Математика. 2 клас. І семестр
розробки уроків

УСНЕ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЕЛ У МЕЖАХ 100 З ПЕРЕХОДОМ ЧЕРЕЗ РОЗРЯД

 

Урок 35. ЗАСТОСУВАННЯ ПРИЙОМІВ УСНОГО ДОДАВАННЯ ДВОЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ У ПРОЦЕСІ РОЗВ'ЯЗАННЯ ПРИКЛАДІВ І ЗАДАЧ. РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ НА РУХ

 

Мета: формувати вміння застосовувати прийоми усного додавання двоцифрових чисел у процесі розв'язування прикладів і задач; удосконалювати вміння розв'язувати текстові задачі вивчених видів, знаходити значення буквених виразів; розвивати увагу, логічне мислення; виховувати інтерес до математики.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

 

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Перевірка домашнього завдання (с. 438, завдання 275; 276)

Завдання 275

— Скільки індичих яєць здали в інкубатор?

Завдання 276

— Прочитайте відповіді в порядку спадання.

Завдання 360

2. Гра «Мовчанка»

Доданок

34

36

19

65

78

55

Доданок

18

28

75

26

19

38

Сума

 

 

 

 

 

 

3. Хвилинка каліграфії

— Запишіть числа:

1) в порядку зростання;

2) в порядку спадання.

13 43 82 19 68 81

 

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— Сьогодні на уроці ми будемо вчитися застосовувати прийоми усного додавання двоцифрових чисел у процесі розв’язування прикладів і задач.

 

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Робота за підручником (с. 48-49)

Завдання 277

Учні знаходять значення виразу зі змінною.

Завдання 278

Учні «ланцюжком» читають вирази та пояснюють спосіб обчислення.

Завдання 279. Коментоване розв'язування завдання

— Розгляньте малюнок. Яка була відстань між ведмедиками?

— Скільки кроків вони зробили разом?

— Яка відстань буде між ведмедиками?

Завдання 280. Фронтальне вивчення змісту задачі

Під час відтворення змісту учні на дошці зображують умову задачі.

Після цього працюють самостійно, один учень — за закритою дошкою. Відповідають на друге питання: «Яка маса суміші, якщо води взяли 15 кг?».

Завдання 281

Учні усно знаходять значення виразу та пояснюють прийом обчислення.

Завдання 282*

Учні будують прямокутник, ширина якого 3 см, щоб його можна було поділити на 2 квадрати. (3 см + 3 см = 6 см — довжина)

2. Фізкультхвилинка

 

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1. Гра «Математичні кінцівки»

26 + 65 = (20 + 60) + (6 + 5) = 80 + 11 = ...

57 + 34 = ...

64 + 28 = ...

29 + 26 = ...

2. Робота над задачею

• Шкільна бібліотека отримала для другокласників 35 підручників з математики, а з читання — на 12 підручників більше. Скільки всього підручників для другокласників отримала бібліотека?

• У колекції Остапа 14 трансформерів. Це на 5 менше, ніж у Семена. Скільки трансформерів у хлопчиків разом?

3. Офтальмологічна пауза

4. Розв'язування логічних задач

• У Тетянки було 5 горіхів. Один вона віддала братові, й у них стало горіхів порівну. Скільки горіхів було у брата спочатку? (3 горіхи)

• Віра, Ніна і Оля гралися ляльками. Вони одягнули своїх ляльок — одну в пальто, другу — в куртку, а третю — в сукню. Коли мама запитала дівчаток, що вони одягнули на своїх ляльок, дівчатка вирішили пожартувати, і одна з них сказала: «Віра одягла на ляльку сукню, а Оля — пальто». Друга відповіла: «Віра одягла на ляльку пальто, і Ніна — теж пальто». Потім дівчатка додали, що і в першій, і в другій відповіді одна частина правильна (істинна), а друга — неправильна (хибна). Чия лялька в сукні, чия — в пальті, а чия — в куртці? (Якщо Віра одягла на свою ляльку сукню, Оля не могла одягнути на свою ляльку пальто, тому що в другій відповіді пальто згадано двічі. Отже, в першій відповіді істинне те, що Віра одягла на ляльку сукню, а пальто одягла на ляльку Ніна. Оля одягла на свою ляльку куртку.)

 

VІ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

— Чого навчалися на уроці?

— Яке завдання здалося найскладнішим?

 

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 49, завдання 283; 284.






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами.

Всі матеріали на сайті доступні за ліцензією Creative Commons Attribution-Sharealike 3.0 Unported CC BY-SA 3.0 та GNU Free Documentation License (GFDL)

Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посиланням на сайт, будьте вдячними ми приклали багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2007-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.