Математика. 1 клас. І семестр
розробки уроків

ОЗНАКИ І ВЛАСТИВОСТІ ПРЕДМЕТІВ. МНОЖИНИ. ГЕОМЕТРИЧНІ ФІГУРИ. НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА 1-10 І ЧИСЛО 0

 

Урок 10. ВІДРІЗОК. ПОРІВНЯННЯ ДОВЖИН ВІДРІЗКІВ. ЛАМАНА. ЛАНКИ ЛАМАНОЇ ЛІНІЇ. ПОРІВНЯННЯ ПРЕДМЕТІВ ЗА ВИСОТОЮ («НАЙВИЩИЙ — НАЙНИЖЧИЙ»). РОЗТАШУВАННЯ ПРЕДМЕТІВ «ЗЛІВА, СПРАВА»

 

Мета: ознайомити учнів з поняттями «відрізок», «ламана»; учити порівнювати довжини відрізків, рахувати ланки ламаної лінії, порівнювати предмети за висотою («найвищий — найнижчий»); розвивати увагу; виховувати старанність.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

 

II. ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Усна лічба «Не позіхай, продовжуй»

Лічба від 1 до 6; від 3 до 8; від 7 до 2; від 5 до 9; від 8 до 3.

2. Гра «Добери стільки ж»

Учитель демонструє групу предметів, а діти викладають відповідну кількість геометричних фігур.

3. Весела лічба

Півник вибрався на тин,

А за ним іще один.

Скільки півників усіх?

Полічіть-но швидше їх.

Два кілечка у руці.

Два загострені кінці.

Все це цвяшком закріпили.

Скільки ножиць налічили?

 

III. ОЗНАЙОМЛЕННЯ З НОВИМ МАТЕРІАЛОМ.

РОБОТА ЗА ПІДРУЧНИКОМ (с. 17)

Завдання 1

— Розгляньте малюнок. Що зробили точки? На скільки частин поділили пряму?

— Візьмемо середню частину. Із скількох сторін вона обмежена точками? Це відрізок.

Відрізок — це частина прямої, яка з обох боків обмежена точками. Точки — це кінці відрізка.

— А як називаються дві інші частини розрізаної прямої?

Завдання 2

— Розкажіть, що ви бачите на малюнку. До якої казки ця ілюстрація?

— Що робили тварини? Як вони це робили? Чому вони отримували щоразу різну довжину?

— Довжину відрізка можна виміряти.

— Хто на малюнку найвищий, а хто — найнижчий? Скільки пальм зліва, а скільки — справа?

Завдання 3

— Кого ви бачите на малюнку? Що він робить?

— Це хлопчик Крок. Один крок — це міра довжини. Якої довжини перший відрізок? другий? третій?

— Порівняй довжини відрізків. Який відрізок найкоротший? Який — найдовший?

— Ламана — це сукупність поєднаних між собою відрізків. Ці відрізки — ланки ламаної.

— Які бувають ламані лінії? (Замкнена і незамкнена)

Завдання 4

— Якого кольору незамкнена ламана? Скільки ланок вона має?

— Якого кольору замкнена ламана? Скільки ланок вона має?

— Порівняйте кількість ланок.

 

IV. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Робота в зошиті

1) Накресліть ламану лінію, що складається із трьох ланок.

2) «Конкурс красунь». Написання цифр 1; 2.

2. Цікава математика

1) Робота над загадками.

• Один говорить, двоє слухають, а двоє дивляться. (Рот, вуха, очі)

• Один з трубою тягне всіх за собою. (Потяг і вагони)

• Між двох світил

Я посередині один. (Очі, ніс)

2) Логічна задача.

— На яблуні достигли шишки.

Дві я віддам Ведмедикові,

три — Лисичці,

дві — їжакам.

Скільки шишок я віддам?

(Жодної, бо на яблуні шишки не ростуть.)

 

V. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ

— Ми рахували?

— Ми писали?

— Які геометричні фігури запам’ятали?

— З чого складаються ламані лінії?






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами.

Всі матеріали на сайті доступні за ліцензією Creative Commons Attribution-Sharealike 3.0 Unported CC BY-SA 3.0 та GNU Free Documentation License (GFDL)

Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посиланням на сайт, будьте вдячними ми приклали багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2007-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.