Математика. 1 клас. І семестр
розробки уроків

ОЗНАКИ І ВЛАСТИВОСТІ ПРЕДМЕТІВ. МНОЖИНИ. ГЕОМЕТРИЧНІ ФІГУРИ. НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА 1-10 І ЧИСЛО 0

 

Урок 8. ЧИСЛО І ЦИФРА 2. ПОНЯТТЯ «ДРУГИЙ». НАСТУПНЕ ЧИСЛО. НАПИСАННЯ ЦИФРИ 2. ПОРІВНЯННЯ ПРЕДМЕТІВ ЗА ДОВЖИНОЮ («ДОВШИЙ — КОРОТШИЙ»)

 

Мета: ознайомити учнів з утворенням числа 2; сформувати поняття «другий», «наступне число»; учити писати цифру 2, порівнювати предмети за довжиною («довший — коротший»); формувати навички усної лічби; виховувати інтерес до математики.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

 

II. ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Весела лічба

Олексій пішов до річки

І впіймав аж три плотвички.

Кошеня одну вхопило.

Скільки рибок залишилось?

2. Гра «Яке число пропущене?»

Учитель називає числа, пропускаючи одне з них. Діти показують пропущене число на числових віялах.

3. Усна лічба. «Ланцюжок»

Пряма і зворотна лічба: від 3 до 8; від 10 до 6; від 7 до 2; від 6 до 1.

 

III. ОЗНАЙОМЛЕННЯ З НОВИМ МАТЕРІАЛОМ

1. Робота над загадкою

• Два кінця, два кільця, а посередині цвях. (Ножиці)

— Яке число почули в загадці? (2)

— Чого буває тільки по два? (Рук, ніг, очей, вух)

— А ще говорять, коли речей по два — пара.

— Які пари предметів ви знаєте? (Капці, лижі, ковзани)

2. Робота за підручником (с. 14-15)

Завдання 1

1) Бесіда за малюнком.

— Хто прийшов до козенятка? Козенятко — перше, а телятко — друге. Скільки їх разом?

— Чого іще на малюнку два? (Квітів, вух у кожної тварини, ріжок, очей тощо)

— Цифрою 2 позначають число два. Воно наступне після одиниці.

2) Ознайомлення з друкованою і рукописною цифрою 2.

— На кого вона схожа?

• Пливе лебідь у ставку,

Вигнув шию він тонку,

Хвостик вгору припідняв,

Цифру 2 нам показав.

3) Робота з набірним полотном.

• В лісі білочка жила і грибок нам принесла.

А за нею їжачок, теж приніс один грибок.

— Як отримали число два?

— Число два позначається цифрою 2.

4) Робота в зошиті. Написання цифри 2.

а) Пояснення вчителя.

— Цифра 2 складається з верхнього малого напівовала, похилої і хвилястої ліній. Починають писати цифру трохи вище за центр клітини, ведуть лінію вгору, заокруглюють її у правому верхньому кутку, ведуть похилу лінію до середини нижньої сторони клітини. Потім уздовж нижньої сторони клітини пишуть хвилясту лінію (вгору, вниз, вгору).

б) Написання цифри в повітрі.

в) Написання цифри в зошиті.

Завдання 2

— Розгляньте малюнок. До якої він казки? Розкажіть її.

— Чому їжачок переміг у змаганні?

— Розгляньте потяг. Який новий пасажир у ньому з’явився?

Завдання 3

— Назвіть усі предмети. Чого один чи одна? Чого — по двоє? Що зайве на малюнку? Чому?

Завдання 4

— Розкажіть, кого і що ви бачите на малюнку.

— А чи бачите ви, де на малюнку заховалися цифри 1? А цифри 2?

Завдання 5

— Який олівець довший — жовтий чи червоний? Який олівець найкоротший?

3. Ознайомлення з монетами вартістю 1 к., 2 к.

Фізкультхвилинка

 

IV. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Гра «Домалюй дзеркальне зображення предмета»

 

 

2. Самостійна робота

Гра «Дивись не позіхай, кількість предметів і цифру правильно сполучай» (за картками)

 

 

V. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ

— Ми рахували? Ми писали?

— Яку цифру вивчали?






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами.

Всі матеріали на сайті доступні за ліцензією Creative Commons Attribution-Sharealike 3.0 Unported CC BY-SA 3.0 та GNU Free Documentation License (GFDL)

Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посиланням на сайт, будьте вдячними ми приклали багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2007-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.