Математика. 2 клас. ІІ семестр
розробки уроків

АРИФМЕТИЧНІ ДІЇ МНОЖЕННЯ ТА ДІЛЕННЯ (продовження)


Урок 81. ТАБЛИЦЯ ДІЛЕННЯ НА 4. ЗАСТОСУВАННЯ ТАБЛИЦІ ДІЛЕННЯ ДЛЯ ЗНАХОДЖЕННЯ ЗНАЧЕНЬ ВИРАЗІВ І РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ


Мета: ознайомити учнів з таблицею ділення на 4; формувати вміння застосовувати таблицю під час знаходження значень виразів і розв'язування задач; розвивати увагу, пам'ять, мовлення; виховувати почуття дружби, взаємодопомогу.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Перевірка домашнього завдання (с. 95, завдання 620; 621)

Завдання 620

—  Скільки всього кущів троянд посадили учні?

Завдання 621

—  На скільки більше господарка зібрала полуниць, ніж смородини?


2. Усна лічба

1) Гра «Не помилися»!

На плакаті написані числа від 1 до 90. Завдання: назвати числа, які зустрічаються в таблиці множення на 4.

2) Гра «Знайди пару».

До дошки по черзі виходять по 3 учні від кожного ряду. Завдання: записати у віконцях числа, щоб вийшла правильна рівність.

3) Гра «Хто швидший?».

4) Усне розв'язування задач.

✵ На віконці три кішки, у кожної кішки — чотири ніжки. Скільки ніжок у трьох кішок?

✵ Біля віконця чотири діжечки, в кожній діжечці — по три жаби. Скільки жаб у чотирьох діжечках?

✵ У 3 наметах жили туристи, по 4 в кожному. Скільки туристів було?


3. Хвилинка каліграфії

—  Яке число «зайве» і чому?

23; 43; 58; 73; 93.


III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

—  Сьогодні на уроці ми складемо таблицю ділення на 4.


IV. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Робота за підручником (с. 96)

Завдання 622. Колективне опрацювання матеріалу

Учні читають таблицю множення числа 4 і пояснюють, як склали таблицю ділення на 4.

Завдання 623

Учні «ланцюжком» розв’язують приклади, користуючись таблицею ділення на 4. Один учень працює біля дошки, решта — у зошитах.

Завдання 624. Колективне розв'язання задач

Аналіз умови задачі, запис скороченої умови. Порівняння задач та їх розв’язання.

Завдання 625. Самостійне виконання завдання Один учень працює біля дошки.

Завдання 626*

Після колективного ознайомлення зі змістом задачі учні складають план розв’язання задачі:

1) Яка ширина прямокутника?

2) Який периметр прямокутника?

Сильніші учні, скориставшись планом, самостійно записують її розв’язання у зошити.

Решта учнів разом з учителем розглядають план розв’язання і визначають дії.


2. Фізкультхвилинка


V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1. Колективне розв'язування задачі

Зрізали — 20 гол. і 16 гол.

Розклали — по ? гол. 4 кор.

— Що треба дізнатися спочатку? Якою дією? Чому?

— Якою дією треба відповісти на питання задачі? Чому?


2. Обчислення значень виразів


3. Гра «віконечка»


4. Офтальмологічна пауза


5. Розв'язування логічної задачі

Михайлик, Дмитрик і Павлик гуляли на вулиці. Біля них гралося кошеня. Підійшла до хлопчиків Тетянка і запитала, чиє це кошеня. Хлопчики відповіли так:

Михайлик: «Це моє кошеня».

Дмитрик: «Це кошеня не Павлика».

Чиє ж насправді було кошеня, якщо одне з цих тверджень істинне, а одне — хибне?

Відповідь. Кошеня — Дмитрика.


VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ


VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 96, завдання 627; 628.






Personalised Essay Writing Service for You

Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити