Математика. 2 клас. І семестр
розробки уроків

ПОВТОРЕННЯ МАТЕРІАЛУ ЗА 1-Й КЛАС

 

Урок 4. ПЕРЕСТАВНА ВЛАСТИВІСТЬ ДІЇ ДОДАВАННЯ. ПОРІВНЯННЯ ЗАДАЧ НА ЗБІЛЬШЕННЯ І ЗМЕНШЕННЯ ЧИСЛА НА ДЕКІЛЬКА ОДИНИЦЬ

 

Мета: узагальнити знання учнів про переставну властивість дії додавання; навчати порівнювати прості задачі на збільшення і зменшення числа на декілька одиниць; розвивати спостережливість, кмітливість; виховувати пізнавальний інтерес.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Щоб урок пройшов немарно,

Треба сісти рівно, гарно

І виконувати те,

Про що мова зараз йде.

 

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Перевірка домашнього завдання (с. 7, завдання 30; 31)

Завдання 30

— Прочитайте приклади, у яких відповіді — числа четвертого десятка (7 + 32; 47 - 10; 2 + 8 + 25; 46 - 10 + 2); відповіді — одноцифрові числа (10 - 7; 18 - 8 - 3).

Завдання 31

— Скільки мішків картоплі зібрали з другої ділянки?

— Скільки всього мішків картоплі зібрали з двох ділянок?

2. Ритмічна гра «Лічба через 5»

Торкнутися руками ніг, торкнутися правою рукою лівого плеча, торкнутися лівою рукою правого плеча, плеснути в долоні — «п’ять» і т. д.

3. Хвилинка каліграфії з логічним завданням

17; 52; 39; 40; 19; 62; 86.

— Запишіть числа в порядку зростання.

— Запишіть числа в порядку спадання.

4. Математичний диктант

• Запишіть числа, які при лічбі передують числам: 52; 100; 89; 11; 71; 38.

• Запишіть числа, які при лічбі йдуть за числами: 61; 90; 14; 10; 99; 22.

 

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

Сьогодні ми повторимо переставну властивість дії додавання.

 

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Робота за підручником (с. 7-8)

Завдання 32. Самостійне виконання завдання Один учень працює біля дошки.

Завдання 33

— Діти склали однакові приклади. Чому?

— А чи можна сказати, що якийсь приклад складено неправильно? Чому?

— Згадайте, якою властивістю додавання можна користуватися під час розв’язування прикладів?

Переставна властивість додавання: додавати числа можна в будь-якому порядку.

Завдання 34

Учні коментують, як виконали обчислення.

Завдання 35. Самостійне виконання завдання Один учень працює біля дошки.

Завдання 36

Учні порівнюють задачі та їх розв’язання.

— Чим схожі задачі?

— Чим відрізняються?

— Чому перша задача розв’язується додаванням, а друга — відніманням?

Завдання 37

Учні «ланцюжком» розв’язують приклади. Один учень працює біля дошки, решта — у зошитах.

Завдання 38

Учні складають задачі за коротким записом та розв’язують їх. Складають обернені задачі до другої.

Завдання 39. Усне виконання завдання

— Розгляньте малюнок. Яка маса песика? (5 + 2 - 1 = 6 (кг))

2. Фізкультхвилинка

 

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1. Обчислення зручним способом з коментуванням

7 + 5 + 3                        

5 + 3 + 7 + 5

2 + 10 + 8                      

4 + 1 + 6 + 9

2. Гра «Додай словечко»

— Доповніть твердження так, щоб вони стали істинними.

• Прямі перетинаються в...

• Через дві точки можна провести...

• Частина прямої, яка тільки з одного боку обмежена точкою, називається...

• Частина прямої, яка з обох боків обмежена точками, називається...

3. Офтальмологічна пауза

4. Розв'язування логічних задач

• Кришка парти має 4 кути. Один з них відрізали. Скільки кутів стало в кришки парти? (5)

• Надійка поставила 11 тарілок на стіл, із них перевернула 3 тарілки. Скільки тарілок на столі? (11)

 

VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

— Що нового ви дізналися на уроці?

— Якою властивістю додавання можна користуватися під час розв’язування прикладів?

 

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 8, завдання 40; 41.






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами.

Всі матеріали на сайті доступні за ліцензією Creative Commons Attribution-Sharealike 3.0 Unported CC BY-SA 3.0 та GNU Free Documentation License (GFDL)

Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посиланням на сайт, будьте вдячними ми приклали багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2007-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.