досягнення цієї мети; прагнути до вдосконалення результатів своєї діяльності;
Тип уроку: узагальнення і систематизація знань.
Обладнання та наочність: _________
Хід уроку
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП
ІІ. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
ІІІ. УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
Виконання завдань на картках із друкованою основою з подальшою перевіркою і обговоренням
Заповніть пропуски:
1) У дробу 11/23 число 11 називають ____________________________________, а число 23 — ____________________________________.
2) У дробу 4/15 число 15 означає ____________________________________, а число 4 означає ____________________________________.
3) Для того щоб знайти 3/9 від числа 27, треба ____________________________________.
4) Для того щоб знайти число, 3/5 від якого дорівнює 15, треба ____________________________________.
5) Дріб a/b (а і b — натуральні числа) називають правильним, якщо a ___ b.
6) Дріб m/n (m і n — натуральні числа) називають неправильним, якщо m ___ n.
7) Для того щоб число записати у вигляді неправильного дробу, треба ____________________________________.
8) Для того щоб неправильний дріб 9/2 записати у вигляді мішаного числа, треба ____________________________________.
9) Для того щоб знайти суму дробів 3/7 і 2/7, треба ____________________________________.
10) Для того щоб знайти різницю дробів 7/9 і 5/9, треба ____________________________________.
11) Для того щоб знайти суму чисел треба ____________________________________.
12) Для того щоб від одиниці відняти дріб 2/3, треба ____________________________________.
IV. РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ
1. Робота з підручником ________________________________
2. Додаткове завдання
Закресліть приклади, у яких дії виконані неправильно:
V. ЗАСТОСУВАННЯ ЗНАНЬ І ВМІНЬ
1. Робота з підручником ________________________________
2. Самостійна робота
Варіант 1
1) На стоянці 28 автомобілів, із них 15 — вантажівки. Яку частину всіх машин становлять вантажівки?
2) Площа поля дорівнює 18 га, із них 5/6 засіяли пшеницею. Скільки гектарів засіяли пшеницею?
3) Карлсон з’їв 4/5 варення, що було в банці. Скільки варення було в банці, якщо Карлсон з’їв 400 г варення?
4) Довжина маршруту дорівнює 4 км. Туристи подолали Скільки кілометрів залишилось подолати туристам?
Варіант 2
Укажіть букву, що відповідає правильній відповіді.
1) На полиці 18 книг, із них 10 — підручники. Яку частину всіх книг становлять підручники?
2) Турист подолав 24 км, із них 2/6 велосипедом. Скільки кілометрів турист їхав велосипедом?
3) Олена прочитала 9/36 книги. Скільки сторінок у книзі, якщо Олена прочитала 18 сторінок?
4) Площа поля дорівнює 3 га. Першого дня засіяли 5/6 га. Скільки гектарів залишилось засіяти?
Відповіді:
Варіант 1. 1) 15/28. 2) 15 га. 3) 500 г. 4)
Варіант 2. 1) 10/18. 2) 8 км. 3) 72 с. 4)
VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ, РЕФЛЕКСІЯ
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
1. Завдання за підручником: __________________________________
2. Додаткове домашнє завдання. Як зміниться значення дробу, якщо його чисельник збільшити на знаменник?
Відповідь. Збільшиться на 1.