Математика. 1 клас. І семестр
розробки уроків

ОЗНАКИ І ВЛАСТИВОСТІ ПРЕДМЕТІВ. МНОЖИНИ. ГЕОМЕТРИЧНІ ФІГУРИ. НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА 1-10 І ЧИСЛО 0

 

Урок 3. ЛІЧБА ПРЕДМЕТІВ. ОБ'ЄДНАННЯ ПРЕДМЕТІВ У ГРУПИ ЗА ПЕВНОЮ ОЗНАКОЮ. МНОЖИНА. ЕЛЕМЕНТ МНОЖИНИ

 

Мета: ознайомити учнів з множиною як сукупністю предметів; вчити об'єднувати предмети у групи за певною ознакою; вправляти у написанні елементів цифр; виховувати акуратність.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

 

II. ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Весела лічба

Півень злетів на тин,

А там півник ще один.

Скільки півників усіх?

Полічіть швиденько їх.

2. Лічба від 1 до 10 у прямому і зворотному порядку

 

III. ОЗНАЙОМЛЕННЯ З НОВИМ МАТЕРІАЛОМ

1. Робота з демонстраційним матеріалом

Учитель демонструє малюнки пташок: ластівка, горобець, голуб. Серед них — малюнок лисиці.

— Який предмет зайвий? Чому? Як назвати решту предметів?

2. Об'єднання предметів за призначенням. Множина

Учитель прикріплює на дошці малюнки із зображенням шкільного приладдя та малюнки із зображенням іграшок.

— Назвіть кожний предмет.

— Об’єднайте предмети у групи за призначенням.

— Скільки предметів у кожній групі?

3. Робота за підручником (с. 8)

Завдання 1

— Що намальовано зліва? Скільки тварин? Який предмет зайвий? Чому?

— Що намальовано справа? Скільки чашок? Яка з них зайва? Чому?

Завдання 2

— Назвіть кожний предмет. Об’єднайте предмети у групи за їх призначенням. (Навчальне приладдя, предмети для занять спортом.)

— Групу предметів, об’єднаних за певною ознакою, називають множиною.

Завдання 3

— Хто намальований? Множина бджіл — рій. Елемент множини — бджола. Скільки елементів у цій множині?

Завдання 4

— Скільки елементів містить множина тюльпанів? А троянд?

— Утворіть інші множини: за кольором, за розміром. Скільки елементів містить кожна з них? Як називають множину квітів у вазі? {Букет) Скільки елементів у цій множині?

Фізкультхвилинка

 

IV. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Робота за малюнком

Учитель демонструє малюнок, на якому зображений глечик. У ньому стоять 5 соняшників і 4 волошки.

— Скільки елементів містить множина соняшників?

— Скільки елементів містить множина волошок?

— Як називають множину квітів у вазі?

2. Робота над загадкою

·       Порожні поля, мокне земля,

Дощ поливає, коли це буває? (Восени)

На дошці — 2 кошики.

— Подивіться, що принесла нам осінь у першому кошику.

2 яблучка, 1 груша, 3 сливки.

— Скільки елементів містить множина фруктів?

— Подивимося, що принесла нам осінь у другому кошику.

1 морквина, 3 картоплини, 2 цибулини.

— Скільки елементів містить множина овочів?

3. Робота в зошиті

1) Підготовка до написання цифр.

Учні малюють ялиночки, чергуючи високі і низькі.

2) Графічний диктант.

— 3 клітинки праворуч, 1 по діагоналі ліворуч вниз, 1 ліворуч, 1 по діагоналі ліворуч угору, 2 вниз, 3 праворуч, 2 вгору. (Конверт)

 

V. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ

— Які множини є в нашому класі? (Множина кімнатних квітів, множина рибок в акваріумі, множина парт, множина учнів, множина вчителів, множина портфелів тощо)

— Як називається множина учнів? (Клас)






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами.

Всі матеріали на сайті доступні за ліцензією Creative Commons Attribution-Sharealike 3.0 Unported CC BY-SA 3.0 та GNU Free Documentation License (GFDL)

Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посиланням на сайт, будьте вдячними ми приклали багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2007-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.