Математика. 2 клас. І семестр
розробки уроків

АРИФМЕТИЧНІ ДІЇ МНОЖЕННЯ І ДІЛЕННЯ

 

Урок 56. ПОРІВНЯННЯ ВИРАЗІВ. ЗНАХОДЖЕННЯ ЗНАЧЕНЬ ВИРАЗІВ. РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ НА ДВІ ДІЇ РІЗНИХ СТУПЕНІВ

 

Мета: вдосконалювати обчислювальні навички, вміння розв'язувати прості і складені задачі на множення; закріплювати табличні випадки множення числа 2, вміння порівнювати числові вирази, знаходити значення виразів; розвивати логічне мислення; виховувати пізнавальний інтерес.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

 

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Перевірка домашнього завдання (с. 72, завдання 443; 444)

Завдання 443

— Прочитайте вирази, у яких остання дія — додавання; віднімання.

Завдання 444

— Прочитайте розв’язання задачі додаванням.

2. Гра «Відповідай, не позіхай»

— Скільки днів в одному тижні? у двох? у трьох? у чотирьох? у п’яти?

— Скільки місяців у році? у двох? у трьох? у чотирьох? у п’яти?

— Скільки ніг у бджоли? у двох бджіл? у трьох бджіл? у чотирьох бджіл?

— Скільки ніг у павука? у двох павуків? у трьох павуків? І т. ін.

— Що ви маєте знати, щоб легко справлятися з розв’язанням даних задач? (Таблицю множення.) А чи може в житті стати у пригоді знання таблиці множення?

3. Гра «Устав знаки дій»

4. Робота над задачею

Дві майстерні повинні були відремонтувати за місяць 63 пральні машини. Перша майстерня відремонтувала 28 машин, а друга — на 7 машин більше.

— Що дізнаєтеся, виконавши дії:

28 + 7 = ?            

28 + (28 + 7) = ?  

63 – 28 - (28 + 7) = ?

5. Хвилинка каліграфії

— Яке число «зайве»?

4; 8; 12; 16; 17; 20.

6. Розв'язування задач за малюнками

• Оля вимила чайні чашки і поставила їх на полицю в 2 ряди, по 5 чашок у ряді. Скільки чашок вимила Оля?

• Олена вимила чайні блюдця і поставила їх на полицю в 5 рядів, по 2 блюдця в кожен ряд. Скільки блюдець вимила Олена?

 

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— Сьогодні на уроці ми повторимо таблицю множення числа 2.

 

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Робота за підручником (с. 72)

Завдання 445

Учні «ланцюжком» обчислюють значення виразів і порівнюють їх.

Завдання 446

Задача розв’язується самостійно, після аналізу. Один учень працює за закритою частиною дошки.

— Як дізнатися, скільки грошей у брата?

— Як дізнатися, скільки грошей у сестри?

— Скільки грошей у брата й сестри разом?

Завдання 447. Коментоване розв'язування прикладів

Учитель звертає увагу на те, яким чином виконуються обчислення.

Завдання 448

На дошці записується коротка умова задачі. Складається план розв’язання задачі і записується розв’язання.

Завдання 449. Колективне розв'язання задачі Аналіз умови задачі, запис скороченої умови.

Завдання 450*

Один учень біля дошки будує трикутник з прямим кутом і пояснює розв’язання.

2. Фізкультхвилинка

 

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1. Обчислення значень виразів

2. Робота над задачею

У гаманці 5 монет по 2 к. і 1 монета 25 к. Скільки всього копійок у гаманці?

3. Гра «Математичні кінцівки»

4. Офтальмологічна пауза

5. Розв'язування логічних задач

• У кішки народилися кошенята: 2 білих і 2 чорних. Я взяла з коробки кошеня. Якого кольору воно може бути? (Біле або чорне.)

• Я взяла з коробки двох кошенят. Якого кольору вони можуть бути? (Обидва білі; обидва чорні; одне біле, а одне чорне)

• Я взяла трьох кошенят. Якого кольору вони можуть бути?(Двоє білих, одне чорне; двоє чорних і одне біле.)

• Кіт стоїть на 4 лапах і важить 6 кг. Скільки він важитиме, коли встане тільки на задні лапи? (6 кг)

• У кішки четверо кошенят рудого і білого кольору. Рудих більше, ніж білих. Яких скільки? (3 рудих, 1 біле.)

 

VІ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

— Чого навчалися на уроці?

— Яке завдання здалося складним?

 

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 72, завдання 451; 452.






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи 1 клас - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами. Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посилання на сайт, будьте вдячними ми затратили багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2008-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.