Матеріали для Нової української школи 1 клас - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Математика. 2 клас. І семестр
розробки уроків

УСНЕ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЕЛ У МЕЖАХ 100 З ПЕРЕХОДОМ ЧЕРЕЗ РОЗРЯД

 

Урок 40. ВІДНІМАННЯ ЧИСЛА ВІД СУМИ. РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ РІЗНИМИ СПОСОБАМИ

 

Мета: пояснити учням прийоми віднімання числа від суми; вчити розв'язувати задачі різними способами; розвивати пізнавальний інтерес; виховувати почуття відповідальності.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Перевірка домашнього завдання (с. 53, завдання 320; 321)

Завдання 320

— Прочитайте вирази та їх значення.

Завдання 321

— Скільки осіб обідало в обох залах разом?

2. Гра «Угадай число»

image90

3. Складання задачі за коротким записом, розв'язування різними способами

Було — 44 і 9

Продали — 13

Залишилося — ?

4. Хвилинка каліграфії

— Установіть закономірність і запишіть числа, вставляючи пропущені.

4; 4; 44; 44; 4; ...

 

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся, як віднімати число від суми.

 

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Робота за підручником (с. 53-54)

Завдання 322

Учні складають коротку умову і записують розв’язання задачі трьома способами.

Було — 5 ч. і 6 ж.

Приготували салат — 4 п.

Залишилося —?

1-й спосіб. (5 + 6) – 4 = 7

2-й спосіб. (5 - 4) + 6 = 7

3-й спосіб. (6 - 4) + 5 = 7

Завдання 323. Колективне опрацювання матеріалу

— Розгляньте малюнки й поясніть, як від суми чисел 4 і 3 можна відняти число 2. Зробіть висновок.

1-й спосіб: (4 + 3) - 2 = 7 - 2 = 5

2-й спосіб: (4 + 3) - 2 = (4 - 2) + 3 = 5

3-й спосіб: (4 + 3) – 2 = 4 + (3 - 2) = 5

Висновок. Щоб відняти число від суми, можна, якщо можливо, відняти число від одного доданка і різницю додати до іншого доданка.

Завдання 324

Учні «ланцюжком» обчислюють значення виразів різними способами.

Один учень працює біля дошки, решта — у зошитах.

Завдання 325. Колективне опрацювання матеріалу

— Розгляньте способи додавання і віднімання чисел і визначте, які властивості дій використано.

image91

Завдання 326

Учні «ланцюжком» обчислюють значення виразів різними способами.

Один учень працює біля дошки, решта — у зошитах.

Завдання 327*

Учні будують квадрат зі стороною 4 см та інший прямокутник з таким самим периметром.

Р = 4 + 4 + 4 + 4 = 16 (см); 16 : 2 = 8 (см) — півпериметра.                                                                          

Отже, сторони прямокутника: 1 і 7; 2 і 6; 3 і 5 см.

2. Фізкультхвилинка

 

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1. Робота над задачею

Тато зловив 14 рибин, а син — 5. Мама зварила юшку з 4 рибин. Яка кількість рибин залишилася?

Задачу можна розв’язати виразом: (14 + 5) - 4.

— Обчислимо зручним способом: (14 + 5) - 4 = (14 - 4) + 5 = 10 + 5 = ... (р.)

2. Обчислення значень виразів

(8 + 7) - 8       

(12 + 3) - 5     

(6 + 22) - 6     

(44 + 15) - 5

3. Офтальмологічна пауза

4. Розв'язування логічної задачі

• Три хлопчики — Кирило, Мишко і Дмитрик — з’їли апельсин, грушу і мандарин. Коли їх запитали: «Хто що їв»?, вони пожартували і відповіли загадково.

Кирило: «Мишко з’їв апельсин, а Дмитрик грушу».

Мишко: «Кирило з’їв апельсин, і Дмитрик апельсин».

Потім Дмитрик додав, що в першій і другій відповідях одна частина правильна, а друга — ні. Що з’їв кожен з хлопчиків?

 

Кирило

Мишко

Дмитрик

апельсин

+

-

-

груша

-

-

+

мандарин

-

+

-

Відповідь. Кирило з’їв апельсин, Мишко — мандарин, а Дмитрик — грушу.

 

VІ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

— З якими прийомами обчислень ознайомилися на уроці?

— Оцініть свою роботу.

 

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 54, завдання 328; 329.









загрузка...

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами. Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посилання на сайт, будьте вдячними ми затратили багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2008-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.