Математика. 1 клас. І семестр
розробки уроків

ОЗНАКИ І ВЛАСТИВОСТІ ПРЕДМЕТІВ. МНОЖИНИ. ГЕОМЕТРИЧНІ ФІГУРИ. НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА 1-10 І ЧИСЛО 0

 

Урок 1. ВСТУП. АКТУАЛІЗАЦІЯ ЗНАНЬ УЧНІВ, СФОРМОВАНИХ У ДОШКІЛЬНИЙ ПЕРІОД. ВЗАЄМНЕ РОЗМІЩЕННЯ ПРЕДМЕТІВ У ПРОСТОРІ І НА ПЛОЩИНІ. ПІДГОТОВЧІ ВПРАВИ ДО НАПИСАННЯ ЦИФР

 

Мета: познайомити дітей з предметом математика; закріпити уявлення про розташування предметів на площині та в просторі з використанням слів ближче, далі, зліва, справа, внизу, вгорі, ліворуч, праворуч, між, під, над, на, попереду, позаду, поруч. Розвивати увагу; виховувати інтерес до вивчення математики.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

 

II. ВСТУПНА БЕСІДА

— Сьогодні у вас перший урок математики. Це цікава і важлива наука. Говорять, що математика — це королева наук, гімнастика для розуму.

Вивчати математику допоможе вам підручник, який називається «Математика».

 

IIIОЗНАЙОМЛЕННЯ З НОВИМ МАТЕРІАЛОМ

1. Ознайомлення з підручником

— Візьміть до рук підручник і розгляньте його. Ця книжка — ваш перший підручник з математики. Звісно, що ви потоваришуєте з нею.

— Чим вона розпочинається? Насамперед ви бачите обкладинку. Це обличчя (або одяг) книги, це те, що зовні вирізняє її з-поміж інших книжок.

— Про що розповідає обкладинка підручника «Математика»?

— Чи подобається вам малюнок на ній?

— Хто мандруватиме разом із вами країною Математика?

— Порахуйте, скільки всього тварин?

— Перегорніть обкладинку,— побачите аркуш паперу, що з’єднує її зі сторінками,— форзац. Форзаців — два.

— Що зображено на першому форзаці?

— Це математичне містечко. Чому його так назвали?

— Що зображено на другому форзаці? Про що розповідають ці малюнки?

— Розгляньте наступні сторінки — титульну сторінку та її зворот. Про що ви дізналися?

— На третій сторінці підручника вміщено звернення до читача.

Учитель читає звернення авторів підручника на с. 3, ознайомлює учнів з умовними позначеннями, що є у підручнику.

— Про що розповіли автори підручника?

— Чого вони вам бажають?

— Що означають умовні позначення?

2. Робота за підручником (с. 4-5)

Завдання 1

— Хто намальований? Порахуйте, скільки тварин?

— Хто ближче? Хто — далі? Хто — зліва? Хто — справа?

Завдання 2

— Що робить півник?

— Кого він намагається побачити?

— Скільки звірят?

— Кого побачив півник у бінокль?

— Кого не побачив?

Завдання 3

— Що ви бачите?

— Де це відбувається?

— Хто виступає на арені цирку?

— Опишіть малюнок, використовуючи слова: у, на, під, над, внизу, попереду, позаду, зліва, справа, між, за.

Завдання 4

Робота в зошиті. Письмо паличок за зразком.

Фізкультхвилинка

 

IV. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Робота за предметними малюнками

— Які предмети на дошці виставлені ліворуч? Які — праворуч?

— Порахуйте спочатку кошенят, а потім — цуценят.

Учитель виставляє три ряди грибочків.

— Скільки грибочків у кожному рядку?

— Скільки грибочків у верхньому рядку?

— Скільки у нижньому?

— Скільки грибочків у третьому згори рядку?

2. Гра на увагу «День, ніч»

— Запам’ятайте тварин на кораблику. «Ніч» — заплющте оченята. (Учитель прибирає 1 малюнок.) «День» — розплющте оченята. Яка тварина зникла?

3. Гра «Склади узор»

У дітей лежать три круги — зелений, жовтий, червоний і два квадрати — синій, оранжевий.

Робота виконується під диктовку вчителя.

— Покладіть кружечки так, щоб угорі був червоний круг, а жовтий — між червоним і зеленим. Праворуч від жовтого круга покладіть синій квадрат, ліворуч — оранжевий квадрат.

— Вийшла квіточка.

— Подивіться, як розташовані кружечки.

— Який колір угорі? по центру? внизу?

— Де можна побачити одночасно всі ці три кольори? (На світлофорі)

— Що позначає червоний колір? жовтий? зелений?

4. Вправа на закріплення

— Підніміть угору праву руку, ліву. Торкніться парти лівим коліном, правим. Встаньте і поверніться праворуч, ліворуч.

— Хто сидить від вас праворуч, ліворуч?

Учитель ставить на стіл Буратіно. Біля його правої ноги кладе кубик, а біля лівої — м’яч.

— Що розташоване праворуч від Буратіно? Що — ліворуч?

 

V. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ

— Діти, пригадаймо, які завдання ми виконували на уроці?

— Ми рахували? Ми грали? Малювали?

— Вам сподобався урок? Тоді до нових зустрічей в країні Математика.






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами.

Всі матеріали на сайті доступні за ліцензією Creative Commons Attribution-Sharealike 3.0 Unported CC BY-SA 3.0 та GNU Free Documentation License (GFDL)

Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посиланням на сайт, будьте вдячними ми приклали багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2007-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.