Математика. 1 клас. І семестр
розробки уроків

ОЗНАКИ І ВЛАСТИВОСТІ ПРЕДМЕТІВ. МНОЖИНИ. ГЕОМЕТРИЧНІ ФІГУРИ. НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА 1-10 І ЧИСЛО 0

 

Урок 20. ЧИСЛО І ЦИФРА 5. УТВОРЕННЯ ЧИСЛА ПРИЛІЧУВАННЯМ 1. ПОНЯТТЯ «П'ЯТИЙ». КІЛЬКІСНА І ПОРЯДКОВА ЛІЧБА. «СУСІДИ» ЧИСЛА. НАПИСАННЯ ЦИФРИ 5

 

Мета: ознайомити учнів з утворенням числа 5 і цифрою 5; вчити писати цифру 5, порівнювати числа в межах 5; вправляти учнів у порядковій і кількісній лічбі; розвивати мислення; виховувати уважність.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

 

II. ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Весела лічба

• На лужку серед лози,

Заховалось дві кози,

А отут стоять ще дві

У густій рясній траві.

Порахуємо гуртом,

Скільки всіх тих кіз разом?

 

• У клас зайшов Мишко,

А за ним — Петько,

А за ним — Галинка,

А за нею — Яринка,

А позаду — Гнат.

Скільки тут малят?

2. Гра «Ланцюжок»

— Полічіть від 1 до 10; від 5 до 1; від 1 до 5; від 5 до 10; від 3 до 6.

3. Гра «Закінчи речення»

• Якщо Антон вищий, ніж Кирило, то Кирило...

• Якщо Катя сидить праворуч від Ганни, то Ганна сидить...

• Якщо Ігор живе далі від школи, ніж Оля, отже, Оля живе...

• Якщо сестра старша від брата, то брат...

• Якщо буханець хліба дорожчий, ніж батон, то батон...

• Якщо восени холодніше, ніж улітку, тоді влітку...

 

III. ОЗНАЙОМЛЕННЯ З НОВИМ МАТЕРІАЛОМ

1. Вступне слово вчителя

Скільки пальців на руці

Можна стиснуть в кулаці?

Їх неважко полічити:

Раз, два, три, чотири, п’ять!

— Яке число будемо вивчати на уроці?

2. Робота за підручником (с. 27)

Завдання 1

1) Бесіда за малюнком.

— Скількох тварин зустрів кінь?

— Скільки їх тепер? Який по порядку кінь? Яким був бик? А козенятко?

— Як утворилося число 5? Якою цифрою позначають число 5?

2) Ознайомлення з друкованою цифрою 5.

Ось і вийшла погуляти

На папері цифра 5.

Руку вправо простягнула,

Ніжку бубликом зігнула.

Завдання 2

— Скільки всього скейтів? Яким по порядку є жовтий скейт? а синій? А якщо лічити справа наліво?

Завдання 3

— Назвіть «сусідів» числа 2; 3; 4.

Завдання 4

— Заповніть пропуски у реченнях.

— Розгляньте потяг. Хто сів у вагончик з цифрою 4? У який вагончик зліва направо сіла цифра 5? А справа наліво?

Фізкультхвилинка

 

IV. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Робота з набірним полотном

— Скільки метеликів ліворуч? праворуч?

— Як отримали число 5?

2. Порівняння чисел у межах 5 [на основі матеріалу для лічби)

— Порівняйте числа кожної пари, використовуючи слова «більше», «менше», «дорівнює».

4 < 5         5 > 3        5 = 5

3. Гра «Знайди цифру 5»

 

 

4. Ознайомлення з рукописною цифрою 5

1) Пояснення вчителя.

— Цифра 5 складається з маленької прямої палички, правого півовала і горизонтальної хвилястої лінії. Спочатку пишеться маленька пряма паличка. Починають її писати трохи правіше за середину верхньої сторони клітини (як і цифру 4) і ведуть похило до центра клітини. З цієї точки пишуть малий правий півовал — такий самий, як другий елемент у цифри 3. Потім угорі зліва направо пишуться останній елемент (злегка вигнута вниз паличка). Початок його співпадає з початком першого елементу цифри, а закінчується елемент у верхньому правому кутку клітини.

2) Написання цифри в повітрі під рахунок «раз-i, два-і».

3) Написання в зошиті.

 

V. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ

Загадка

Стоїть хлівець на четверо овець,

А на п’яту — окремо. (Рукавиця)

— Яку цифру і число вивчали на уроці?






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами.

Всі матеріали на сайті доступні за ліцензією Creative Commons Attribution-Sharealike 3.0 Unported CC BY-SA 3.0 та GNU Free Documentation License (GFDL)

Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посиланням на сайт, будьте вдячними ми приклали багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2007-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.