АЛГЕБРА
Уроки для 7 класів

Урок № 84

Тема. Повторення та систематизація знань і вмінь з розділу «Рівняння»


Мета: повторити й систематизувати знання учнів про види рівнянь та способи їх розв'язання; повторити та систематизувати способи дій щодо розв'язування рівнянь, якими володіють учні; провести бліц-контроль засвоєння.

Тип уроку: повторення та систематизація знань, умінь, навичок.

Хід уроку

I. Організаційний момент

1.   Перевірка готовності до уроку.

2.   План роботи на уроці.

 

II. Перевірка домашнього завдання

@ Оскільки завдання № 1—3 подібні до виконаних на попередньому уроці в класі, то сьогодні розбираємо та обговорюємо тільки найскладніші для учнів вправи (наприклад, № 2 (7), № 3 (4)).

 

III. Формулювання мети й завдань уроку

@ Оскільки основну дидактичну мету було сформульовано на попередньому уроці, то учням нагадуємо, що на цьому уроці повторюємо ті знання і вміння, які використовуються ними під час розв'язування рівнянь.

 

IV.   Повторення та систематизація знань

@ Як і на попередньому, уроці повторення та систематизацію знань проводимо під час роботи зі схемами.

Схема 1

 


Виконання письмових вправ

1.   Розв'яжіть рівняння:

1) 3х – 18 = 5 – 2х;

2) 3(х – 2) – 4(х – 4) = 5;

3) 0,3(1 – х) – 0,4(х – 1) = 0,7;

4) ;

5) (х – 3)(х + 3) = (х + 1)2;

6) у3 – 3у2 = 0;

7) х3 – х = 0;

8) х2 – 6х + 9 = 0;

9) z2 – 15z + 56 = 0;

10) х3 – 2х2 – 4х + 8 = 0;

11) |3 – 2х| = 5;

12) ||х| – 2| = 6.

2.   Розв'яжіть систему рівнянь:

1)  графічно;

2)  способом підстановки;

3)  способом додавання;

4)  будь-яким зручним способом.

3.   Розв'яжіть задачу:

1) склавши рівняння:

У першій цистерні втричі більше бензину, ніж у другій. Коли з першої цистерни забрали 400 л бензину, а з другої 800 л, з'ясувалося, що в першій цистерні бензину стало у 8 разів більше, ніж у другій. Скільки бензину було в кожній цистерні спочатку?

2) склавши і розв'язавши систему рівнянь:

Два автоматичні станки разом за 8 год. виготовляють 2 000 деталей. Перший станок за 2 год. і другий за 3 год. разом виготовляють 630 деталей. Скільки деталей виготовляє за 1 годину кожний станок?

 

V. Підсумки уроку

Самостійна робота з подальшим аналізом і самоперевіркою

 

Варіант 1

Варіант 2

1. Розв'яжіть рівняння.

1. Розв'яжіть рівняння.

2. Складіть рівняння для розв'язання задачі. Відстань по річці між пунктами А та В в обидва боки катер долає за 8 год. Знайдіть цю відстань, якщо власна швидкість катера 8 км/год., а швидкість течії 2 км/год.

2. Складіть рівняння для розв'язання задачі. Над виконанням замовлення молодий робітник працював 8 год., а майстер виконав те саме замовлення за 6 год. Скільки деталей складає замовлення, якщо майстер і учень за 1 год. разом виконують 7 деталей?

@ Якщо на розв'язування самостійної роботи не вистачить часу на уроці, можна провести її як домашню самостійну роботу (аналіз зробити наступного уроку).

 

VI. Домашнє завдання

№ 1. Повторіть основні способи розв'язання рівнянь.

№ 2. Розв'яжіть рівняння:

1) ;

2) у2 + 2y – 48 = 0;

3) (|x| + 5)(3|x| – 9) = 0.

№ 3. Розв'яжіть задачу.

Нержавіюча сталь є сплавом заліза, хрому й нікелю. Лист із такої сталі містить 15 % хрому, 0,5 % нікелю, а заліза — на 2,78 кг більше, ніж хрому. Знайдіть масу листа.

№ 4. Повторіть та випишіть основні поняття теми «Функції та графіки».





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити