Математика. 1 клас. І семестр
розробки уроків

ОЗНАКИ І ВЛАСТИВОСТІ ПРЕДМЕТІВ. МНОЖИНИ. ГЕОМЕТРИЧНІ ФІГУРИ. НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА 1-10 І ЧИСЛО 0


Урок 15. ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ. ПОРІВНЯННЯ КІЛЬКОСТІ ПРЕДМЕТІВ. ЗНАКИ «+» І «-». НАПИСАННЯ ЗНАКІВ «+» І «-»


Мета: ознайомити учнів зі знаками дій додавання і віднімання, вчити їх писати, порівнювати кількість предметів; розвивати мовлення; виховувати інтерес до предмета.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ


II. ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Весела лічба

В гості йдуть: Марійка,

Подружка Надійка,

Кучерявий Петрик —

Веселун й бешкетник,

Щебетуха Леся,

Та рябенький песик,

З іграшкою Гнат...

Скільки всіх малят?

2. Гра «Назви число»

На дошці записаний ряд чисел 1; 2; 3.

— Назвіть число, яке стоїть у ряду після 2; 1. Стоїть у ряду перед числом 3;

2. Назвіть «сусідів» числа 2.

— Які вирази можна записати за допомогою цифр і знаків «більше», «менше», «дорівнює»?


III. ОЗНАЙОМЛЕННЯ З НОВИМ МАТЕРІАЛОМ.

РОБОТА ЗА ПІДРУЧНИКОМ (с. 22)

Завдання 1

— Розгляньте малюнки.

— Назвіть тварин.

— Що у них спільного?

— Скільки яблук у білочки?

— Скільки яблук у зайчика?

— Скільки яблук у їжачка?

— Скільки яблук у ґави?

— У кого більше яблук? менше? порівну?

— Які рівності і нерівності можна скласти?

Завдання 2

— Скільки машинок ліворуч?

— Скільки праворуч?

— Скільки машинок разом?

— Знак «+» означає додати, а запис 2 + 1 = 3 читають так: «Два плюс один дорівнює три», або «До двох додати один, буде три».

Цифру до цифри ми додамо —

Між ними хрестик поставимо.

Намотай собі на вус:

Цей знак в математиці називається «плюс».

Завдання 3

— Скільки кульок було?

— Скільки полетіло?

— Скільки кульок залишилося?

— Знак — означає відняти, а запис 3 - 1 = 2 читають так: «Три мінус один дорівнює два», або «Від трьох відняти один, буде два».

Завдання 4

Робота в зошиті. Написання знаків за зразком.

Фізкультхвилинка


IV. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Робота в зошиті

Учитель виставляє на дошку предметні малюнки, а учні малюють відповідну кількість кружечків.

— Скільки великих ведмежат? (1)

— Намалюйте стільки зелених кружечків.

— Скільки маленьких ведмежат? (2)

— Намалюйте стільки жовтих кружечків.

— Тепер уявіть, що ми всі іграшки склали у коробку. Яка це дія в математиці? (Додати)

— Який знак означає додати? (Знак плюс)

— Який вийде запис? (1 +2 = 3)

— Скільки було літачків? (3)

— Намалюйте стільки білих кружечків.

— Скільки полетіло? (2)

— Закресліть стільки кружечків.

— Який вийде запис? (3 - 2 = 1)

2. Гра «Знайди запис»

Учитель читає речення, а учні знаходять відповідний запис на дошці.

• Три мінус два дорівнює один.

• Від трьох відняти один, буде два.

• Два плюс один дорівнює три.

• До одного додати два, буде три.


V. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ

— З якими знаками ознайомилися на уроці?

— Які записи можете скласти за їхньою допомогою?





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити