Математика. 2 клас. ІІ семестр
розробки уроків

АРИФМЕТИЧНІ ДІЇ МНОЖЕННЯ ТА ДІЛЕННЯ (продовження)


Урок 102. ТАБЛИЦЯ МНОЖЕННЯ ЧИСЛА 7. РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ


Мета: ознайомити учнів із таблицею множення числа 7; формувати вміння розв'язувати задачі; розвивати обчислювальні навички, логічне мислення, математичне мовлення, творчі здібності», виховувати уважність.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Перевірка домашнього завдання (с. 120, завдання 797; 798)

Завдання 797

—  У скільки разів мати старша за доньку? На скільки років донька молодша за матір?

Завдання 798

—  Прочитайте вирази та їх значення.


2. Гра «віконечка»


3. Усне розв'язування задач

1) Дівчинка купила 15 зошитів у клітинку і 5 зошитів у лінійку. У скільки разів більше зошитів у клітинку купила дівчинка?

2) У дитячий садок привезли 40 кг яблук, що на 8 кг менше, ніж груш. Скільки привезли груш?

3) На 30 грн купили 6 однакових книг. Яка ціна однієї такої книги?

4) За 6 однакових альбомів заплатили 24 грн. Яка ціна одного такого альбому?


4. Хвилинка каліграфії (за вибором учителя)


III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

—  Сьогодні на уроці ми складемо таблицю множення числа 7.


IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Робота за підручником (с. 121-122)

Завдання 799. Усне виконання завдання

Учні пояснюють, як перевірити, що 7 ∙ 8 = 56.

Завдання 800. Колективне опрацювання матеріалу

Учні пояснюють, як склали таблицю множення числа 7.

—  Здавна число 7 уважали священним і щасливим числом. Згадайте, в назвах яких казок згадано число 7. («Білосніжка і сім гномів», «Вовк і семеро козенят», «Казка про мертву царівну і сім багатирів»...)

—  Поясніть значення прислів’їв.

• Сім разів відміряй, один — відріж.

• Семеро одного не чекають.

Завдання 801. Письмове виконання завдання з опорою на таблицю множення числа 7

Завдання 802. Самостійне виконання завдання Один учень працює біля дошки.

Завдання 803

Після колективного ознайомлення зі змістом задачі учні складають план розв’язання задачі:

1) Скільки літрів пального витрачає один трактор за 1 год?

2) Скільки літрів пального витрачають 3 таких трактори за 1 год?

Сильніші учні, скориставшись планом, самостійно записують її розв’язання

у зошити. Решта учнів разом з учителем розглядають план розв’язання і визначають дії.

Завдання 804

Учні «ланцюжком» з кожної рівності складають ще одну за зразком. Пояснюють, що дістануть, коли від зменшуваного віднімемо різницю.

Завдання 805*. Практичне розв'язування завдання

Від паперового п’ятикутника по прямій «відрізають» трикутник. Виконується креслення на дошці.

— Які фігури могли утворитися? (Трикутник і шестикутник; трикутник і чотирикутник)


2. Фізкультхвилинка


V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1. Порівняння виразів


2. Робота над задачами

1) Олесь купив 7 зошитів, по 3 грн кожний, і ручку за 4 грн. Яка вартість покупки?

2) Тім розклав кульки у 7 коробок, по 3 кульки у кожну. Після цього у нього залишилося ще 2 кульки. Скільки кульок було у Тіма?


3. Офтальмологічна пауза


4. Розв'язування логічної задачі

У коробці лежить 15 кульок: чорних, білих і червоних. Червоних кульок у 7 разів більше, ніж білих. Скільки в коробці чорних кульок?

Розв’язання. Білих кульок не може бути більше однієї, оскільки якби їх було хоч би 2, то червоних кульок було б не менше 14, а кульок усього 15.

Отже, біла кулька одна, а червоних — у сім разів більше, тобто сім. Чорних кульок 15 - (1 + 7) = 7.


VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ


VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 122, завдання 806; 807.





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити