Математика. 1 клас. І семестр
розробки уроків

ОЗНАКИ І ВЛАСТИВОСТІ ПРЕДМЕТІВ. МНОЖИНИ. ГЕОМЕТРИЧНІ ФІГУРИ. НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА 1-10 І ЧИСЛО 0

 

Урок 42. ДІЯ ВІДНІМАННЯ. НАЗВИ КОМПОНЕНТІВ І РЕЗУЛЬТАТУ ДІЇ ВІДНІМАННЯ. ЗНАХОДЖЕННЯ РІЗНИЦІ ЧИСЕЛ

 

Мета: розкрити суть дії віднімання; вчити учнів складати, читати й розв'язувати рівності на віднімання за малюнками і числовим променем; розвивати мислення; виховувати старанність.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

 

II. ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Весела лічба

• Сидів хлопчик біля річки,

Він спіймав аж три плотвички.

Лисенятко одну вкрало.

Скільки рибок в нього стало?

 

• Гляньте, білочка одна

Визирає із дупла.

Ще одна стрибнула з гілки,

А за нею ще три білки.

Ми просимо, діти милі,

Щоб всіх білок полічили.

 

• Мчаться на санчатах

Четверо малят.

Троє з них — дівчата.

Скільки ж тут хлоп’ят?

 

• 5 яблунь у саду ростуть.

4 з них уже цвітуть.

А скільки ще не розцвіли,

Ну, як би ви відповіли?

2. Усна лічба

1) Лічба оточуючих предметів: парт, хлопчиків, дівчаток (у межах 10).

2) Читання чисел, записаних на дошці: 5; 7; 8; 6; 9; 3; 10; 4 у порядку спадання.

3) Які «сусіди» в числа 5? Яке число йде за числом 7? Яке число передує числу 9?

4) Розв'язування прикладів.

8 - 1

10 - 3

4 + 2

7 + 3

 

III. ОЗНАЙОМЛЕННЯ З НОВИМ МАТЕРІАЛОМ.

РОБОТА ЗА ПІДРУЧНИКОМ (с. 49)

Завдання 1

— Скільки всього машинок?

— Скільки машинок не можуть їздити?

— Скільки машинок можуть їздити?

— Щоб дати відповідь на запитання, слід відняти від п’яти три, виконати дію віднімання. Число, від якого віднімають, називають зменшуваним; число, яке віднімають, називають від’ємником; число, яке отримали, виконуючи дію віднімання, називають різницею. Читають так: «Різниця чисел 5 і 3 дорівнює 2», або «Від 5 відняти 3, буде 2», або «5 мінус 3 дорівнює 2».

Завдання 2

— Яку різницю отримав перший ведмедик?

— Яку різницю отримав другий ведмедик?

— Хто з них помилився?

— Назвіть правильну різницю.

Завдання 3

— Знайдіть різницю. Підкресліть від’ємник. Прочитайте вирази з однаковими відповідями. (5 — 3; 4 — 2; 5 — 1; 8 — 4; 10 — 5; 7 — 2; 9 — 4; 6 — 3; 7 — 4)

Фізкультхвилинка

 

IV. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ

1. Доповнення рівностей

2. Хвилинка каліграфи. Гра «Конкурс красунь»

3. Робота з числовим віялом

— Назвіть числа від 1 до 10; від 10 до 1.

— Назвіть число попереднє до числа 7.

— Назвіть число, наступне числу 8.

— Назвіть «сусідів» числа 3.

— Як одержати число наступне числу 5?

— Покажіть, з яких двох чисел складаються числа 8; 10.

 

V. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ

— Як називають число, від якого віднімають?

— Як називають число, яке віднімають?

— Як називають число, яке отримують, виконуючи дію віднімання?






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами.

Всі матеріали на сайті доступні за ліцензією Creative Commons Attribution-Sharealike 3.0 Unported CC BY-SA 3.0 та GNU Free Documentation License (GFDL)

Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посиланням на сайт, будьте вдячними ми приклали багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2007-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.