Математика. 1 клас. І семестр
розробки уроків

ОЗНАКИ І ВЛАСТИВОСТІ ПРЕДМЕТІВ. МНОЖИНИ. ГЕОМЕТРИЧНІ ФІГУРИ. НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА 1-10 І ЧИСЛО 0


Урок 45. СКЛАДАННЯ ПРИКЛАДІВ НА ВІДНІМАННЯ ЗА МАЛЮНКАМИ. ДОПОВНЕННЯ РІВНОСТЕЙ. КРУГОВІ ПРИКЛАДИ


Мета: навчати учнів складати приклади на віднімання за малюнками, доповнювати рівності, розв'язувати кругові приклади; вправляти в каліграфічному написанні цифр; розвивати увагу, мислення; виховувати уважність.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ


II. ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Весела лічба. Розв'язування віршованих задач

• Десять ялинок у школі росли,

В школу на свято одну привезли.

Скільки ялинок лишилося там?

Добре подумаєш, скажеш це сам.


• Дружно мурахи живуть

І без справи не снують.

Дві несуть травинку,

Дві несуть билинку,

Три несуть голки.

Скільки їх, скажи?

2. Усна лічба. Робота з числовим віялом

— Назвіть числа від 1 до 10.

— Назвіть числа від 2 до 6; від 8 до 1; від 3 до 9.

— Яке число під час лічби стоїть за числом 2, за числом 6, за числом 8?

— Назвіть попереднє число до числа 7; 5; 6.

3. Гра «Яке число загубилося?». Робота із числовими віялами

1; 2; 4; 5; 6.

7; 6; 4; 3; 2.

3; 4; 5; 7.

— Які два числа помінялися місцями?

2; 3; 4; 6; 5; 7.

1; 3; 2; 4; 5; 6; 7.

1; 2; 3; 5; 4; 6.

Фізкультхвилинка


III. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ

1. Робота за підручником (с. 52)

Завдання 1

— Скільки було сніговиків? Скільки сніговиків розтануло? Скільки сніговиків залишилося?

— Складіть за малюнком приклад на віднімання. Скільки летіло літаків? Скільки літаків сіло на аеродромі? Скільки залишилося летіти літаків?

— Складіть за малюнком приклад на віднімання.

Завдання 2

— Які числа потрібно вставити? Як називають ці числа? Запишіть утворені рівності у зошит.

Завдання 3

— На якій квіточці сиділа бджілка? (4 + 6)

— Чому вона перелетіла на квітку 10 - 2?

— Як далі літати бджілці? Розв’яжіть кругові приклади.

Завдання 4

— Складіть і розв’яжіть приклади від Плюса Плюсовича і Мінуса Мінусовича.

2. Самостійна робота

— Використовуючи малюнки доміно, складіть і запишіть рівності на додавання, а з них — два приклади на віднімання.

image35

3. Каліграфічна хвилинка. Написання цифр б; 7; 8; 9. «Конкурс красунь»

Найкращу цифру відзначити короною.

4. Задачі-вірші

• Васильку, ти чому сердитий?

— Слив не можу полічити.

П’ять було, одну я з’їв.

Скільки мамі залишив? (5-1)


• Шість малят-дошкільнят

Стали струнко в один ряд.

Підійшов до них Панас:

— Скільки зараз стало нас? (6 + 1)


IV. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ

— Ми рахували?

— Ми писали?

— Ми приклади складали?

— Що сподобалося на уроці?

— Що здалося особливо складним?





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити