Математика. 1 клас. І семестр
розробки уроків

ТАБЛИЧНЕ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЕЛ У МЕЖАХ 10

 

Урок 56. ТАБЛИЦІ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЛА 3. ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЛА ЧАСТИНАМИ ВИДУ 6 + 2 + 1; 9 - 2 - 1.

ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ПО 3. РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ

 

Мета: формувати в учнів уміння складати таблиці додавання і віднімання числа 3; продовжити роботу над складанням задач на збільшення й зменшення числа на кілька одиниць; вчити додавати і віднімати числа частинами виду 6 + 2 + 1; 9 - 2 - 1; додавати і віднімати по 3; розвивати математичне мовлення; виховувати культуру письма, інтерес до навчання.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

 

II. ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Гра «Хто швидше?»

Збільшити на 2                  Зменшити на 2

2467135                            45789310

2. Складання й розв'язування задач за коротким записом

3. Гра «Ланцюжок»

4. Повторення складу числа 3

— З яких чисел складається число 3?

5. Каліграфічна хвилинка. Письмо цифри 3

6. Робота за індивідуальними картками

 

 

III. ОЗНАЙОМЛЕННЯ З НОВИМ МАТЕРІАЛОМ.

РОБОТА ЗА ПІДРУЧНИКОМ (с. 63)

— Розгляньте таблицю додавання числа 3.

— Що ви помітили? (Перший доданок збільшується на 3, другий залишається без зміни, результат дії — сума — теж збільшується на 3.)

— Прочитайте всі приклади. Яке число додавали в кожному прикладі? (3)

— Тому таблиця й називається «Додати 3».

— Розгляньте таблицю віднімання числа 3.

— Прочитайте кожний приклад. Порівняйте відповідь із числом, від якого віднімали 3. Яке число віднімали в кожному прикладі? (3)

— Тому таблиця й називається «Відняти 3».

Завдання 1

— Розгляньте числовий промінь. Від якого числа летіло сонечко? На якому числі сіло спочатку? потім? Прочитайте приклад. Яка відповідь прикладу?

— Скільки всього додали? Як додавали? Скільки всього відняли? Як віднімали?

Завдання 2

— Додавайте по 3, починаючи з числа 2.

— Віднімайте по 3, починаючи з числа 10.

Завдання 3

— Розгляньте таблиці. Що треба зробити з числами першої таблиці? Яку дію виконати?

— Що треба зробити з числами другої таблиці? Яку дію виконати?

Завдання 4

—  Розв’яжіть приклади. Назвіть приклади з однаковими відповідями. (7 + 3; 8 + 2; 6 - 3; 0 + 3; 3 + 2; 2 + 3; 8 — 2; 9 — 3) Решту прикладів прочитайте так, щоб відповіді звучали у порядку зростання. (3 - 3; 4 - 3; 5 - 3; 1 + 3; 4 + 3; 5 + 3)

Завдання 5

— Скільки загадок відгадала Іринка? Скільки загадок відгадала Ганнуся? Як треба міркувати, щоб правильно розв’язати задачу?

Завдання 6

— Скільки відрізків накреслив Олекса? Скільки відрізків накреслив Тарасик? Як треба міркувати, щоб правильно розв’язати задачу?

Фізкультхвилинка

 

IV. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Робота за таблицями додавання і віднімання числа 3

— Прочитайте тільки відповіді кожного стовпчика. (У першій таблиці відповіді становлять ряд чисел від 4 до 10, а в другій — від 1 до 7.)

— Порівняйте з таблицями додавання і віднімання 1 і 2.

Висновок. Кожна наступна таблиця на 1 приклад коротша.

— Затуліть лінійкою відповіді першого стовпчика. Прочитайте приклади від початку до кінця, називаючи відповідь.

— Затуліть лінійкою відповіді другого стовпчика. Прочитайте приклади з кінця до початку, називаючи відповідь.

— Знайдіть приклади з відповідями 4; 6; 9. Яке число стоїть між 7 і 9?

— Прочитайте приклад з такою відповіддю.

2. Розв'язування прикладів з коментуванням

7 + 1 + 2        

9 – 2 + 3         

0 + 4 + 3        

9 – 1 - 3

0 + 5 + 5        

6 – 2 - 1          

8 + 1 - 2         

4 + 1 - 3

3. Робота в парах. Гра «Чарівні фігурки»

— Складіть квадрат із трикутників; ялинку із трикутників.

 

V. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ

— Вам сподобався наш урок?

— Яке завдання було складним, а яке — легким?






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами.

Всі матеріали на сайті доступні за ліцензією Creative Commons Attribution-Sharealike 3.0 Unported CC BY-SA 3.0 та GNU Free Documentation License (GFDL)

Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посиланням на сайт, будьте вдячними ми приклали багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2007-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.