Математика. 1 клас. І семестр
розробки уроків

ОЗНАКИ І ВЛАСТИВОСТІ ПРЕДМЕТІВ. МНОЖИНИ. ГЕОМЕТРИЧНІ ФІГУРИ. НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА 1-10 І ЧИСЛО 0

 

Урок 38. САНТИМЕТР. ВИМІРЮВАННЯ ДОВЖИНИ ВІДРІЗКІВ. ОБЧИСЛЕННЯ ЗНАЧЕНЬ ВИРАЗІВ. ДОПОВНЕННЯ РІВНОСТЕЙ І НЕРІВНОСТЕЙ

 

Мета: ознайомити учнів з одиницею вимірювання сантиметром та сантиметровою лінійкою; учити вимірювати довжину відрізка, доповнювати рівності і нерівності; закріплювати знання з нумерації чисел у межах 10; розвивати мислення; виховувати інтерес до математики.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Весела лічба

• Дві синиці, гарні птиці,

На вербі сиділи,

Три подружки-щебетушки

Раптом прилетіли.

Скільки на вербі синиць?

Полічи веселих птиць. (5)

 

• У садок до годівниці,

Прилетіли три синиці,

Потім ще три птиці —

Теж до годівниці.

Скільки птиць на годівниці? (6)

 

• Ось до класу на урок

Залетіло шість сорок,

Дві пізніше прибуло.

Скільки всіх птахів було? (8)

2. Математичний диктант

— Запишіть число, яке передує числу 6.

— Запишіть число, яке іде за числом 5.

— Запишіть цифрою, скільки сторін має шестикутник?

— Запишіть «сусідів» числа 3, числа 7.

— До 9 додали 1. Запишіть відповідь.

— Запишіть цифрами кінець речення: 9 — це 5 і ...; 9 — це 7 і ...; 9 — це 2 і...;9 — це 4 і...

3. Гра «Оплески»

Учитель показує число і промовляє слово «більше» чи «менше», а діти один за одним плещуть у долоні різну кількість разів.

4. Складання рівностей на додавання за предметними малюнками

 

III. ОЗНАЙОМЛЕННЯ З НОВИМ МАТЕРІАЛОМ

1. Розповідь учителя

— Згадайте, як вимірювали довжину удава в казці Г. Остера. (У папугах. Удав був завдовжки — 38 папуг.)

— А чи можна вимірювати довжину класу кроками? (У всіх кроки різні.)

— Отже, щоб не помилитися, використовують загальні для всіх країн одиниці вимірювання.

— А як називається ця одиниця вимірювання, ви дізнаєтеся сьогодні на уроці.

2. Робота за підручником (с. 45)

Завдання 1

— Розгляньте малюнок. Це хлопчик Крок. Скільки кроків він зробив по зеленому відрізку? по червоному? по синьому?

— Чи можемо ми вимірювати кроками? Чому?

— Довжину відрізка вимірюють лінійкою. На лінійці є мірки — сантиметри. Мірка від 0 до 1 — це 1 см; від 0 до 2 - 2 см. Якої ж довжини крок у хлопчика Крока?

Завдання 2

— Розгляньте відрізки. Скільки їх? Виміряйте лінійкою їх довжину.

— На лінійці, за допомогою якої вимірюють довжину, кінець кожного сантиметра позначений рискою, біля якої стоїть цифра. Лінійка відразу дозволяє дізнатися, скільки сантиметрів укладається вздовж вимірюваного предмета.

— Прикладемо лінійку до відрізка, довжину якого ми прагнемо виміряти так, щоб риска із цифрою 0 перебувала в одному кінці відрізка. Подивимося, біля якої цифри знаходиться другий кінець вимірюваного відрізка. Ця цифра покаже, якої довжини відрізок, скільки в ньому сантиметрів.

— Яка довжина найкоротшого відрізка? найдовшого? Чи є відрізки однакової довжини?

Завдання 3

— Обчисліть значення виразів. Назвіть приклади з однаковими відповідями.

— Решту прикладів прочитайте так, щоб відповіді звучали у порядку зростання.

Завдання 4

— Доповніть рівності і нерівності знаками «+» чи «-».

Завдання 5

— Яку відстань отримав Юрко?

— Яку відстань отримав Петрик?

— Чому вони отримали різні відповіді?

Фізкультхвилинка

 

IV. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Гра «Яке число загубилося?»

2. Геометричний матеріал. Гра «Зайва фігура»

 

 

V. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ

— Чого вчилися на уроці?

— Що нового дізналися?

— Що повторили?

— За допомогою якого інструмента ми вимірюємо довжину відрізків?

— Як треба прикладати лінійку до відрізка?






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами.

Всі матеріали на сайті доступні за ліцензією Creative Commons Attribution-Sharealike 3.0 Unported CC BY-SA 3.0 та GNU Free Documentation License (GFDL)

Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посиланням на сайт, будьте вдячними ми приклали багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2007-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.