Матеріали для Нової української школи 1 клас - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Математика. 2 клас. І семестр
розробки уроків

ТАБЛИЦІ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЕЛ. ЗАДАЧІ НА ДВІ ДІЇ. ВИРАЗИ З ДУЖКАМИ

 

ВИРАЗИ З ДУЖКАМИ

 

Урок 31. ЗАДАЧІ, ЯКІ ДВІЧІ МІСТЯТЬ ВІДНОШЕННЯ «НА... БІЛЬШЕ» («менше»). ПОНЯТТЯ «ДОВЖИНА» І «ШИРИНА» ПРЯМОКУТНИКА. САМОСТІЙНА РОБОТА

 

Мета: ознайомити учнів із задачами, які двічі містять відношення «на... більше» («менше»), з поняттями «довжина» і «ширина» прямокутника; удосконалювати обчислювальні навички; розвивати кмітливість, логічне мислення; виховувати інтерес до математики.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

 

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Перевірка домашнього завдання (с. 44, завдання 248;249)

Завдання 248

— Скільки потрібно складальників?

Завдання 249

— Прочитайте, якими цифрами позначено прямокутники і трикутники.

2. Робота за таблицею

Числа

Знайти

Числа

Знайти

50 і 10

різницю

50 і 1

різницю

13 і 75

суму

23 і 23

суму

3. Хвилинка каліграфії

— Установіть закономірність і запишіть числа, вставляючи пропущені.

95; 90; 85; ?; ?.

4. Математичний диктант

• У першому стовпчику 16 прикладів, у другому — 12 прикладів. Скільки всього прикладів у двох стовпчиках?

• В одному стовпчику 12 прикладів, а в другому — на 5 прикладів менше. Скільки прикладів у другому стовпчику?

• У двох стовпчиках 43 приклади. Скільки прикладів у другому стовпчику, якщо в першому стовпчику їх 13?

• Учень мав розв’язати 35 прикладів. Увечері він розв’язав 14 прикладів. Скільки прикладів йому залишилося розв’язати?

• Після того, як учень розв’язав 32 приклади, йому залишилося розв’язати 25 прикладів. Скільки прикладів він мав розв’язати?

• Учень мав розв’язати 56 прикладів, після того, як він розв’язав декілька прикладів, йому залишилося розв’язати 24 приклади. Скільки прикладів розв’язав учень?

 

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся, що таке «довжина» і «ширина» прямокутника.

 

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Робота за підручником (с. 44-45)

Завдання 250

Учні коментують, як виконали обчислення.

Завдання 251. Самостійна робота

Під час перевірки учні читають виписані приклади і пояснюють спосіб обчислення.

Завдання 252. Самостійне виконання завдання

Учні креслять три відрізки; перший завдовжки 8 см, другий — на 2 см довший, а третій — на 3 см довший від другого. На скільки сантиметрів перший відрізок коротший за третій?

Завдання 253

Під час повторення умови один учень креслить схему і пояснює розв’язання. Після цього учні самостійно записують розв’язання. Учитель перевіряє.

Завдання 254. Усне виконання завдання

Розгляньте малюнок. Покажіть одне одному ширину прямокутника, довжину прямокутника.

Учні вимірюють довжину і ширину.

— На скільки сантиметрів ширина прямокутника менша за його довжину?

Завдання 255*. Самостійна робота

Під час перевірки один учень біля дошки розв’язує і пояснює.

— Сума двох чисел — 20. Якщо від одного числа відняти 4, а до другого додати 4, то обидва доданки будуть рівні. Знайдіть ці числа. (6 і 14)

Завдання 256

Учні будують прямокутник, ширина якого 3 см, а довжина — 6 см. Знаходять його периметр.

Учитель звертає увагу на те, що периметр прямокутника обчислюється так: Р = а + а + в + в, де Р — периметр; а — ширина прямокутника; в — довжина прямокутника.

2. Фізкультхвилинка

 

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ (див. додаток до уроку)

 

VІ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

— З якими новими поняттями ознайомилися на уроці?

— Чого навчалися?

 

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 45, завдання 257; 258.

 

ДОДАТОК ДО УРОКУ 31

 

1. Самостійна робота

1 варіант

1) Задача.

Бабуся Кіра приготувала 14 тістечок. Інга з’їла 3 тістечка, а Степан — 4. Скільки тістечок залишилося?

2) Обчислити значення виразів.

37 - (5 + 22)                   

23 + (7 + 13)

53 - (20 + 33)                 

7 + (63 + 7)

51 - (21 + 20)                 

100 - (60 + 20)

3) Порівняти вирази.

image82

 

2 варіант

1) Задача.

У художника-модельєра було 18 м стрічки. Спочатку він використав 6 м стрічки, а потім — ще 8 м. Скільки стрічки залишилось у модельєра?

2) Обчислити значення виразів.

23 - (9 + 4)

65 - 20 - 3

33 - (5 + 6)

42 + (14 - 7)

8 + 5 + 40

12 + 12 - 20

3) Порівняти вирази.

image83

2. Офтальмологічна пауза

3. Розв'язування логічних задач

• Горіло 7 свічок. Дві свічки погасли, а решту залишили освітлювати кімнату. Скільки свічок залишилось?

• З-під воріт видно 8 котячих лап. Скільки котів у дворі? Запишіть відповідь.

• На двох полицях 20 книжок. На верхній полиці на 6 книг більше, ніж на нижній. Скільки книжок на кожній полиці? (7 і 13)









загрузка...

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами. Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посилання на сайт, будьте вдячними ми затратили багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2008-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.