Математика. 1 клас. І семестр
розробки уроків

ОЗНАКИ І ВЛАСТИВОСТІ ПРЕДМЕТІВ. МНОЖИНИ. ГЕОМЕТРИЧНІ ФІГУРИ. НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА 1-10 І ЧИСЛО 0

 

Урок 5. ПОРЯДКОВА ЛІЧБА. ПОРІВНЯННЯ ПРЕДМЕТІВ («ВИСОКИЙ — НИЗЬКИЙ»). ПІДГОТОВЧІ ВПРАВИ ДО НАПИСАННЯ ЦИФР

 

Мета: вчити учнів лічби у прямому та зворотному порядку, використовуючи порядкові числівники; навчати встановлювати відповідні відношення між предметами: «вищий — нижчий»; вправляти у написанні елементів цифр; виховувати акуратність.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

 

II. ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Весела лічба

У папуги Гоші

Було трохи грошей.

Він на них собі купив:

Чобітки, пальто і бриль,

Й парасольку на додачу.

Скільки всіх нових речей

Він повіз собі на дачу?

2. Гра «Стук-стук»

Учитель вистукує певну кількість разів, а діти викладають цю кількість на парті із паличок.

3. Гра «Не позіхай — число називай»

Лічба від 1 до 10; від 3 до 7; від 5 до 10.

 

III. ОЗНАЙОМЛЕННЯ З НОВИМ МАТЕРІАЛОМ

1. Порядкова лічба

На дошці — малюнок ріпки і героїв казки.

— Посадив дід ріпку. Виросла ріпка велика-превелика. І вирішив дід викопати ріпку.

— Хто першим прийшов витягувати ріпку?

— Хто — другим?

— Хто — третім? І так далі.

Учитель виставляє героїв казки. Діти рахують за вчителем: «Перший дід, друга бабця...».

2. Робота за підручником (с. 10-11)

Завдання 1

— Кого ви бачите на малюнку? Хто ввійде в клас першим? другим? третім? останнім?

— Скільки елементів у множині учнів? дівчаток? хлопчиків? вчителів? вікон? дверей?

Завдання 2

1)Хто  намальований? Куди вони йдуть? Хто прийде першим? Хто другим? Хто йде за Мальвіною? Поставте свої запитання до малюнка.

2)  Напиши стільки елементів, скільки казкових героїв на малюнку.

Завдання 3

— Скільки звірят на малюнку? Назви порядковий номер кожної тварини, починаючи з козенятка. Полічи в іншому напрямку. Скільки елементів у множині чашок? ложок? тарілок? блюдець? склянок? тістечок? м’ячів? стільців? столів? Яких предметів посуду не вистачає? Скільки?

Завдання 4

Робота в зошиті. Малювання трикутників за зразком.

Завдання 5

— Яких тварин зображено? Хто високий? Хто низький? Наведіть свої приклади.

Завдання б

— Хто вищий — Василько чи Гліб? Хто найнижчий?

Фізкультхвилинка

 

IV. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Порядкова лічба «Дні тижня»

Перший — понеділок, другий, - вівторок і т. д.

2. Геометричний матеріал

На дошці — малюнок.

image3

— Скільки трикутників?

— Скільки квадратів?

— Чого більше?

— Скільки кружечків?

— Що можна сказати про квадрати і кружечки? (Порівну)

3. Робота в зошиті

1-й ряд — намалюйте 3 квадратики.

2-й ряд — намалюйте 4 кружечки.

— Що необхідно зробити, щоб квадратиків і кружечків стало порівну?

4. Бесіда про птахів

На дошці — малюнки пташок: лелека, горобець, сорока, синичка.

— Порахуйте птахів зліва направо, а потім — справа наліво (перший — лелека, другий — горобець...)

Висновок. Кількість предметів не залежить від напрямку лічби. Якщо напрямок лічби не вказаний, то рахують зліва направо.

— Діти, а які з цих птахів відлітають в теплі краї? (Лелека)

— Скільки лелек на малюнку? (Один)

— А на якому місці він стоїть, якщо рахувати зліва направо? (На першому)

— Які птахи залишаються зимувати? Назвіть їх.

5. Гра «На гостину до ведмедика»

Учитель виставляє на дошці малюнки тварин, різних за зростом.

— Хто прийшов у гості першим?

— Хто — другим?

— Хто — третім?

— Скільки всього тварин?

— Хто з них найвищий?

— Хто з них найнижчий?

— Назвіть тварин від найвищої до найнижчої.

— Між якими тваринами стоїть білочка?

 

V. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ

— Ми рахували? (Так!)

— Ми писали? (Так!)

— Ми грали? (Так!)






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами.

Всі матеріали на сайті доступні за ліцензією Creative Commons Attribution-Sharealike 3.0 Unported CC BY-SA 3.0 та GNU Free Documentation License (GFDL)

Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посиланням на сайт, будьте вдячними ми приклали багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2007-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.