Математика. 1 клас. І семестр
розробки уроків

ТАБЛИЧНЕ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЕЛ У МЕЖАХ 10


Урок 62. ЗМІНА РІЗНИЦІ ЗАЛЕЖНО ВІД ЗМІНИ ОДНОГО З КОМПОНЕНТІВ ДІЇ ВІДНІМАННЯ. ПОРІВНЯННЯ ВИРАЗІВ БЕЗ ОБЧИСЛЕНЬ. МНОГОКУТНИКИ.

ВИМІРЮВАННЯ ДОВЖИН СТОРІН МНОГОКУТНИКІВ. ПОБУДОВА МНОГОКУТНИКІВ ЗА ЗРАЗКОМ


Мета: практично з'ясувати зміну різниці залежно від зміни одного з компонентів дії віднімання; вчити порівнювати вирази без обчислень, креслити фігури за зразком, вимірювати довжину сторін многокутників; формувати обчислювальні навички додавання й віднімання числа 4; виховувати акуратність.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ


II. ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Віршовані задачі

• Годівницю для птахів

Ми до зими змайстрували,

Зерен і ягід у неї поклали.

Гості на себе не змусили чекати.

Три омелюхи, чотири синиці,

Два снігурі та один горобець.

Скільки всіх птахів?


• У нашої кішки шість кошенят:

Двоє на дивані сплять,

Одне кошеня катає клубок,

Інше кошеня забралося в чобіток,

А інші сидять на віконці,

Дивляться, як Бобик лежить на сонці.

Скільки кошенят на віконці сидять?

2. Усна лічба. Робота з числовим віялом

— Збільшіть на 4 кожне із чисел: 2; 4; 1; 3.

— Зменшіть на 4 кожне із чисел: 9; 6; 8; 5.

3. Гра «Хто швидше?»

Біля дошки — 2 команди.

image42

4. Робота за індивідуальними картками


III. ОЗНАЙОМЛЕННЯ З НОВИМ МАТЕРІАЛОМ.

РОБОТА ЗА ПІДРУЧНИКОМ (с. 69)

Завдання 1

— Розгляньте першу таблицю. Що записано у першому рядку? у другому? у третьому? Що незмінне? Що змінюється? Як змінюється зменшуване? (Збільшується)

— Що відбувається з різницею? (Теж збільшується.)

— Розгляньте другу таблицю. Що записано у першому рядку? у другому? у третьому?

— Що незмінне? Що змінюється? Як змінюється від’ємник ? (Збільшується) Що відбувається з різницею? (Зменшується)

— Як же змінюється різниця від зміни одного з компонентів при сталому другому? Зробіть висновки.

Завдання 2

— Порівняйте, не обчислюючи.

— Які числа однакові? Як змінюється різниця?

Завдання 3

— Які многокутники ви бачите на малюнку? Назвіть їх. Виміряйте довжини сторін многокутників.

Завдання 4

— Накресліть у зошиті фігури за зразком.

— Поставте в зошиті точку на перетині ліній. Відрахуйте від неї 4 клітинки вниз і поставте другу точку. Від неї відрахуйте 6 клітинок праворуч і поставте третю точку. Ми позначили вершини трикутника. А тепер накреслимо його. За допомогою лінійки з’єднаємо всі точки відрізками.

Аналогічно учні креслять чотирикутник, вимірюють довжину кожної сторони.

— Виміряйте довжини сторін чотирикутників. Порівняйте їх. Зробіть висновки.

Фізкультхвилинка


IV. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1. «Конкурс красунь». Каліграфічне письмо цифр 6 і 9

2. Розвиток математичних знань

— Розв’яжіть приклади.

Учні по одному виходять до дошки, розв’язують приклади.

— Які відповіді одержали у прикладах першого стовпчика?

— Які відповіді одержали у прикладах другого стовпчика?

3. Самостійна {диференційована) робота

image44

 

V. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ

- Яке завдання було складним, а яке — легким?





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити