Математика. 1 клас. І семестр
розробки уроків

ОЗНАКИ І ВЛАСТИВОСТІ ПРЕДМЕТІВ. МНОЖИНИ. ГЕОМЕТРИЧНІ ФІГУРИ. НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА 1-10 І ЧИСЛО 0

 

Урок 34. ЧИСЛА І ЦИФРИ. ОДНОЦИФРОВІ ЧИСЛА. СКЛАДАННЯ ПРИКЛАДІВ ЗА ЧИСЛОВИМИ ПРОМЕНЯМИ. ПОРІВНЯННЯ ЧИСЕЛ

 

Мета: ознайомити учнів з поняттям «одноцифрові числа»; узагальнити поняття «число» і «цифра»; учити порівнювати числа, складати приклади за числовими променями; розвивати мислення; виховувати інтерес до математики.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

 

II. ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Весела лічба

• На травичці біля хати

Метушаться цуценята —

Двоє білих, наче сніг,

Троє чорних. Скільки всіх?

— З яких двох чисел складається число 5? (3 + 2; 2 + 3; 4 + 1)

• — Васю, ти чому сердитий?

— Слив не можу полічити.

П’ять було, одну я з’їв.

Скільки мамі залишив?

— Як можна отримати число 4? (2 + 2; 3 + 1; 1 + 3)

2. Усна лічба. Робота з цифровим віялом

— Покажіть цифру, що позначає найменше з вивчених чисел.

— Яке число йде за числом 8; 5?

— А яке — перед числом 9; 4.

— Покажіть «сусідів» числа 2; 6; 8?

 

III. ОЗНАЙОМЛЕННЯ З НОВИМ МАТЕРІАЛОМ.

РОБОТА ЗА ПІДРУЧНИКОМ (с. 41)

Завдання 1

— Скільки шапочок було у Білосніжки? Скільки шапочок вона наділа на голови гномам? Скільки шапочок у неї залишилося?

Завдання 2

— Розгляньте перший числовий промінь. Від якого числа летіло сонечко? На якому числі сіло?

— Розгляньте другий числовий промінь. Від якого числа летіло сонечко? На якому числі сіло?

— Складіть приклади за числовими променями.

— Цифри — це знаки, якими позначають числа. Цифр усього десять: 0; 1; 2; 3; 4; 5; 6; 7; 8; 9.

Завдання 3

— Назвіть числа по порядку від 0 до 9 і від 9 до 0.

— Кожне з чисел 0; 1; 2; 3; 4; 5; 6; 7; 8; 9 записують за допомогою однієї цифри. Ці числа називають одноцифровими.

Завдання 4

— Порівняйте числа. Прочитайте нерівності. Запишіть їх у зошит.

— Розгляньте числовий потяг. Яка цифра сіла у вагон, наступний за 9?

— Скільки всього цифр?

— Назвіть «сусідів» числа 7. Яке число наступне за числом 4? Яке передує числу 9? А числу 6?

Фізкультхвилинка

 

IV. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Самостійна робота

3 + 2 =                      

3 + 1 =                      

2 + 1 =

1 + 2 =                      

1 + 1 =                      

4 + 1 =

2. Логічні завдання

1) Гра «Знайди кожній цифрі відповідне місце» (робота з дидактичним матеріалом).

 

 

2) Геометричний матеріал.

— Що спільного у всіх трьох масок і чим вони різняться?

 

 

V. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ

— Які числа називають одноцифровими?

— Наведіть приклади.






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами.

Всі матеріали на сайті доступні за ліцензією Creative Commons Attribution-Sharealike 3.0 Unported CC BY-SA 3.0 та GNU Free Documentation License (GFDL)

Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посиланням на сайт, будьте вдячними ми приклали багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2007-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.