Математика. 1 клас. І семестр
розробки уроків

ОЗНАКИ І ВЛАСТИВОСТІ ПРЕДМЕТІВ. МНОЖИНИ. ГЕОМЕТРИЧНІ ФІГУРИ. НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА 1-10 І ЧИСЛО 0

 

Урок 37. СКЛАД ЧИСЛА 10. ПОРІВНЯННЯ ЧИСЕЛ У МЕЖАХ 10. МОНЕТА НОМІНАЛОМ «10 к.». РОЗПІЗНАВАННЯ ГЕОМЕТРИЧНИХ ФІГУР

 

Мета: розглянути всі варіанти складу числа 10; вправляти у складанні і розв'язуванні прикладів на додавання і віднімання в межах 10; вчити порівнювати числа в межах 10, розпізнавати геометричні фігури; розвивати мислення, навички каліграфічного письма; виховувати старанність.

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

 

ІІ. ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Весела лічба

До зайчика на обід

Завітав дружок — сусід.

Зайченята поруч сіли

Та по п’ять морквинок з’їли.

Хто з вас вміє рахувать?

Скільки буде п’ять та п’ять ?

2. Гра «Мовчанка». Робота з числовим віялом

Діти показують відповідь розв’язаного прикладу.

1 + 3 

4 - 2   

5 + 3  

6 - 3   

6 + 4

10 - 5 

7 + 2  

4 + 1

3. Гра «Десять клітинок»

— Обведіть у зошиті 10 клітинок. Розфарбуйте 3-тю і 9-ту клітинки.

4. Каліграфічна хвилинка. «Конкурс красунь»

Записати по рядку чисел 7; 8; 10.

5. Гра «Загубилося число»

Беруть учать три команди учнів. Діти заповнюють порожні клітинки.

 

III. ОЗНАЙОМЛЕННЯ З НОВИМ МАТЕРІАЛОМ

1. Робота за підручником (с. 44)

Завдання 1

— Які числа живуть у цих чарівних будиночках?

— Як ви здогадалися? Перевірте, чи правильно заселили квартири у першому будиночку.

— Заселіть вільні квартири у другому будиночку. Розгляньте третій будиночок. На якому поверсі немає вільних квартир? Додайте числа, що мешкають на цьому поверсі. Яке ж число живе у цьому будиночку? Заселіть вільні квартири на кожному поверсі.

Завдання 2

— Порівняйте числа. Запишіть нерівності у зошит. Прочитайте нерівності.

Завдання 3

— Які монети ви бачите?

— Які монети слід узяти, щоб отримати 10 к.? Які варіанти можливі?

Завдання 4

— Скільки квадратів заховалося на малюнку? (10)

— Намалюйте стільки ж трикутників за зразком.

2. Гра «Чарівні фігурки». Робота з індивідуальним матеріалом

— Покладіть 10 квадратиків. Відсуньте 1 квадратик убік.

— Скільки квадратиків ліворуч? А скільки праворуч? Як можна одержати число 10?

Діти, відкладаючи по 1 квадратику вбік, називають усі випадки складу числа 10.

Учитель записує приклади на дошці, а діти — в зошиті.

10 = 9 + 1     

10 = 6 + 4     

10 = 8 + 2

10 = 5 + 5     

10 = 7 + 3

Фізкультхвилинка

 

IV. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Робота з числовим рядом

— Назвіть пропущені числа. Яке число в цьому ряді найбільше? Назвіть «сусідів» числа 9.

— Назвіть всі числа, більші від 2, але менші від 9.

— Назвіть всі числа, більші від 1, але менші від 10.

2. Віршовані задачі

• У Андрія шість книжок,

А в Павла — чотири.

Скільки книжечок разом

Ви вже полічили? (6 + 4 = 10)

 

• Сім горобців на гілку сіли,

До них три ще прилетіли.

Скільки горобців всього

На нашім дереві було? (7 + 3 = 10)

 

• 9 кошенят пісок копають

Та на сонці загоряють.

Ще одне сидить в траві.

Скільки всіх? Скажіть мені? (9 + 1 = 10)

 

• В чепурненькій годівниці

Горобці сидять, синиці.

Шість горобчиків завзято

Узялись зерно клювати.

На мотузці куснем сала

Дві синички ласували.

Полічи на рахівниці,

Скільки пташок в годівниці? (8 + 2 = 10)

Запис прикладів у зошит.

 

V. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ

— Яке число було головним сьогодні на уроці?

— Назвіть склад числа 10.






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами.

Всі матеріали на сайті доступні за ліцензією Creative Commons Attribution-Sharealike 3.0 Unported CC BY-SA 3.0 та GNU Free Documentation License (GFDL)

Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посиланням на сайт, будьте вдячними ми приклали багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2007-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.