Математика. 2 клас. ІІ семестр
розробки уроків

АРИФМЕТИЧНІ ДІЇ МНОЖЕННЯ ТА ДІЛЕННЯ (продовження)


Урок 67. ВПРАВИ І ЗАДАЧІ НА ЗАСВОЄННЯ ТАБЛИЦІ МНОЖЕННЯ ЧИСЛА 3. ПОРІВНЯННЯ ЗАДАЧ


Мета: формувати в учнів навички табличного множення числа 3; вправляти у розв'язуванні прикладів і задач; розвивати логічне мислення, пам'ять, увагу; виховувати акуратність.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1.   Перевірка домашнього завдання (с. 82, завдання 522;523)

Завдання 522

Прочитайте вирази, у яких остання дія додавання; віднімання.

Завдання 523

Хто із хлопчиків заплатив більше? На скільки більше?


2. Робота за таблицею


Множник

3

3

 

3

3

3

3

3

 

3

Множник

3

5

2

 

 

 

 

8

5

 

Добуток

 

 

6

18

15

27

21

 

15

9


3. Задачі у віршах

✵   Йшли 4 їжаки,

Кожен ніс по три грибки.

Скільки всіх було грибків

В чотирьох цих їжаків? (12)


✵  Йшло 4 віслюки,

Кожен ніс по два мішки.

Скільки всіх було мішків

В чотирьох цих віслюків? (8)


✵  В кожну миску 3 котлети

Клала лиска Віолетта.

Мисочок у лиски 6.

А котлет? Хто відповість? (18)


✵  На столі — 4 миски,

В кожній з них по 3 сосиски.

Скільки всіх сосисок там

Знати хочеться котам. (12)


4. Хвилинка каліграфії

—   Запишіть відповіді таблиці множення числа 3.


5. Математичний диктант

—   Запишіть вирази. Знайдіть значення цих виразів.

✵ Сума чисел 9 і 7; 14 і 8; 35 і 38.

✵ Різниця чисел 33 і 6; 40 і 17; 60 і 9.

✵ Добуток чисел 3 і 7; 2 і 8; 3 і 6.

✵ Частка чисел 12 і 2; 14 і 2; 18 і 2.


6. Усне розв'язування задач

1) Щоб полити одну грядку, потрібно 3 відра води. Скільки потрібно води, щоб полити 7 таких грядок?

2) Оля намалювала 10 кружечків, розташувавши їх у 2 ряди, в кожному ряду — порівну. Скільки кружечків в одному ряду?

3) У бібліотеці було видано 16 книг, по 2 книги кожному відвідувачу. Скільки було відвідувачів?

4) У три ряди намалювали 12 кружечків, у кожному ряду порівну. Скільки кружечків вийшло в ряду?


III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

—   Сьогодні на уроці ми повторимо таблицю множення числа 3.


IV. ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Робота за підручником (с 82-83)

Завдання 524

Учні з місця складають і розв’язують задачу за малюнком.

Завдання 525

Учні «ланцюжком» порівнюють вирази. Один учень працює біля дошки, решта у зошитах.

Завдання 526. Колективне розв'язування задачі Аналіз умови задачі, запис скороченої умови.

— Що означають слова «п’ять трилітрових банок»?

— Що треба дізнатися спочатку? Чому?

— Чи вистачить цих банок, щоб розлити сік? Чому?

— Змініть числові дані в задачі так, щоб банок не вистачало.

Завдання 527

Під час повторення умови один учень записує коротку умову і пояснює розв’язання. Після цього учні самостійно записують розв’язання. Учитель перевіряє.

Потім учні відповідають на питання: «На скільки більше заплатили за лимони, ніж за виноград?».

Завдання 528

Учні розв’язують і порівнюють задачі.

Завдання 529. Самостійна робота

Під час перевірки учні читають виписані приклади і пояснюють спосіб обчислення.


2. Фізкультхвилинка


V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1. Розв'язування прикладів з коментуванням


2. Робота над задачами

1) В одному пакеті 3 кг мандаринів. Скільки кілограмів мандаринів у 6 таких пакетах?

2) Коли з бідона у три банки налили по 3 л молока, то у бідоні залишилося ще 6 л. Скільки літрів молока було у бідоні спочатку?


3. Офтальмологічна пауза


4. Розв'язування логічної задачі

Завдання 530*

— Скільки паличок потрібно, щоб побудувати 4 трикутники? Олесь використав для побудови всього 9 паличок. Накресліть, як він це зробив.


VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ


VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 83, завдання 531; 532.






Personalised Essay Writing Service for You

Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити