Математика. 1 клас. І семестр
розробки уроків

ТАБЛИЧНЕ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЕЛ У МЕЖАХ 10


Урок 53. ОБЧИСЛЕННЯ ЗНАЧЕНЬ ВИРАЗІВ. ДОПОВНЕННЯ РІВНОСТЕЙ І НЕРІВНОСТЕЙ. СКЛАДАННЯ І РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ ЗА МАЛЮНКАМИ


Мета: закріплювати знання таблиць додавання і віднімання числа 2; вчити учнів доповнювати рівності і нерівності; вправляти у складанні і розв'язуванні задач за малюнками; вдосконалювати обчислювальні навички; виховувати старанність.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ


II. ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Веселі задачі

• Киця й котик залюбки

Випікали пиріжки.

Киця з тіста 5 зліпила,

Котик теж із снігу 5.

Скільки всіх, малеча мила,

Пиріжків вони з’їдять? (Усього пиріжків 10, але з’їдять лише 5 — із тіста)


• У саду до годівниці

Прилетіли три синиці.

Потім ще чотири птиці.

Скільки птиць на годівниці? (7)

2. Гра «Ланцюжок»

3. Гра «Знайди пару»

6 — це 4 і...; 2 — це 1 і...; 7 — це 5 і...; 8 — це 3 і...; 9 — це 8 і...

4. Робота над задачами

• Катя зібрала 5 яблук і 1 грушу. Скільки фруктів зібрала Катя?

• Катя разом зібрала 6 штук яблук і груш. Одна з них — груша. Скільки яблук зібрала Катя?

• На березі сиділо 8 сорок. Дві сороки полетіло. Скільки сорок залишилося на березі?

• На тарілці лежало 10 тістечок. Прибігли діти і всі тістечка з’їли. Скільки тістечок залишилося на тарілці?

5. Робота за індивідуальними картками


III. ОЗНАЙОМЛЕННЯ З НОВИМ МАТЕРІАЛОМ.

РОБОТА ЗА ПІДРУЧНИКОМ (с. 60)

Завдання 1

— Розгляньте малюнок. Що у мішку Діда Мороза? Скільки подарунків? Скільки звірят?

— Всі подарунки під номерами. Хто із звіряток який подарунок отримає? Який подарунок залишиться?

Завдання 2

— Розв’яжіть кругові приклади.

Завдання 3

— Порівняємо вираз і число.

— Скільки буде 4 – 1 - 1? (2).

— Ми бачимо, що 2 = 2. Ставимо знак «дорівнює».

— Скільки буде 5 + 1? (6). Ми бачимо, що необхідно порівняти 6 і 7.

— Який знак поставимо? (Менше)

— Чому? (Тому що 6 менше 7.)

— Отже, 5 + 1 < 7.

— Скільки буде 5 + 2? (7). Ми бачимо, що необхідно порівняти 7 і 6.

— Який знак поставимо? (Більше)

— Чому? (Тому що 7 більше 6.)

— Отже, 5 + 2 > 6.

Завдання 4

— Скільки ялинкових прикрас було на ялинці? Скільки ялинкових прикрас повісили діти?

— Складіть задачу за малюнком і розв’яжіть її.

— Скільки ялинкових прикрас висіло на ялинці? Скільки ялинкових прикрас упало?

— Складіть задачу за малюнком і розв’яжіть її.

Завдання 5

— Складіть задачі за рівностями. (По 2 види: збільшити — зменшити, сума — остача).

Завдання 6

—  Доповніть нерівності. (Розглянути різні варіанти рішення у першій і другій нерівності.)

Фізкультхвилинка


IV. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Самостійна робота

7 + 1 * 9                           

10 – 1 * 6                         

5 + 1 * 6

2. Задача на кмітливість

Петрик читає швидше за Мишка, а Мишко — швидше за Дмитрика. Чи зможе Петрик читати швидше за Дмитрика? (Так)


V. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ

— Ми рахували?

— Ми писали?

— Ми задачі розв’язували?





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити