Математика. 1 клас. І семестр
розробки уроків

ОЗНАКИ І ВЛАСТИВОСТІ ПРЕДМЕТІВ. МНОЖИНИ. ГЕОМЕТРИЧНІ ФІГУРИ. НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА 1-10 І ЧИСЛО 0

 

Урок 26. ЧИСЛО І ЦИФРА 7. ПОНЯТТЯ «СЬОМИЙ». ПОРІВНЯННЯ КІЛЬКОСТІ ПРЕДМЕТІВ. ДОДАВАННЯ ЗА ДОПОМОГОЮ ЧИСЛОВОГО ПРОМЕНЯ.

«СУСІДИ» ЧИСЛА. НАПИСАННЯ ЦИФРИ 7

 

Мета: ввести поняття «сьомий»; ознайомити з написанням цифри 7; учити порівнювати предмети; закріплювати вміння співвідносити кількість предметів і число; вправляти у додаванні за допомогою числового променя; розвивати мислення.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

 

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ

1. Весела лічба

Білка сушить на мотузці

Два гриби 3 три морквини.

Прибіг їжачок, забрав грибок,

А зайчата три морквини.

Що залишилося на мотузці?

2. Лічба від 1 до 10

— Давайте всі разом полічимо від 1 до 10; від 10 до 1.

— А тепер перший ряд лічить від 1 до 5; другий — від 1 до 6; третій — від 6 до 1.

3. Повторення понять «наступне», «попереднє» число

— Назвіть число, попереднє до числа 3.

— Назвіть число, яке стоїть між числами 2 і 4.

— Назвіть число, наступне до числа 4.

— Назвіть число, попереднє до числа 6.

— Назвіть число, наступне до числа 3.

 

III. ОЗНАЙОМЛЕННЯ З НОВИМ МАТЕРІАЛОМ.

РОБОТА ЗА ПІДРУЧНИКОМ (С. 33)

Завдання 1

— Скількох звірят зустрів котик? Порахуймо їх! (6)

— Скільки їх стало разом з котиком?

— Як же їх стільки стало? (До 6 додати 1)

— Отже, щоб одержати число 7, потрібно до 6 додати 1. Число 7, як і всі інші, має свій знак, позначається цифрою 7, «сімкою». (Демонстрування цифри.)

— Який кіт по порядку? (Сьомий)

Завдання 2

— Порахуйте метеликів ліворуч і праворуч. Порівняйте їхню кількість.

— Порахуйте кількість квітів ліворуч і праворуч. Порівняйте їхню кількість.

Завдання 3

— Полічіть за допомогою числового променя. Від якого числа летіло сонечко? На якому числі сіло спочатку? потім? Складіть приклад. Яка відповідь прикладу?

— Розгляньте другий числовий промінь. Прочитайте приклад під ним. Від якого числа слід летіти сонечку? На якому числі сісти спочатку? потім? Яка відповідь прикладу?

Завдання 4

— Розгляньте числовий потяг. Яка цифра сіла у вагон, наступний за 6?

— Назвіть «сусідів» числа 4. Яке число наступне за числом 6? Яке передує числу 5? А числу 7?

Фізкультхвилинка

 

IV. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Ознайомлення із друкованою і рукописною цифрою 7

Цифра сім, як кочерга,

В неї, бач, одна нога.

1) Пояснення вчителя.

— Цифра 7 складається з хвилястої лінії, великої і маленької паличок. Починають писати хвилясту лінію трохи нижче за середину верхньої сторони клітини, доводять її до верхнього правого кута клітини. Написання першого елементу цифри 7 схоже з написанням останнього елементу цифри 2 (рух ручки вгору, вниз, вгору), з тією різницею, що у двійки цей елемент розташований на нижній лінії клітини, а у сімки — під верхньою лінією клітини. З верхнього правого кута проводять похилу паличку до середини нижньої сторони клітини, як у цифри 1. Маленька горизонтальна паличка має перекреслювати довгу паличку приблизно посередині.

— А зараз напишемо цифру в повітрі (пам’ятаємо про дзеркальне відображення).

2) Написання цифри 7 у зошиті.

2. Гра «Не помились» (робота із кружечками)

Учитель показує цифри, а діти викладають відповідну кількість кружечків.

 

V. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ

— З яким числом ми сьогодні ознайомилися?

— Як утворюється число 7?






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами.

Всі матеріали на сайті доступні за ліцензією Creative Commons Attribution-Sharealike 3.0 Unported CC BY-SA 3.0 та GNU Free Documentation License (GFDL)

Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посиланням на сайт, будьте вдячними ми приклали багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2007-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.