Математика. 2 клас. ІІ семестр
розробки уроків

АРИФМЕТИЧНІ ДІЇ МНОЖЕННЯ ТА ДІЛЕННЯ (продовження)

 

Урок 90. ЗАСТОСУВАННЯ ПРАВИЛ ПРО ПОРЯДОК ВИКОНАННЯ АРИФМЕТИЧНИХ ДІЙ. РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ

 

Мета: вправляти учнів у застосуванні правил про порядок виконання арифметичних дій, розв'язуванні задач у дві дії (на збільшення, зменшення числа у декілька разів); повторити вивчений матеріал; розвивати пам'ять, увагу; виховувати почуття товариства.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Перевірка домашнього завдання (с. 106-107, завдання 698; 699)

Завдання 698

— Скільки дубів посадили?

Завдання 699

— Прочитайте вирази, у відповіді яких є цифра 2; цифра 3; цифра 4; цифра, що стоїть між 7 і 9.

 

2. Аналіз результатів самостійної роботи, розв'язування відповідних завдань

 

3. Усна лічба

1) Гра «Склади приклад».

Даються числа 5; 8; 12; 18; 36. Завдання: скласти різні приклади на табличне множення і ділення з цими відповідями.

2) Гра «Крокуй і лічи».

Троє учнів змагаються між собою. Вони стають в одну лінію. Учитель стає поряд з першим учнем, вони одночасно роблять перший крок, під час якого учитель говорить, припустимо: «п’ять». Учень має швидко «налаштуватися» на це число і, роблячи наступні кроки, говорити: «десять, п’ятнадцять, двадцять і т. ін.» — на кожен крок по числу. Учитель йде з ним у ногу, не даючи уповільнити крок. Як тільки учень назвав неправильне число, вони відразу зупиняються, до кінця гри сходити з цього місця не можна.

Те саме виконують решта гравців по черзі. Перемагає той, хто зупиниться далі.

3) Лічба четвірками до 40; п'ятірками до 50.

 

4. Усне розв'язування задач

1)  Михайлик знайшов 7 білих грибів, а маслюків — у 3 рази більше. Скільки маслюків знайшов Михайлик?

2)  Оленка знайшла 7 білих грибів, а маслюків — на 3 більше. Скільки маслюків знайшла Оленка?

3)  У перший день доярка надоїла 18 л молока, в другий день — у 2 рази менше, ніж у перший, а в третій день — на 2 л менше, ніж у другий. Скільки літрів молока надоїла доярка в третій день?

 

5. Хвилинка каліграфії

— Запишіть числа, названі в грі «Крокуй і лічи».

 

6. Математичний диктант

•   Добуток чисел 2 і 5 збільшити на 50.

•   Добуток чисел 5 і 9 зменшити на 18.

•  Частку чисел 30 і 5 збільшити на 12.

•  Знайти третину числа 21.

•  Знайти половину числа 18.

•  Число 6 збільшити в 5 разів.

•  Число 32 зменшити в 4 рази.

 

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— Сьогодні на уроці ми повторимо порядок виконання дій у виразах.

 

IV. ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Робота за підручником (с. 107-108)

Завдання 700. Усне виконання завдання Учні «ланцюжком» розв’язують приклади.

Завдання 701

Ознайомившись з умовою задачі, учні складають план розв’язання задачі:

1) Скільки гусей у господарки?

2) Скільки всього водоплавної птиці в господарки?

Після складання плану розв’язання учні записують розв’язання самостійно.

Завдання 702

Ознайомившись з умовою задачі, учні складають її короткий запис та самостійно розв’язують.

Завдання 703. Коментоване розв'язування прикладів Один учень працює біля дошки.

Завдання 704. Усне виконання завдання Учні знаходять третину чисел: 12; 15; 24.

Завдання 705

Учні з числами 21 і 3 складають три задачі: на знаходження остачі, на зменшення числа на кілька одиниць і на різницеве порівняння чисел.

а) Колективне складання задач.

б) Самостійне розв’язування задачі.

 

2. Фізкультхвилинка

 

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ (див. додаток)

 

VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

 

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 108, завдання 708; 709.

 

ДОДАТОК ДО УРОКУ 90

1. Розв'язування задачі з поясненням

В авторемонтній майстерні працювали 21 слюсар, а механіків — у 7 разів менше. Скільки всього робітників працювало в майстерні?

— Чи можна відразу відповісти на питання задачі? Чому?

— Що треба дізнатися спочатку? Якою дією? Чому?

— Якою дією дамо відповідь на питання задачі? Чому?

 

2. Розв'язування задачі із взаємоперевіркою

Було — 20 прикл.

Розв’язав — по 4 прикл. 2 стовп.

Залишилося — ?

 

3. Офтальмологічна пауза

 

4. Розв'язування логічних задач

1) Завдання 706.

На змаганнях із гандболу гравці однієї команди набрали 21 очко, що у 3 рази більше, ніж іншої. Який був рахунок у грі? (21 : 7)

2) Завдання 707*.

У зайців, які гралися на галявині, 18 вух. 4 зайці заховалися. Скільки зайців залишилося на галявині? (18 : 2 = 9; 9 - 4 = 5)

3) Три білочки збирали горіхи. Перша зібрала 6 горішків, друга — 5, а третя — лише один. Але білочки поділили всі горішки порівну. Скільки горіхів віддала третій білочці перша і скільки — друга? (Перша — 2, друга — 1)






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи 1 клас - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами. Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посилання на сайт, будьте вдячними ми затратили багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2008-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.