Математика. 1 клас. І семестр
розробки уроків

ОЗНАКИ І ВЛАСТИВОСТІ ПРЕДМЕТІВ. МНОЖИНИ. ГЕОМЕТРИЧНІ ФІГУРИ. НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА 1-10 І ЧИСЛО 0


Урок 12. ТРИКУТНИК. СТОРОНА, ВЕРШИНА, КУТ ТРИКУТНИКА. ПОРІВНЯННЯ ПРЕДМЕТІВ («НАЙДОВШИЙ — НАЙКОРОТШИЙ», «ОДНАКОВІ ЗА ДОВЖИНОЮ»)


Мета: ознайомити учнів із трикутником, його елементами; вчити порівнювати предмети («найдовший — найкоротший», «однакові за довжиною»); розвивати мислення; виховувати старанність.

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ


II. ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Весела лічба

В клас зайшов Мишко,

А за ним Петько,

А за ним Марина,

Потім ще Ярина,

А за нею Гнат.

Скільки всіх малят?

2. Порядкова і кількісна лічба від 1 до 10

— «Сусідів» трійки спробуємо назвати.

— Яке число стоїть ліворуч від 3?

— Яке число стоїть праворуч від 3?


III. ОЗНАЙОМЛЕННЯ З НОВИМ МАТЕРІАЛОМ

1. Ознайомлення з трикутником

—  Цариця Геометрія завітала до класу. Допоможіть їй! Загубилася фігура з трьома сторонами і трьома кутами.

— Що це за фігура? (Трикутник)

Розглядання фігури. Демонстрування учням сторін і кутів трикутника.

— Викладіть на парті трикутник за допомогою паличок для лічби.

— Скільки паличок використали? Чому?

2. Робота за підручником (с. 19)

Завдання 1

— Розгляньте фігури, які намалювала точка-мандрівниця. Скільки їх?

— На кожному з них є червоні елементи. Розгляньте їх. Як називається червоний відрізок у першого трикутника? (Це сторона.) Скільки сторін має трикутник? У другого трикутника червоним позначено вершину. Що таке вершина? Скільки вершин у трикутника? У третього трикутника дужкою позначено кут. Скільки кутів у трикутника?

— Трикутник — це замкнена ламана, яка складається з трьох ланок.

Завдання 2

— Скільки трикутників на малюнку зліва? (3) Скільки відрізків на малюнку справа?

— Якого кольору найдовший відрізок? Найкоротший? Які відрізки однакової довжини?

Завдання 3

• Різні скельця є у мене:

Червоне, жовте і зелене.

Можу ними я сказати:

«Йти», «Стояти», «Зачекати». (Світлофор)

— Скільки кольорів у світлофора? Що вони означають?

Завдання 4

— Розгляньте малюнки. Назвіть зображені предмети. Де на малюнку заховалися цифри 3?

— Скільки їх на бджілці? (2) На неваляйці? (4) На хмарках? (б) На сонці? (1) На сові? (1)

— Придумайте свої малюнки за аналогією.

Фізкультхвилинка


IV. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ ЦІКАВА МАТЕМАТИКА

1. Робота в парах. Гра «Третій зайвий»


image15

 

2. Ребуси

ЕлекЗка   ВіЗна   АкЗса   ВіЗ


V. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ

— Яку фігуру можна скласти з трьох паличок?

— Які елементи є у трикутника? По скільки їх?





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити