Математика. 1 клас. І семестр
розробки уроків

ТАБЛИЧНЕ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЕЛ У МЕЖАХ 10

 

Урок 51. ЗБІЛЬШЕННЯ І ЗМЕНШЕННЯ ЧИСЛА НА КІЛЬКА ОДИНИЦЬ. СКЛАДАННЯ І РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ ЗА МАЛЮНКАМИ

 

Мета: закріплювати знання таблиць додавання і віднімання числа 1; познайомити учнів із задачами на збільшення і зменшення числа на кілька одиниць; удосконалювати вміння складати і розв'язувати задачі за малюнками; виховувати старанність.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

 

II. ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Гра «Ланцюжок»

2. Робота з матеріалом для лічби

— Викладіть стільки кружечків, кількість яких відповідає записаному числу (6; 4; 9).

— Викладіть 7 кружечків. Назвіть наступне число до числа 7.

— Як отримали 8? (До 7 додали 1.)

— Покладіть ще один кружечок.

— Назвіть наступне число до числа 4.

— Як отримали число 5?

— Перевірте за допомогою кружечків.

3. Самостійна робота

Самоперевірка (за записом на дошці).

4. Складання прикладів на віднімання із прикладів на додавання

5 + 1 = 6

8 + 1 = 9

 

III. ОЗНАЙОМЛЕННЯ З НОВИМ МАТЕРІАЛОМ.

РОБОТА ЗА ПІДРУЧНИКОМ (с. 58)

Завдання 1

— Що робить козенятко на першому малюнку?

— Говорять: «Збільшили на 1».

— Що робить козенятко на другому малюнку?

— Говорять: «Зменшили на 1».

— Щоб збільшити число на кілька одиниць, потрібно додати. Щоб зменшити число на кілька одиниць, потрібно відняти.

Завдання 2

— Складемо і розв’яжемо задачу за малюнком.

— Прочитайте умову. Яке запитання? Прочитайте розв’язання і відповідь.

Завдання 3

— Розгляньте перший малюнок. Скільки тенісних м’ячиків?

— Що написано під другим малюнком? під третім?

— Поясніть, яку дію треба виконати.

Фізкультхвилинка

 

IV. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Розв'язування прикладів з коментуванням (біля дошки)

9 – 1 – 1 =            

7 + 1 + 1 =           

5 + 0 + 1 =

4 - 1 - 1 =             

2 + 0 – 1 =            

3 + 1 – 1 =

2. Розв'язування задач

1) У Галинки було 3 груші, Оленка дала їй ще 2 груші. Скільки груш стало у Галинки?

— Якою дією слід розв’язати задачу?

— Викладіть за допомогою цифр розв’язання задачі. (3 + 2)

— Скільки груш стало у Галинки? (5)

Перекласти 2 груші. Число 2 замінити знаком питання.

— Складіть задачу.

2) У Галинки було 3 груші, 2 груші вона віддала Оленці. Скільки груш залишилося?

— Що означає число 3 в цій задачі?

— Яке запитання задачі?

— Викладіть розв’язання задачі за допомогою цифр.

— Чим відрізняються задачі?

— Так, одна задача розв’язується дією додавання, а друга — дією віднімання. У задачах різні відповіді і запитання. (У першій задачі Оленка дала Галинці 2 груші, а в другій — Галинка Оленці.)

— Чим задачі подібні? (У задачах розповідається про дівчаток — Галинку й Оленку. В Галинки було 3 груші.)

3. Каліграфічна хвилинка. Гра «Конкурс красунь»

Написання цифр 9; 10.

— З яких двох чисел складається число 9; 10?

4. Задачі на кмітливість

• Ти та я, та ми з тобою. Скільки всього нас?

• Три яйця зварилося за три хвилини. За скільки хвилин зварилося одне яйце?

• До Маші на день народження завітали три подружки. На столі вже стоять дві тарілки. Скільки ще тарілок треба поставити на стіл?

 

V. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ

— Чого навчалися на уроці?

— Що означає «збільшити на...»; «зменшити на...»?






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами.

Всі матеріали на сайті доступні за ліцензією Creative Commons Attribution-Sharealike 3.0 Unported CC BY-SA 3.0 та GNU Free Documentation License (GFDL)

Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посиланням на сайт, будьте вдячними ми приклали багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2007-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.