Математика. 1 клас. І семестр
розробки уроків

ТАБЛИЧНЕ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЕЛ У МЕЖАХ 10

 

Урок 50. ТАБЛИЦІ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЛА 1. ОБЧИСЛЕННЯ ЗНАЧЕНЬ ВИРАЗІВ. РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ.

ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ПО 1 ВИДУ 4 + 1 + 1; 9 - 1 - 1

 

Мета: на основі практичних вправ і знань про послідовність чисел у натуральному ряді розкрити прийоми додавання і віднімання 1; звернути увагу учнів на те, що при додаванні 1 одержимо наступне число, а при відніманні 1 — попереднє; розкрити принцип складання таблиць додавання і віднімання 1; удосконалювати обчислювальні навички; виховувати старанність.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

 

II. ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Веселі задачі

• Горобець і три синиці

Он летять до годівниці.

Скільки пташок, підкажіть.

Будуть вдячні за обід?

— Як ви рахували?

— Як називаються числа при додаванні?

• Були у нашому дворі

Два горобці, три снігурі.

Хто може скласти лік птахам,

Всім горобцям і снігурам?

 

• Три ворони посварились,

Бо зернят не поділили.

На їх шум ще три примчало.

Скільки пташок разом стало?

2. Робота з числовим рядом

8; 10; 6; 4; 3; 2; 1; 5; 7; 9.

— Назвіть числа від найменшого до найбільшого.

— Назвіть будь-яке число, потім — наступне до нього; попереднє.

— Я задумала число, збільшила його на 1, одержала 6. Яке число я задумала?

— Назвіть попереднє число до числа 4.

— Назвіть «сусідів» числа 5.

— Доповніть 6 до 10.

3. Гра «Допоможи Незнайкові»

3 + 2 = 6                  

2 + 0 = 2                  

4 - 1 = 1

5 + 0 = 6                  

9 - 1 = 7                   

8 + 1 = 9

 

III. ОЗНАЙОМЛЕННЯ З НОВИМ МАТЕРІАЛОМ.

РОБОТА ЗА ПІДРУЧНИКОМ (с. 57)

— Розгляньте таблицю додавання числа 1.

— Що ви помітили? (Перший доданок збільшується на 1, другий залишається без зміни, результат дії — сума — теж збільшується на 1.)

— Прочитайте всі приклади. Яке число додавали в кожному прикладі? (1)

— Тому таблиця й називається «Додати 1».

— Порівняйте перший доданок і суму в кожному прикладі. Що можна про них сказати? (Перший доданок — попереднє число, а сума — наступне.)

Висновок. Якщо до числа додати 1, то одержимо наступне число.

— Розгляньте таблицю віднімання числа 1.

— Прочитайте кожний приклад. Порівняйте відповідь із числом, від якого віднімали 1.

— Яке число одержували? (Попереднє)

— Яке число віднімали в кожному прикладі? (1)

— Тому таблиця й називається «Відняти 1».

Висновок. Якщо від числа відняти 1, то одержимо попереднє число.

Завдання 1

— Розгляньте числовий промінь. Від якого числа летіло сонечко? На якому числі сіло спочатку? потім?

— Прочитайте приклад. Яка відповідь прикладу?

— Скільки всього додали? Скільки всього відняли?

Завдання 2

Учитель уводить алгоритм розв’язування даного прикладу, навчаючи дітей складати пам’ятку:

— Що треба зробити? (Треба розв’язати приклад 2 + 1 + 1)

— Що зробити спочатку? (До 2 додати 1)

— Що зробимо потім? (Потім додамо ще 1)

— Обчисліть. (До 2 додати 1, одержимо число, наступне до 2 — це 3; до 3 додати 1, одержимо наступне число 4.)

— Прочитайте відповідь. (2 + 1 + 1 = 4)

Паралельно вчитель виставляє картки з опорними словами, поступово складається пам’ятка до розв’язання прикладу:

Треба:

Спочатку, потім:

Обчислюю:

Читаю відповідь.

Розв’язування прикладів з опорою на пам’ятку

6 + 1 + 1 =         

5 - 1 - 1 =           

8 - 1 - 1 =

— Порівняйте приклади у кожному стовпчику. Як додали 2? Як відняли 2?

Завдання 3

— Скільки паперових літачків зробив Ігор? Скільки паперових літачків зробив Вадим? Скільки літачків зробили хлопчики разом?

Завдання 4

— Скільки тістечок було у Лісовичка? Скількома тістечками він пригостив Галявинку? А Поляночку? Скільки тістечок у нього залишилося?

Фізкультхвилинка

 

IV. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ (див. Додаток до уроку)

Робота за таблицями додавання і віднімання числа 1

 

V. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ

— Прочитайте відповіді таблиць «Додати 1», «Відняти 1».

— З яких частин складається задача?

 

ДОДАТОК ДО УРОКУ 50

 

— Прочитайте тільки відповіді кожного стовпчика. (У першій таблиці відповіді становлять ряд чисел від 2 до 10, а в другій — від 1 до 9.)

— Затуліть лінійкою відповіді першого стовпчика.

— Прочитайте приклади від початку до кінця, називаючи відповідь.

— Затуліть лінійкою відповіді другого стовпчика.

— Прочитайте приклади від початку до кінця, називаючи відповідь.

— Знайдіть приклади з відповідями 4; 6; 9.

— Яке число стоїть між 7 і 9?

— Прочитайте приклад з такою відповіддю.






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами.

Всі матеріали на сайті доступні за ліцензією Creative Commons Attribution-Sharealike 3.0 Unported CC BY-SA 3.0 та GNU Free Documentation License (GFDL)

Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посиланням на сайт, будьте вдячними ми приклали багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2007-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.