Математика. 1 клас. І семестр
розробки уроків

ТАБЛИЧНЕ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЕЛ У МЕЖАХ 10


Урок 58. ПРАВИЛА ЗНАХОДЖЕННЯ НЕВІДОМИХ ВІД'ЄМНИКА І ЗМЕНШУВАНОГО. ОБЧИСЛЕННЯ ЗНАЧЕНЬ ВИРАЗІВ. РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ


Мета: ознайомити учнів з правилом знаходження невідомих від'ємника і зменшуваного; управляти у розв'язуванні задач; вдосконалювати обчислювальні навички; розвивати математичне мовлення; виховувати культуру письма, інтерес до навчання.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ


II. ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Весела задача

За грибами їжак йшов.

Вісім рижиків знайшов.

Три грибочки в кузовок,

Інші всі на спинку.

— Скільки грибочків у їжачка на голках? (8 - 3 = 5)

2. Математичний диктант

• 4 збільшити на 3;

• 5 зменшити на 2;

• 9 плюс 1;

• 8 мінус 3.

• Перший доданок — 6, другий доданок — 3. Запишіть суму.

3. Гра «Число загубилось»

4. Порівняння виразу і числа

7 + 2 * 7     

8 – 2 * 5     

9 – 2 * 7     

1 + 2 * 3     

6 + 2 * 9     

2 + 2 * 5


III. ОЗНАЙОМЛЕННЯ З НОВИМ МАТЕРІАЛОМ.

РОБОТА ЗА ПІДРУЧНИКОМ (с. 65)

Завдання 1

— Розгляньте таблицю. Що записано у першому рядку? у другому? у третьому?

— Знайдіть невідомі числа. Як їх отримати з відомих чисел? Запишіть відповідні рівності.

— Щоб знайти невідомий від’ємник, треба від зменшуваного відняти різницю. Щоб знайти невідоме зменшуване, треба додати від’ємник і різницю.

Завдання 2

— Скільки парашутистів? Скільки хмарок з прикладами? Знайдіть місце посадки кожного парашутиста.

Завдання 3

— Скільки фігур зліпили хлопчики? Скільки фігур зліпили дівчатка? Як треба міркувати, щоб правильно розв’язати задачу?

Завдання 4

— Скільки дітей спускалося із гірки на лижах? Скільки дітей спускалося із гірки на санчатах? Як треба міркувати, щоб правильно розв’язати задачу?

Фізкультхвилинка


IV. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Гра «Чарівні фігурки». Складання задач

— Було 3 червоних квадратики та 2 жовтих. Скільки всього квадратиків?

— Було 3 червоних квадратики, а жовтих — на 2 більше. Скільки було жовтих квадратиків?

— Запишіть розв’язання задач у зошит і порівняйте їх.

— Чому вийшли однакові приклади? (Тому що щоб до 3 додати 2 і три збільшити на 2, треба виконати одну й ту саму дію.)

— Чому відрізняються відповіді задач? (У першій задачі 5 квадратиків — червоних і жовтих, а в другій — 5 жовтих.)

2. Розв'язування прикладів з коментуванням

3. Самостійна робота

4. Задача на кмітливість

Скільки дітей можуть взути 6 кросівок?


V. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ

Повторення таблиць додавання і віднімання числа 3 напам’ять «ланцюжком».

— Що означає «на 3 більше», «на 3 менше»?





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити