Математика. 1 клас. І семестр
розробки уроків

ОЗНАКИ І ВЛАСТИВОСТІ ПРЕДМЕТІВ. МНОЖИНИ. ГЕОМЕТРИЧНІ ФІГУРИ. НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА 1-10 І ЧИСЛО 0

 

Урок 16. ПОРІВНЯННЯ ПРЕДМЕТІВ ЗА РІЗНИМИ ОЗНАКАМИ. «СУСІДИ» ЧИСЛА. ФОРМУЛЮВАННЯ СУДЖЕНЬ «ЯКЩО..., ТО...». ЗАПИСУВАННЯ НЕРІВНОСТЕЙ

 

Мета: ознайомити учнів з поняттям «сусіди» числа; вчити порівнювати предмети за різними ознаками, складати судження «якщо..., то...», записувати нерівності; розвивати мовлення; виховувати інтерес до предмета.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

 

II. ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ Весела лічба

• Півень злетів на тин,

А там півник ще один.

Скільки півників усіх?

Полічіть швиденько їх.

 

• Підігріла чайка чайник

Запросила дев’ять чайок:

«Приходьте всі на чай!»

Скільки чайок, відповідай!

 

III. ОЗНАЙОМЛЕННЯ З НОВИМ МАТЕРІАЛОМ

1. Робота зі смужками з паперу.

Вправа на зіставлення предметів за довжиною

У дітей — три смужки: зелена — найдовша; жовта — середня; червона — найкоротша.

— Скільки у вас смужок? (3)

— Чим вони відрізняються? (Кольором, довжиною)

— Першою покладіть найдовшу смужку. Якого вона кольору?

— Другою покладіть найкоротшу смужку. Якого вона кольору?

— А що можна сказати про жовту смужку?

— Як можна перевірити, що червона смужка коротше за зелену? (Накласти одну на іншу).

— Яка смужка найдовша?

— Яка смужка найкоротша?

— Які смужки однакової довжини?

2. Вправа на зіставлення предметів за шириною

Робота проводиться аналогічно до зіставлення предметів за довжиною. (Учні беруть дві смужки різної ширини і накладають їх одна на одну.)

Робота над віршем

— Хвіст твій, братик, вузький та малий.

Ну, а мій широкий та пухнастий.

Подивився вовк на лиса

Та й промовив:

— Хвіст широкий твій, це так.

Та легко з нірки його дістать.

І мисливцеві віддать.

— Чим хвалився лис? Який хвіст у лиса? А у вовка?

3. Робота за підручником (с. 23)

Завдання 1

1) Бесіда за малюнками.

— Розгляньте малюнки. Назвіть предмети. Що у них спільного?

— Порівняйте предмети. Складіть речення.

2) Гра «Добери словечко».

• Якщо... вища, ніж ялинка, то... нижча.

• Якщо... смужка ширша, ніж синя, то... вужча.

• Якщо ... відро вище, ніж червоне, то... нижче.

Аналогічно учні складають речення про морквини і книжки.

Завдання 2

1) Бесіда за малюнком.

— Розгляньте малюнок потяга. Хто їде у вагонах, сусідніх до другого?

2) Робота в зошиті.

— У числа 2 є «сусіди»: попереднє — число 1; наступне — число 3. Порівняйте ці числа. Зробіть відповідні записи у зошиті. (Учні записують нерівності.)

Завдання 3

— Закінчіть речення.

• Якщо стіл вищий, ніж стілець, то стілець...

• Якщо струмок вужчий, ніж ріка, то ріка...

• Якщо зошит тонший, ніж книжка, то книжка...

Завдання 4

— Хто намальований? Хто з ким розмовляє по телефону?

Фізкультхвилинка

 

IV. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

Порівняння довжини і товщини предметів. Робота за предметними малюнками.

Гра «Закінчи речення»

• Якщо підручник товщий за зошит, то зошит...

• Якщо 2 менше від 3, то 3...

• Якщо дуб вищий від липи, то липа...

 

V. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ

— Назвіть «сусідів» числа 2.

— Як можна отримати число 3?






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами.

Всі матеріали на сайті доступні за ліцензією Creative Commons Attribution-Sharealike 3.0 Unported CC BY-SA 3.0 та GNU Free Documentation License (GFDL)

Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посиланням на сайт, будьте вдячними ми приклали багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2007-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.