Математика. 1 клас. І семестр
розробки уроків

ОЗНАКИ І ВЛАСТИВОСТІ ПРЕДМЕТІВ. МНОЖИНИ. ГЕОМЕТРИЧНІ ФІГУРИ. НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА 1-10 І ЧИСЛО 0

 

Урок 47. СКЛАДАННЯ ЗАДАЧІ ЗА МАЛЮНКОМ. ЗАДАЧІ НА ЗНАХОДЖЕННЯ ОСТАЧІ. СКЛАДАННЯ ЗАДАЧІ ЗА ПОДАНОЮ РІВНІСТЮ

 

Мета: продовжити роботу над формуванням поняття «задача»; закріпити знання учнів про структурні елементи задачі та етапи роботи над нею; вчити складати задачі за малюнками і поданою рівністю, розв'язувати задачі на знаходження остачі; узагальнити знання про натуральний ряд чисел; удосконалювати обчислювальні навички; виховувати старанність.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

 

II. ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Усна лічба

На дошці — таблиці:

2. Гра «Відшукай числа»

3. Математичний диктант

— Запишіть числа від 7 до 10.

— Запишіть числа від 8 до 5.

— Перший доданок — 4, другий — 1. Чому дорівнює сума?

— Від 9 відняти 1. Запишіть відповідь.

— Від 7 відняти 7. Запишіть відповідь.

— На тарілці лежало 8 тістечок. За обідом всі тістечка з’їли. Запишіть, скільки тістечок залишилось на тарілці?

Взаємоперевірка робіт.

4. Гра «Яке число загубилося?». Робота із числовими віялами

Учитель лічить до 10 і навмисно пропускає число, діти показують пропущене число.

Фізкультхвилинка

 

III. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ

1. Робота за підручником (с. 54)

Завдання 1

— Скільки пташок сиділо на годівниці? Скільки пташок полетіло? Скільки пташок залишилося? Складіть задачу за малюнком.

— На годівниці сиділо 4 пташки. Дві пташки полетіли — це умова задачі. Скільки пташок залишилося? — це запитання. 4 - 2 = 2 (пт.) — це розв’язання задачі.

Відповідь: 2 пташки.

Завдання 2

— Скільки пиріжків спекла бабуся? Скільки пиріжків з’їли онуки? Скільки пиріжків залишилося?

— Розгляньте схему. Що означають числа? (2 — частина, 10 — ціле) Що невідомо? (Частина) Запишіть розв’язання так: 10 - 2 = 8 (л.)

Відповідь: 8 пиріжків.

— Якщо частину предметів забирають (вилучають), то виконують дію віднімання й отримують менше число.

Завдання 3

— Скільки кілець підкидав клоун? Скільки кілець упали на арену? Скільки кілець він продовжив підкидати?

— Розв’яжіть задачу. Розкажіть умову, запитання, розв’язання, відповідь.

Завдання 4

— Складіть задачу за рівністю. Розв’яжіть її. Розкажіть умову, запитання, розв’язання, відповідь.

2. Порівняння чисел. Записування нерівностей у зошиті

3. Розв'язування прикладів

9 - 3                      

7 - 5                      

1 + 4                     

10 - 2

 

IV. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ

— З яких частин складається задача?

— Чи можна розв’язати цю задачу? Поясніть чому?

У Катрусі є червоні й сині кульки. Скільки всього кульок у Катрусі?






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами.

Всі матеріали на сайті доступні за ліцензією Creative Commons Attribution-Sharealike 3.0 Unported CC BY-SA 3.0 та GNU Free Documentation License (GFDL)

Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посиланням на сайт, будьте вдячними ми приклали багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2007-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.