Математика. 1 клас. І семестр
розробки уроків

ТАБЛИЧНЕ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЕЛ У МЕЖАХ 10

 

Урок 54. ПОНЯТТЯ «НА... БІЛЬШЕ», «НА... МЕНШЕ». ЗБІЛЬШЕННЯ І ЗМЕНШЕННЯ ЧИСЛА НА КІЛЬКА ОДИНИЦЬ.

ЗАДАЧІ НА ЗБІЛЬШЕННЯ (ЗМЕНШЕННЯ) ЧИСЛА НА КІЛЬКА ОДИНИЦЬ

 

Мета: розкрити зміст понять «на... більше», «на... менше»; закріплювати знання таблиць додавання і віднімання числа 2, вміння розв'язувати задачі на збільшення (зменшення) числа на кілька одиниць; вдосконалювати обчислювальні навички; виховувати старанність.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Веселі задачі

• Було у Маринки

Сім ягід малини

4 ягідки з’їла,

А скільки лишила?

 

• Біля лісу на галявці

Знайшли моркву сірі зайці.

Вісім морквин — це чимало,

Чотири з’їли. Скільки стало?

2. Усні вправи

— Збільшити на 2 числа 5; 1; 8; 0.

— Зменшити на 2 числа 4; 8; 7; 10.

3. Розв'язування «ланцюжків» прикладів

4. Розв'язування прикладів

3 + 2 + 1= 

4 + 2 + 2 =

6 – 2 - 1 =  

7 – 2 - 2 =

9 – 2 + 1 = 

5 + 2 - 1 =

10 - 1 =

10 - 0 =

7 - 7 =

 

III. ОЗНАЙОМЛЕННЯ З НОВИМ МАТЕРІАЛОМ.

РОБОТА ЗА ПІДРУЧНИКОМ (с. 61)

Завдання 1

— Скільки рибок в акваріумі у дівчинки? Скільки рибок в акваріумі у хлопчика? Складіть задачу і поясніть її розв’язання. Прочитайте відповідь.

Завдання 2

— Скільки шишок у білочки? Скільки шишок у зайчика? Складіть задачу і поясніть її розв’язання. Прочитайте відповідь.

— Шукаючи більше число, слід додавати. Шукаючи менше число, слід віднімати.

Завдання 3

— На яку глибину пірнула гагара?

— На яку глибину пірнув баклан?

— Як треба міркувати, щоб правильно розв’язати задачу?

Завдання 4

— Скільки пиріжків з’їв Пончик?

— Скільки пиріжків з’їв Незнайко?

— Як треба міркувати, щоб правильно розв’язати задачу?

Завдання 5

— Розгляньте таблиці.

— Що треба зробити з числами першої таблиці? Яку дію виконати?

— Що треба зробити з числами другої таблиці? Яку дію виконати?

Фізкультхвилинка

 

IV. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Повторення понять «умова», «запитання», «розв'язання», «відповідь» задачі. Складання і розв'язування задач за коротким записом

Було — 5                           Було — 6

Виїхало — 2                      Прилетіло — 2

Залишилося - ?                  Стало - ?

2. Задача на кмітливість

У білочки було 5 горішків. Вона з’їла всі, крім третього. Скільки горішків залишилось у білочки?

 

V. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ

— Що означає «збільшити число на 2»?

— Що означає «зменшити число на 2»?






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами.

Всі матеріали на сайті доступні за ліцензією Creative Commons Attribution-Sharealike 3.0 Unported CC BY-SA 3.0 та GNU Free Documentation License (GFDL)

Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посиланням на сайт, будьте вдячними ми приклали багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2007-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.