Математика. 1 клас. І семестр
розробки уроків

ОЗНАКИ І ВЛАСТИВОСТІ ПРЕДМЕТІВ. МНОЖИНИ. ГЕОМЕТРИЧНІ ФІГУРИ. НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА 1-10 І ЧИСЛО 0

 

Урок 46. ОЗНАЙОМЛЕННЯ З ПОНЯТТЯМ «ЗАДАЧА». СТРУКТУРНІ ЧАСТИНИ ЗАДАЧІ (УМОВА, ЗАПИТАННЯ, РОЗВ'ЯЗАННЯ, ВІДПОВІДЬ).

СКЛАДАННЯ ЗАДАЧ ЗА МАЛЮНКОМ, ЗА РІВНІСТЮ, ЗА РОЗВ'ЯЗАННЯМ

 

Мета: ввести терміни, пов'язані з поняттям «задача»; навчати учнів складати задачі за малюнком, за рівністю, за розв'язанням; розвивати мислення, обчислювальні навички, увагу, вміння ставити питання й знаходити на них відповіді; виховувати в учнів пізнавальний інтерес.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

 

II. ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Розминка

— Скільки хвостиків у 4 цуценят?

— Назвіть другий день тижня.

— Скільки місяців триває літо?

— Що зайве: ручка, олівець, відрізок?

— Чого більше на лузі: квітів або ромашок?

— Що спільного у снігу й ковдри?

2. Віршовані задачі

• Три веселі киці

Грались на травиці.

Враз одна сховалась.

Скільки киць зосталось?

 

• Дві білочки по горішки

Йшли із козубком пішки.

Три — вгорі собі скакали.

І подружок обскакали.

Як гадаєте, в скількох

Буде повний козубок?

 

• Чотири груші Ваня мав,

Ще чотири братик дав.

На подвір’ї Ваня сів,

Вісім груш одразу з’їв.

І подумав — чи не мало?

Скільки груш іще зосталось?

3. Робота з числовим віялом

— Покажіть «сусідів» чисел 5; 7; 9; 6; 2.

4. Гра «Секретик»

Учитель показує вираз на картці, діти обчислюють його значення подумки. Хто першим розв’язав — підбігає до вчителя, шепоче «по секрету» на вухо відповідь. Якщо відповідь правильна, стоїть поруч із учителем і приймає відповіді інших учнів. Якщо відповідь неправильна, повертається на місце та продовжує обчислення.

5 + 4 - 3 + 1 = ? (7)

10 - 5 + 2 - 4 = ? (3)

8 – 4 - 3 + 7 = ? (8)

 

III. ОЗНАЙОМЛЕННЯ З НОВИМ МАТЕРІАЛОМ.

РОБОТА ЗА ПІДРУЧНИКОМ (с. 53)

Завдання 1

— Скільки кошенят лежало у кошику? Скільки кошенят гралося неподалік? Скільки всього кошенят? Складемо задачу за малюнком.

— У кошику лежало троє кошенят. Неподалік гралося ще двоє. Скільки всього кошенят?

— У кошику лежало троє кошенят. Неподалік гралося ще двоє. — це умова задачі. Скільки всього кошенят? — це запитання задачі. 3 + 2 = 5 (к.) — це розв’язання задачі. Відповідь: 5 кошенят.

— Розглянемо розв’язання задачі. Яке було число? Яке стало? Більше чи менше стало?

— Якщо предмети об’єднують (приєднують), то виконують дію додавання й отримують більше число.

Завдання 2

— Скільки цукерок лежало у вазі? Скільки мама ще поклала? Скільки стало цукерок у вазі?

— Розгляньте схему. Що означають числа? (Це частини.) Що означає дужка? (Ціле)

Розв’язання записують так: 6 + 3 = 9 (ц.)

Відповідь: 9 цукерок.

Завдання 3

— Кого запросила Аліса на бал? Скільки вона запросила принцес? А принців? Скількох гостей запросила Аліса?

Завдання 4

— Складіть задачу за рівністю. Розв’яжіть її. Розкажіть умову, запитання, розв’язання, відповідь.

Завдання 5

— Складіть задачу за розв’язанням. Розв’яжіть її. Розкажіть умову, запитання, розв’язання, відповідь.

Фізкультхвилинка

 

IV. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ (див. Додаток до уроку)

 

V. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ

— Які частини задачі ви знаєте?

 

ДОДАТОК ДО УРОКУ 46

 

1. Складання й розв'язування задач за предметними малюнками

— Подивіться на малюнок. Складіть умову задачі.

 

image27

 

(На галявині росло 3 мухомора і 2 боровика.) Сформулюйте питання задачі. (Скільки всього грибів росло на галявині?)

—  Якою дією розв’яжемо задачу? (Додаванням)

— Назвіть розв’язання задачі. (3 + 2 = 5)

— Назвіть відповідь. (Усього 5 грибів.)

—  Запишіть розв’язання у зошит.

2. Розпізнавання на слух частин задачі

— Зараз я читатиму уривок із задачі. Ви маєте з’ясувати, що це: умова, питання, розв’язання або відповідь і підняти потрібну фішку.

— Покажіть фішку «УМОВА». Покажіть фішку «ЗАПИТАННЯ». Покажіть фішку «РОЗВ’ЯЗАННЯ». Покажіть фішку «ВІДПОВІДЬ».

• Скільки всього шишок у Вови й Антона? (3)

• До 4 додати 2 вийде 6. (Р)

• У Вови 4 шишки. В Антона 2 шишки. (У)

• Усього 6 шишок. (В)

— Розкажіть задачу повністю (з опорою на схему).

Умова  запитання  розв’язання  відповідь.

Умова: У Вови 4 шишки. В Антона 2 шишки.

Запитання: Скільки всього шишок в Антона й у Вови?

Розв’язання: до 4 додати 2 вийде 6.

Відповідь: усього 6 шишок.






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами.

Всі матеріали на сайті доступні за ліцензією Creative Commons Attribution-Sharealike 3.0 Unported CC BY-SA 3.0 та GNU Free Documentation License (GFDL)

Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посиланням на сайт, будьте вдячними ми приклали багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2007-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.