Математика. 1 клас. І семестр
розробки уроків

ТАБЛИЧНЕ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЕЛ У МЕЖАХ 10

 

Урок 59. ЗАКРІПЛЕННЯ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЛА 3. СКЛАДАННЯ Й РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ ЗА МАЛЮНКОМ ТА СХЕМОЮ.

ПОБУДОВА ВІДРІЗКІВ. ПОРІВНЯННЯ ВИРАЗУ І ЧИСЛА

 

Мета: ознайомити учнів з таблицями додавання і віднімання числа 3; вчити креслити відрізки заданої довжини; вправляти у розв'язуванні задач на знаходження остачі; виховувати старанність.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

 

II. ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Веселі задачі

• Три веселі киці

Грались на травиці.

Мурчик теж до них прибіг...

Скільки кошенят усіх?

 

• Три ворони посварились,

Бо зернят не поділили.

На їх шум ще три примчало.

Скільки разом птахів стало?

 

• У живім куточку в школі

Є 7 рибок у воді.

Ще одну додасть Микола.

Скільки буде риб тоді?

2. Робота з числовим віялом

— Покажіть попереднє число до 6, наступне число до 2, «сусідів» числа 9;

— попереднє до 9, наступне до 8;

— найменше двоцифрове число;

— найбільше одноцифрове число;

— 5 + 2; 7 + 2;

— на скільки 10 більше, ніж 2?

3. Усні обчислення

1) Над кожним прикладом подано варіанти відповіді. Необхідно вибрати правильну й записати її красиво в зошит.

2) Збільшити на 3 числа 5; 1; 7; 0.

Зменшити на 3 числа 4; 8; 7; 10.

 

III. ОЗНАЙОМЛЕННЯ З НОВИМ МАТЕРІАЛОМ.

РОБОТА ЗА ПІДРУЧНИКОМ (с. 66)

Завдання 1

— Обчисліть значення виразів. Прочитайте вирази з однаковими відповідями. (7 - 3; 1 + 3; 6 - 3; 0 + 3; 8 - 3; 2 + 3; З + 3; 9 - 3) Решту прикладів прочитайте так; щоб відповіді звучали у порядку спадання. (7 + 3; 6 + 3; 5 + 3; 4 + 3; 5 - 3; 4 - 3; 3 - 3)

Завдання 2

— Складіть різні задачі. Доберіть до них схеми.

— Розв’яжіть задачі.

До першої схеми: На галявині бігало 3 зайці, а під кущем сиділо 2. Скільки всього зайців?

До другої схеми: Великих зайців було 5, а малих — на 2 менше. Скільки було малих зайців?

До третьої схеми: У лісі було 5 зайців. Троє гралося на галявині, а ще кілька сиділо під кущем. Скільки зайців сиділо під кущем?

Завдання 3

— Побудуйте у зошиті відрізок завдовжки 5 см за допомогою лінійки. Для цього:

• знайдіть місце на сторінці зошита;

• позначте точкою один кінець відрізка;

• прикладіть до цього кінця лінійку позначкою 0;

• відміряйте 5 см і позначте точкою другий кінець відрізка;

• з’єднайте олівцем уздовж лінійки 2 точки (кінці відрізка).

— Лінійку слід прикладати до точок так, щоб крапки були над лінійкою. Лінійка не повинна закривати точки, а тільки торкатися їх. Притискуйте лінійку пальцями. Пальці повинні не виходити за верхній край, щоб не заважати проводити лінію олівцем. Не дуже міцно притискайте олівець до лінійки і переміщуйте його праворуч доти, поки не дійдете до кінця відрізка.

Завдання 4

— Порівняйте вираз і число. Прочитайте рівності.

— Прочитайте нерівності, в яких ви поставили знак «більше».

— Прочитайте нерівності, в яких ви поставили знак «менше».

Фізкультхвилинка

 

IV. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ (див. Додаток до уроку)

 

V. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ

— Які завдання для вас були особливо цікавими?

— З чим ви легко впоралися?

 

ДОДАТОК ДО УРОКУ 59

 

1. Гра «Допоможи Незнайкові»

— Знайдіть помилки, яких припустився Незнайко. Правильно порівняйте вираз і число.

1 = 4 + 1

5 + 1 = 1

7 + 1 = 9 - 1

10 - 1 = 2 + 0

4 – 1 – 1 = 3 - 1

9 - 9 + 4 = 5 - 5

2. Диференційована самостійна робота

3. Цікаві задачі

• Ось горобчик прилетів.

Чик — і братик поруч сів.

Приєднались два дружки,

Вбрані в сірі кожушки.

Скільки разом стало всіх?

Порахуйте швидше їх ? (4)

 

• Їжачок по лісу йшов,

На обід гриби знайшов:

2 — під березою, 7 — під осиною.

Скільки їх буде в корзині? (9)

 

• Що у лісі так гримить?

Робить вулики ведмідь.

Він зробив їх тільки сім —

Тобто менше на один,

Ніж раніше планував, (8)

 

• У білочки було 5 горішків

І два грибочки. Вона з'їла всі

Грибочки і три горішки.

Скільки горіхів залишилося в неї? (2)






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами.

Всі матеріали на сайті доступні за ліцензією Creative Commons Attribution-Sharealike 3.0 Unported CC BY-SA 3.0 та GNU Free Documentation License (GFDL)

Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посиланням на сайт, будьте вдячними ми приклали багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2007-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.