Математика. 1 клас. І семестр
розробки уроків

ТАБЛИЧНЕ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЕЛ У МЕЖАХ 10

 

Урок 52. ТАБЛИЦІ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЛА 2. ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ВИДУ 7 + 2 + 1; 8 – 2 - 2. ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ПО 2. РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ

 

Мета: ознайомити учнів з таблицями додавання і віднімання числа 2; вправляти у розв'язуванні прикладів виду 7 + 2 + 1; 8 – 2 - 2; у складанні й розв'язуванні задач; вдосконалювати обчислювальні навички; виховувати акуратність.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

 

II. ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Веселі задачі

• Шість малят-дошкільнят

Стали струнко в один ряд.

Підійшов до них Панас:

Скільки зараз стало нас? (6 + 1)

 

• По дорозі зайчик біг.

Ніс 5 яблук на пиріг.

Одне впало, покотилось.

Скільки яблук залишилось? (5 — 1)

2. Гра «Допоможи Незнайкові»

3. Робота над задачами

1) Оля знайшла 8 лисичок і 1 боровичок.

— Поставте запитання так, щоб задачу можна було розв’язати дією додавання.

2) На гілці сиділо 3 сороки. Одна сорока полетіла.

— Поставте запитання так, щоб задачу можна було розв’язати дією віднімання.

3) У вазі лежить 4 яблука, а груш на 1 більше. Скільки у вазі груш?

4) На спортивному майданчику 7 дівчаток, а хлопчиків — на 1 менше. Скільки хлопчиків на спортивному майданчику?

4. Відновлення натурального ряду чисел

5. Каліграфічна хвилинка

— Запишіть рядочок цифри 2.

 

III. ОЗНАЙОМЛЕННЯ З НОВИМ МАТЕРІАЛОМ.

РОБОТА ЗА ПІДРУЧНИКОМ (с. 59)

— Розгляньте таблицю додавання числа 2.

— Що ви помітили? (Перший доданок збільшується на 2, другий залишається без зміни, результат дії — сума — теж збільшується на 2.)

— Прочитайте всі приклади. Яке число додавали в кожному прикладі? (2)

— Тому таблиця й називається «Додати 2».

— Розгляньте таблицю віднімання числа 2.

— Прочитайте кожний приклад. Порівняйте відповідь із числом, від якого віднімали 2. Яке число віднімали в кожному прикладі? (2)

— Тому таблиця й називається «Відняти 2».

Завдання 1

— Розгляньте числовий промінь. Від якого числа летіло сонечко? На якому числі сіло спочатку? потім? Прочитайте приклад. Яка відповідь прикладу?

— Скільки всього додали? Як додавали? Скільки всього відняли? Як віднімали?

Завдання 2

— Додавайте по 2, починаючи з числа 4.

— Віднімайте по 2, починаючи з числа 9.

Завдання 3

— Поясніть, як за малюнками складали приклади. Знайдіть відповіді, користуючись таблицею додавання числа 2.

Завдання 4

— Розв’яжіть приклади. Назвіть приклади з однаковими відповідями. (4 + 2; 8 – 2; 3 + 2; 7 – 2; 1 + 2; 5 – 2; 2 + 2; 6 - 2). Решту прикладів прочитайте так, щоб відповіді звучали у порядку зростання. (5 + 2; 6 + 2; 7 + 2; 8 + 2)

Завдання 5

— Хто сидів у лисячій норі?

— Скільки всього звірів було в норі?

Завдання 6

— Як розставити у кімнаті 4 стільці таким чином, щоб уздовж кожної стіни стояло по 2 стільці? (Поставити їх у кутки кімнати по 1.)

Фізкультхвилинка

 

IV. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ

1. Робота за таблицями додавання і віднімання числа 2

— Прочитайте тільки відповіді кожного стовпчика. (У першій таблиці відповіді становлять ряд чисел від 3 до 10, а в другій — від 1 до 8.)

— Затуліть лінійкою відповіді першого стовпчика. Прочитайте приклади від початку до кінця, називаючи відповідь.

— Затуліть лінійкою відповіді другого стовпчика. Прочитайте приклади з кінця до початку, називаючи відповідь.

— Знайдіть приклади з відповідями 5; 8; 9.

— Яке число стоїть між 6 і 8?

— Прочитайте приклад з такою відповіддю.

2. Розв'язування прикладів, використовуючи таблиці додавання і віднімання числа 2

8 + 1 - 2                         

6 – 2 + 1                         

5 + 1 - 2

3. Задача на кмітливість

На яблуні росло 8 яблук, а на сосні — на 2 яблука менше. Скільки яблук росло на сосні?

 

V. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ

— Прочитайте відповіді таблиць «Додати 2», «Відняти 2».

— Ми рахували?

— Ми писали?

— Ми задачі розв’язували?






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами.

Всі матеріали на сайті доступні за ліцензією Creative Commons Attribution-Sharealike 3.0 Unported CC BY-SA 3.0 та GNU Free Documentation License (GFDL)

Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посиланням на сайт, будьте вдячними ми приклали багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2007-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.