Математика. 1 клас. І семестр
розробки уроків

ТАБЛИЧНЕ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЕЛ У МЕЖАХ 10

 

Урок 63. ТАБЛИЦІ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЛА 5. ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЛА ЧАСТИНАМИ ВИДУ 3 + 2 + 3; 6 – 2 - 3.

ЗБІЛЬШЕННЯ І ЗМЕНШЕННЯ ЧИСЕЛ НА 5. СКЛАДАННЯ І РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧІ ЗА МАЛЮНКОМ. ПОБУДОВА ВІДРІЗКІВ

 

Мета: ознайомити учнів з таблицями додавання й віднімання числа 5, з додаванням і відніманням числа частинами виду 3 + 2 + 3; 6 - 2 - 3, із задачами на збільшення числа на кілька одиниць у непрямій формі; вчити будувати відрізки; формувати навички складання і розв'язування задач за малюнком; розвивати математичне мовлення; виховувати культуру письма, інтерес до навчання.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

 

II. ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Віршовані задачі

• Вітер листя обривав

І швиденько рахував.

5 листочків дубових

Та 3 різьблених кленових

Тихо він на землю клав

І  у діток запитав:

Скільки ж я листків зірвав? (8)

 

• Петрик книги протирав,

На полиці їх складав.

Ось поклав він 8 книг,

Потім ще 2.

Довго думав і гадав,

Скільки всіх книжок поклав? (10)

2. Математичний диктант

— 5 збільшити на 4;

— 8 зменшити на 3;

— від 10 відняти 4;

— до 3 додати 4;

— перший доданок 4, другий доданок 4. знайдіть суму.

3. Усне розв'язування задач

• Діти зірвали в саду 3 яблука і 7 персиків. Скільки всього фруктів зірвали діти?

• У трамваї було 7 пасажирів. 4 пасажири вийшли на зупинці. Скільки пасажирів залишилося на зупинці?

• Іра зірвала 3 ромашки й стільки ж волошок. Скільки квітів зірвала дівчинка?

4. Повторення складу числа 5

— З яких чисел складається число 5?

5. Каліграфічна хвилинка. Письмо цифри 5

 

III. ОЗНАЙОМЛЕННЯ З НОВИМ МАТЕРІАЛОМ

Робота за підручником (с. 70)

— Розгляньте таблицю додавання числа 5.

— Що ви помітили? (Перший доданок збільшується на 5, другий залишається без зміни, результат дії — сума — теж збільшується на 5.)

— Прочитайте всі приклади. Яке число додавали в кожному прикладі? (5)

— Тому таблиця й називається «Додати 5».

— У цій таблиці кожна наступна відповідь на 1 більша від попередньої.

— Розгляньте таблицю віднімання числа 5.

— Прочитайте кожний приклад. Порівняйте відповідь із числом, від якого віднімали 5. Яке число віднімали в кожному прикладі? (5)

— Тому таблиця й називається «Відняти 5».

— У цій таблиці перший приклад таблиці віднімання можна скласти з першого прикладу таблиці додавання і т. д.

— Затуліть лінійкою відповіді першого стовпчика. Прочитайте приклади від початку до кінця, називаючи відповідь.

— Затуліть лінійкою відповіді другого стовпчика. Прочитайте приклади з кінця до початку, називаючи відповідь.

Завдання 1

— Розгляньте числовий промінь. Від якого числа летіло сонечко? На якому числі сіло спочатку? потім? Прочитайте приклад. Яка відповідь прикладу?

— Скільки всього додали? Як саме? Скільки всього відняли? Як саме?

Завдання 2

— Розгляньте таблиці. Що треба зробити з числами першої таблиці? Яку дію виконати? Що треба зробити з числами другої таблиці? Яку дію виконати?

Завдання 3

— Обчисліть значення виразів. Прочитайте вирази з однаковими відповідями. (7 - 5; 5 – 3; 6 + 4; 5 + 5; 8 + 2; 1 + 5; 9 - 3) Решту прикладів прочитайте так, щоб відповіді звучали у порядку спадання. (4 + 5; 3 + 5; 2 + 5; 8 — 5; 6 — 5)

Завдання 4

— Розгляньте малюнок. Скільки горішків у гнома? Це на 5 горішків більше, ніж у білочки. Що можна сказати про більчині горішки? У неї більше чи менше?

— Складіть і розв’яжіть задачу за малюнком.

Завдання 5

Побудова відрізків. Знаходження довжин відрізків.

Фізкультхвилинка

 

IV. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Розв'язування прикладів з коментуванням

3 + 5 - 2               

9 – 5 + 1              

5 + 4 - 1               

10 – 2 - 5

2. Робота над текстовими задачами

Учитель читає текст задачі. Учні повторюють умову й запитання задачі. Учитель записує коротку умову задачі на дошці.

I — 5 яблук                          І — 5 яблук

II — ?, на 3 більше             II — ?, на 3 менше

— Порівняйте розв’язання задач.

— Чому першу задачу розв’язували додаванням?

— Чому другу задачу розв’язували відніманням?

3. Гра «Хто швидше?»

4. Самостійна робота

Поставте знаки >,<,=.

image46

 

V. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ

— Що сподобалося на уроці?

— У чому ви зазнали труднощів?






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами.

Всі матеріали на сайті доступні за ліцензією Creative Commons Attribution-Sharealike 3.0 Unported CC BY-SA 3.0 та GNU Free Documentation License (GFDL)

Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посиланням на сайт, будьте вдячними ми приклали багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2007-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.