Математика. 1 клас. І семестр
розробки уроків

ТАБЛИЧНЕ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЕЛ У МЕЖАХ 10

 

Урок 61. ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ПО 4. ЗНАХОДЖЕННЯ НЕВІДОМИХ КОМПОНЕНТІВ ДІЙ ДОДАВАННЯ ТА ВІДНІМАННЯ.

РОЗВ'ЯЗУВАННЯ І ПОРІВНЯННЯ ЗАДАЧ. ПОБУДОВА ВІДРІЗКІВ

 

Мета: вправляти учнів у засвоєнні табличних випадків додавання і віднімання числа 4, додаванні і відніманні по 4, знаходженні невідомих компонентів дій додавання та віднімання; вчити розв'язувати і порівнювати задачі, будувати відрізки; виховувати старанність.

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

 

II. ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Веселі задачі

• На лугу пасуться гуси, 

Їх пасе мала Маруся.

Сім гусей ще біля броду,

Троє вже ввійшли у воду.

Ми попросимо дітей

Полічити всіх гусей.

 

• Мчаться на санчатах

Четверо малят.

Троє з них дівчата.

Скільки тут хлоп’ят?

2. Усна лічба. Робота з числовим віялом

3. Коментоване розв'язування прикладів

4 + 3 - 4

0 + 7 - 1

5 + 4 - 2

1 + 4 + 4

8 - 4 + 3

6 - 4 + 2

3 + 4 - 1

1 + 2 + 3

4. Кругові приклади

4 – 1 =           

6 + 2 =

3 + 2 =

5 + 1 =

8 - 4 =

Пояснення вчителя

— Це приклади, які розв’язуються не по порядку. Розв’яжіть перший приклад. Яку відповідь одержали? (3) Другий приклад, який ми будемо обчислювати, повинен починатися на 3 і т. п. Відповідь останнього прикладу має дорівнювати числу 4, яке є початком першого прикладу.

Коли всі приклади будуть розв’язані, учитель говорить, що коло замкнулося.

5. Математичний диктант

• Різниця чисел 10 і 8;

• 7 плюс 2;

• 9 мінус 2;

• 10 зменшити на 5;

• на скільки 8 більше за 5?;

• сума чисел 6 і 4;

• 9 мінус 5;

• 5 збільшити на 3.

Фізкультхвилинка

 

III. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ

1. Робота за підручником (с. 68)

Завдання 1

— Додавайте по 4, починаючи з числа 1. Віднімайте по 4, починаючи з числа 9.

Завдання 2

Обчисліть значення виразів. Прочитайте вирази з однаковими відповідями. (1 + 4; 9 – 4; 5 + 4; 3 + 2 + 4). Решту прикладів прочитайте так, щоб відповіді звучали у порядку зростання. (5 -4; 6 - 4; 7 - 4; 8 - 4; 10 - 4; 2 + 2 + 3)

Завдання 3

— Розгляньте першу таблицю. Що записано у першому рядку? у другому? у третьому?

— Знайдіть невідомі числа. Запишіть відповідні рівності.

— Розгляньте другу таблицю. Що записано у першому рядку? у другому? у третьому?

— Знайдіть невідомі числа. Запишіть відповідні рівності.

Завдання 4

— Прочитайте першу задачу. Скільки бочок меду заготував ведмедик Топтижка? Скільки бочок меду з’їв за зиму ведмедик Топтижка? Скільки бочок меду в нього залишилося?

Для розв’язання задачі скористайтеся підказками.

— Прочитайте другу задачу. Скільки бочок меду заготував Ведмедик Топтижка? Скільки бочок меду з’їв за зиму Ведмедик Топтижка? Скільки бочок меду в нього залишилося?

Для розв’язання задачі скористайтеся підказками.

— Порівняйте задачі. Що у них однакового? Чим вони відрізняються?

Завдання 5

— Побудуйте у зошиті відрізки завдовжки 6 см і 3 см.

2. Робота над текстовою задачею на знаходження суми

Їжачок поклав до кошика 4 яблучка і 3 грушки. Потім він знайшов ще 2 яблучка. Скільки яблучок стало в їжачка?

— Скільки яблучок їжачок знайшов спочатку? Скільки грушок?

— Скільки яблучок їжачок знайшов пізніше?

— Скільки яблучок стало в їжачка?

— Назвіть розв’язання задачі.

— Поясніть, чому додавали?

3. Самостійна робота

 

IV. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ

— Повторимо хором таблиці додавання і віднімання числа 4.

— Що сподобалося на уроці?

— Яке завдання було складним, а яке — легким?






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами.

Всі матеріали на сайті доступні за ліцензією Creative Commons Attribution-Sharealike 3.0 Unported CC BY-SA 3.0 та GNU Free Documentation License (GFDL)

Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посиланням на сайт, будьте вдячними ми приклали багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2007-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.