Математика. 1 клас. І семестр
розробки уроків

ОЗНАКИ І ВЛАСТИВОСТІ ПРЕДМЕТІВ. МНОЖИНИ. ГЕОМЕТРИЧНІ ФІГУРИ. НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА 1-10 І ЧИСЛО 0

 

Урок 29. ЧИСЛО І ЦИФРА 8. ПОНЯТТЯ «ВОСЬМИЙ». СКЛАД ЧИСЛА 8. ДОДАВАННЯ ЗА ДОПОМОГОЮ ЧИСЛОВОГО ПРОМЕНЯ. НАПИСАННЯ ЦИФРИ 8

 

Мета: ознайомити учнів з утворенням числа 8 і цифрою 8, поняттям «восьмий», складом числа 8; учити писати цифру 8, розв'язувати приклади на додавання за допомогою числового променя; розвивати мислення; виховувати старанність.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

 

II. ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Весела лічба

• Сім пташок зліпив Семенко

І одну — мала Оленка.

Друзі, ви б не полічили,

Скільки діти птиць зробили?

 

• У садок до годівниці

Прилетіли 3 синиці,

А потім ще 4 птиці.

Скільки птиць на годівниці?

 

• До сірої чаплі на урок

Прилетіло сім сорок.

З них лише три сороки

Приготували уроки.

Скільки ледарів-сорок

Прилетіло на урок?

2. Усна лічба

Учитель демонструє картку із зображенням певної кількості предметів, а діти — цифру, яка позначає цю кількість. (З ягоди, 5 олівців, 4 м’ячі, 6 вишеньок, 1 груша, 2 квітки, 7 кульок)

3. Гра «Ланцюжок»

— Полічіть від 1 до 7; від 7 до 1; від 3 до 6; від 7 до 4; від 2 до 5; від 5 до 1.

 

III. ОЗНАЙОМЛЕННЯ З НОВИМ МАТЕРІАЛОМ

1. Вступне слово вчителя

Робота над загадками

— Сьогодні на уроці ми ознайомимося з новим числом і цифрою. А з яким — спробуйте відгадати.

• Ти зі мною не знайомий?

Я живу на дні морському.

Голова 3 вісім ніг,

От і весь я — ... (восьминіг).

 

• Вісім ніг, як вісім рук,

Вишиває шовком круг

Цей дідок на диво.

Він легенький, наче пух,

Сплів для себе і для мух. (Павук)

— Яке число звучало у цих загадках?

— З яким новим числом ми ознайомимося сьогодні? (Із числом 8)

2. Робота за підручником (с. 36)

Завдання 1

1) Бесіда за малюнком.

— Скількох звірят зустрів собака? Порахуймо їх. (6)

— Скільки їх стало з собакою?

— Як же їх стільки стало? (До 7 додали 1)

— Отже, щоб одержати число 8, потрібно до 7 додати 1. Число 8, як і всі інші, має свій знак, позначається цифрою 8, «вісімкою». (Демонстрування цифри).

— Який собака по порядку? (Восьмий)

2) Ознайомлення із друкованою цифрою 8.

Я — цифра вісім: два кільця,

Без початку і кінця.

3) Ознайомлення з рукописною цифрою 8.

а) Пояснення вчителя.

— Цифра 8 складається з верхнього і нижнього малих овалів. Верхній овал трохи менше за нижній. Починають писати її трохи нижче і правіше за середину верхньої сторони. Ведуть лінію праворуч угору, заокруглюють в правому верхньому кутку клітини, потім — справа наліво до середини нижньої сторони клітини, заокруглюють і піднімаються вгору до початкової точки.

б) Написання цифри в повітрі під рахунок «раз-i, два-і».

в) Написання цифри в зошиті.

Завдання 2

— Скільки полуничок у кожному кружечку?

— На які два числа можна розкласти число 8?

Завдання 3

— Полічіть за допомогою числового променя. Від якого числа летіло сонечко? На якому числі сіло спочатку? потім? Складіть приклад. Яка відповідь прикладу?

— Розгляньте другий числовий промінь. Прочитайте приклад під ним. Від якого числа слід летіти сонечку? На якому числі сісти спочатку? потім? Яка відповідь прикладу?

Завдання 4

— Розгляньте числовий потяг. Яка цифра сіла у вагон, наступний за 7?

— Назвіть «сусідів» числа 5; числа 6; числа 7.

— Яке число наступне за числом 7? Яке передує числу 6? А числу 8?

Фізкультхвилинка

 

IV. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ (див. Додаток до уроку)

 

V. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ

— Ми рахували?

— Ми писали?

— Яку цифру й число вивчали?

 

ДОДАТОК ДО УРОКУ 29

 

1. Робота із числовим рядом

— Прочитайте числа від 1 до 8; від 8 до 1.

— Назвіть «сусідів» числа 7.

— Яке число передує числу 5?

— Яке число наступне за ним?

2. Логічне завдання

— Намалюйте в зошиті 2 кружечки, 1 квадратик, 1 кружечок.

— Розфарбуйте кружечки так, щоб квадратик був між синім і жовтим кружечками, а жовтий — поруч із зеленим.

3. Гра «Де сховалася цифра 8?»

 

image9






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами.

Всі матеріали на сайті доступні за ліцензією Creative Commons Attribution-Sharealike 3.0 Unported CC BY-SA 3.0 та GNU Free Documentation License (GFDL)

Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посиланням на сайт, будьте вдячними ми приклали багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2007-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.