Математика. 1 клас. І семестр
розробки уроків

ОЗНАКИ І ВЛАСТИВОСТІ ПРЕДМЕТІВ. МНОЖИНИ. ГЕОМЕТРИЧНІ ФІГУРИ. НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА 1-10 І ЧИСЛО 0

 

Урок 11. ЧИСЛО І ЦИФРА 3. РОЗТАШУВАННЯ ПРЕДМЕТІВ «ЗЛІВА, СПРАВА». ПОНЯТТЯ «ТРЕТІЙ». ПОПЕРЕДНЄ І НАСТУПНЕ ЧИСЛА.

ОБ'ЄДНАННЯ ОБ'ЄКТІВ У МНОЖИНИ. НАПИСАННЯ ЦИФРИ 3

 

Мета: ознайомити учнів із поняттям «третій», з написанням цифри 3, з попереднім і наступним числом; розвивати вміння об'єднувати об'єкти у множини за кольором, формою, розміром; виховувати старанність.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

 

II. ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Весела лічба

• Під дубочком три грибочки,

Під пеньочком ще один.

Скільки разом всіх грибочків,

Ти швиденько полічи.

 

• Четверо каченят і двоє гусенят

В озері плавають і голосно кричать.

А ну, полічи хутчіш —

Скільки всього у воді малюків?

2. Гра «Не позіхай — продовжуй»

Лічба від 4 до 9; від 8 до 10; від 6 до 1; від 9 до 3.

3. Робота в групах

На дошці — квіти різного кольору і розміру.

— У які групи можна об’єднати квіти?

Дівчатка об’єднують квіти за кольором.

Хлопчики об’єднують квіти за розміром.

 

III. ОЗНАЙОМЛЕННЯ З НОВИМ МАТЕРІАЛОМ

1. Робота за підручником (с. 18)

Завдання 1

1) Бесіда за малюнком.

— Розгляньте малюнок. З ким гралося козенятко у м’яча?

— Скільки звіряток? Хто до них підійшов? Яка корова? (Третя)

— Чого ще на малюнку три?

2) Ознайомлення з друкованою і рукописною цифрою 3.

— Цифрою 3 позначають число три. Воно наступне після числа 2. Число 2 передує числу 3.

Трійка — третій із значків,

Складена із двох гачків.

Завдання 2

— Назвіть предмети. Чого по три? (Олівці, цукерки. Можливо, учні назвуть іграшки.)

Завдання 3

— Назвіть геометричні фігури. (Наприклад, маленький жовтий круг)

— Об’єднайте їх у множини за кольором; за формою; за розміром. Скільки фігур у кожній множині?

— Який новий пасажир з’явився у потязі? Розкажіть, що ви знаєте про нього. (Позначає число 3, наступний після 2 тощо.)

2. Робота з набірним полотном

— Скільки півників ліворуч? Скільки півників праворуч? Як отримали число 3?

Фізкультхвилинка

 

IV. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Написання цифри 3

1) Пояснення вчителя.

— Цифра 3 складається з верхнього і нижнього малих півовалів. Починають писати цифру трохи вище за центр клітини (приблизно у тій самій частині клітини, що і цифру 2). Початок написання першого елементу цифри 3 дуже схожий на перший елемент цифри 2. Верхній півовал доводять майже до центра клітини і, не відриваючи ручки від паперу, пишуть нижній півовал. Нижній півовал трохи більше за верхній.

2) Написання цифри 3 у зошиті.

2. Гра «Знайди цифру 3»

 

image13

 

3. «Цифра-художниця»

— Спробуємо за допомогою трійки намалювати морські хвилі, коли вони спокійні.

 

image14

 

— А зараз покажемо морські хвилі під час бурі.

 

 

— Восени, високо в небі, можна побачити журавлиний ключ, який, якщо придивитися, ніби складений з «трійок». Намалюйте його.

 

 

— Тепер ми можемо намалювати цілу картину «Море», у якій використаємо цифру 3.

 

 

V. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ

— Яку цифру писали? Розкажіть про неї.






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами.

Всі матеріали на сайті доступні за ліцензією Creative Commons Attribution-Sharealike 3.0 Unported CC BY-SA 3.0 та GNU Free Documentation License (GFDL)

Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посиланням на сайт, будьте вдячними ми приклали багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2007-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.